کد خبر : 1717791 | 17 آبان 1399 ساعت 10:45 | 288.4K بازدید | 54 دیدگاه

از دلایل جدایی تا بوسه به پیراهن الریان

مصاحبه تند و توفانی شجاع علیه رسول پناه

بعد از جدایی از پرسپولیس و حضور در الریان، اکنون شجاع خلیل زاده به هجمه‌ها و انتقاداتی که نسبت به این انتخابش صورت گرفته، واکنش نشان می‌دهد.

مصاحبه تند و توفانی شجاع علیه رسول پناه

به گزارش “ورزش سه”، بعد از سه فصل درخشان و بدون فراز و‌ نشیب در شرایطی که تصور می‌شد شجاع خلیل زاده به همکاری با سرخ‌ها ادامه دهد، او راهی الریان شد تا هواداران تیمش در شوک بزرگی فرو بروند. این تصمیم شجاع در کنار صعود تیم به فینال آسیا باعث شد تا موضع تند هواداران را متوجه خود ببیند و اکنون در گفتگویی با خبرنگار ما به ماجراهایی که باعث این تصمیم جنجالی شده پاسخ می‌دهد. شجاع در این گفتگو مدعی است که او صادقانه عمل کرده و اهل فریب هواداران نیست و مدیریت وقت باشگاه او را به سمت این تصمیم هل داده است.

 

با تمام بی‌مهری‌ها و فحاشی‌ها از هواداران عذرخواهی می‌کنم

اول از همه یک عذرخواهی از هواداران می‌کنم، علیرغم این همه بی‌مهری که نسبت به من شد از آنها عذرخواهی می‌کنم و از همین جا می‌گویم دوباره برمی‌گردم و می‌بینم‌تان. قبل از اینکه به لیگ قهرمانان برویم من چند جلسه با باشگاه برای قراردادم داشتم. فکر کنم حدود 6-5 جلسه داشتیم که در چند جلسه حتی در اتاق خود را برایم باز نکرد و صحبت‌های حاشیه‌ای می‌کرد. من به او گفتم آقای رسول پناه قبل از اینکه به دوحه برویم تکلیف قراردادم را مشخص کن تا با تمرکز راهی اردوی تیم شوم. 

 

آقای دیرباز تو درباره من حرف نزن
بعد از اینکه جلسه با آقای رسول پناه تمام شد، جلوی در باشگاه به خبرنگاران گفتم که می‌خواهم چهار ساله و شش ساله با باشگاه قرارداد ببندم. به خدا قسم اگر یک کلمه بالا و پایین بگویم. می‌بینم که خیلی درباره این مساله حرف می‌زنند و یک سری فحاشی‌ها می‌کنند. یک سری بازیگران دلقک هم درباره من حرف می‌زنند. یک آقایی به اسم کامبیز دیرباز هم درباره من حرف زد که باید به او بگویم شما چیزی درباره فوتبال نمی‌دانی و تو یک نفر حداقل درباره من حرف نزن. تو نمی‌خواهد ادای کسانی که فوتبال می‌فهمند را در بیاوری. خودت را جای من بگذار و بعد صحبت کن درباره من.

 

ما پول نگرفتیم تا پرونده برانکو بسته شود، آقای دیرباز شما چه کردی؟
آقایی که می‌آیی برای خودشیرینی و سواستفاده پست علیه من می‌گذاری خودت یادت نیست در حرفه‌ات چه کردی؟ برای اجرا در یک برنامه تمام قرارداد یک میلیارد و خرده‌ای ات را جلو گرفتی تا جایی که تهیه کننده برای دیگر عوامل پول نداشت و  مجبور شد برای ادامه برنامه شخص دیگری را بیاورد. همان برنامه‌ای که برای پربیننده شدن از بازیکنان دعوت می‌کرد. الان می‌آیی درباره من حرف می‌زنی. من و بازیکنان پرسپولیس اما بارها ماه‌ها بدون پول بازی کردیم. پول نگرفتیم تا بدهی‌های باشگاه پرداخت شود و مشکل تیم حل شود و پرونده‌های مالی باشگاه بسته شود. وقتی می‌گویم برای 50 میلیون بیشتر پروژه را عوض می‌کنی به این خاطر است که ما هم خیلی چیزها را می‌دانیم اما نمی‌گوییم، برعکس شما که برای خودنمایی دست به دامن فوتبال می‌شوی.

 

رسول پناه گفت الان وقت تمدید با تو را نداریم
از همه پیشکسوتان عزیز که درباره من حرف می‌زنند از آنها عذرخواهی می‌کنم و به گردن من حق دارند. غیر فوتبالی‌ها هر صحبتی می‌کنند در حد و اندازه‌ای نیستند که بخواهم جواب شان را بدهم. بگذارید درباره آن روزها بگویم. بعد از جلسه‌ای که با آقای رسول پناه داشتم به خبرنگاران گفتم می مانم و یک پست هم در اینستاگرام منتشر کردم و نوشتم جایی نمی روم. فردای آن روز برای تمدید قرارداد به باشگاه رفتم و آقای رسول پناه گفتند چرا مصاحبه کردی و گفتی قرارداد چهار ساله می‌بندی. تو قرارداد داری و از این جور حرف‌ها. گفتم آقای رسول پناه در قراردادم بند و آپشن دارم و می‌توانم جدا شوم، می‌خواهم آن بند و آپشن را از قراردادم بردارم تا در ادامه در تیم بمانم. گفت سازمان بازرسی اجازه نمی‌دهد قرارداد بازیکن را بالا ببرم. گفتم 3 سال ماندم و بدون چشمداشت مالی و افزایش قرارداد کارم را کردم. الان می‌خواهم در تیم بمانم و خیلی از بازیکنان تیم قراردادشان دو برابر من است. جواب درستی به من نداد و فردای آن روز دوباره به باشگاه رفتم و با آقای رسول پناه صحبت کردم و گفتم ما به بازی های آسیایی می رویم و بعد از آن دیگر صحبت نمی‌کنم. گفت ما الان در حال جذب بازیکن جدید هستیم و وقت این را نداریم که با بازیکنان قدیمی صحبت کنیم. بازیکنان قدیمی هستند و می‌توانید از آنها بپرسید. اگر می‌بینید الان سکوت کردند به خاطر شرایط من است چون دیگر می‌ترسند حرفی بزنند.

 

1486530

 

رسول پناه جز دروغ حرفی برای گفتن نداشت
ما به بازی‌های آسیایی رفتیم و دیگر هیچ حرفی نزدیم تا پایان مسابقات. اما یک سوال دارم، بازیکن پرسپولیس چه زمانی می‌تواند درباره مطالبات خودش حرف بزند؟ اول فصل حرف نزند، قبل از بازی حرف نزند. بعد از بازی تیم برده و همه چیز خوب است و نباید حرف بزند. قبل از دربی نباید درباره آن حرف بزند و بعد از قهرمانی هم همه چیز خوب است و نباید حرفی بزند که کسی ناراحت شود. پس چه زمانی برای مطالبات باید حرف زد و زندگی‌مان را بکنیم. من از بچگی پرسپولیسی بودم و همه دوستان نزدیکم می‌دانند که برای رسیدن به این پیراهن چقدر تلاش کردم. از همین‌جا هم می‌گویم که در آن باشگاه فقط آقای رغبتی بود که کمک کرد و درباره قراردادم صحبت کرد. دستش هم درد نکند و از همینجا از ایشان تشکر می‌کنم و عذرخواهی می‌کنم. ایشان زحمت کشید و الان هم زحمت می‌کشد اما آقای رسول پناه جز دروغ چیزی برای گفتن نداشت.

 

وقتی حرف‌های رسول پناه علیه خودم را شنیدم، فهمیدم اینجا جای من نیست
این بحث تمام شد و ما به ایران آمدیم و جلسه خوبی با آقای رغبتی داشتیم. آنها گفتند  که فردا چک مطالباتت را به تو می‌دهیم و قراردادت هم جدید است 4 و خرده‌ای میلیارد بسته می‌شود. گفتم نه از کسی کمتر می گیرم و نه بیشتر. صحبت کردیم و تمام شد ولی سر همین توافق هم 3 روز مرا پیچاندند و چک را ندادند. فردای روزی که قرار بود به باشگاه بروم وویس آقای رسول پناه را برایم فرستادند که راجع به من صحبت کرده بود. همان شب فهمیدم که جای من قطعا اینجا نیست و همه مردم هم حرف‌های آقای رسول پناه را باور کرده بودند. مردمی که 4 سال برای‌شان بازی کرده بودم، حرفم سند نبود و حرف رسول پناه سند بود؟ هجمه‌هایی که پشت سر من بود را می‌دیدم چرا که یک سری صفحات مجازی پشت رسول پناه بود که به دنبال خراب کردن بازیکن و قرار دادن آنها روبروی هواداران بودند. تا بازیکن حرف می‌زند او را جلوی هوادار قرار می‌دادند. از قطر شروع شد که هجمه را علیه من کردند که شجاع به دنبال خراب کردن تیم است. مردم و هوادار هم ساده که پس درست است و شجاع به دنبال خراب کردن تیم است. گفتم بهتر است که من بروم که تیم خراب نشود و به قول هواداران بروم تا تیم ضربه نخورد. 

 

می‌گویند شجاع پولکی است، بله حق با شماست
بعضی ها می گویند شجاع پولکی، بله دوستان من پولکی و رفتم ولی زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. من سکوت کردم ولی دیدم هر چه سکوت کنم بدتر می شود. من نخواستم صحبت کنم. نمی‌خواهم تیم به حاشیه برود. همه تیم می‌دانند که در لیگ قهرمانان آسیا بودیم و چه کارهایی پشت پرده می‌کردند. بروید از آقای گل محمدی بپرسید که دلش چقدر خون بود که برای تیم زحمت می‌کشید اما آقایان در تهران به دنبال جانشین وی بودند. با سیدجلال، علی کریمی، مهدوی کیا ،  مهرداد میناوند، آقا کریم،  و یحیی صحبت کردم. دست همگی درد نکند. همه آنها حرف‌های من را شنیدند و گفتند تصمیم درستی برای آینده بگیر. با این احترامی که دیدم چه کار باید می‌کردم. مردم اما حرف آقای رسول پناه را قبول می‌کنند. چون قلبا او را دوست دارند چرا که کاری کرده بود همه هواداران علیه بازیکنان بودند. تا بازیکنی حرف می‌زد هجمه عظیمی علیه بازیکن شکل می‌گرفت. بازیکنان حاضر در تیم این صحبت‌ها را نمی‌توانند بکنند و دست‌شان بسته است. از تک تک بازیکن بپرسید. بازیکن الان نمی تواند درباره پولش حرف بزند. مگر نباید بازیکن بعد از قراردادش طبق تعهد پولش را بگیرد؟ مگر بازیکن خانواده و زندگی ندارد؟ اما کاری کردند که اگر به دنبال حق‌مان باشیم انگ بی تعصبی و خراب کردن تیم می‌زنند و الان هم بازیکنان به این دلیل سکوت کرده‌اند. ما جز فوتبال شغلی نداریم. الان شما به بیمارستان بروی و در حال مرگ هم باشی اول باید پول واریز کنی تا بعد درمان صورت بگیرد ولی اینجا فوتبالیست باید سکوت کند و درباره حق خود صحبت نکند. 

 

1451553

 

از شجاع گنده‌تر از باشگاه رفتند و مشکلی نیست
همه بازیکنان رفتند در فضای جدید تا پیشرفتی داشته باشند. من نمی‌گویم رفتم پیشرفت کنم، رفتم تا فضای جدیدی را تجربه کنم. حالا هر کی می‌خواهد صحبتی کند و بی احترامی کند بالای سر من جا دارند. من هواداران پرسپولیس را دوست دارم، نه آنهایی که به دنبال خودشیرینی در صفحات مجازی هستند. آنهایی که هوادار واقعی پرسپولیس هستند می دانند چه می‌گویم. گنده‌تر از من همه از پرسپولیس رفتند. علی آقای کریمی رفت، آقای مهدوی کیا رفت، آقای هاشمیان، باقری، دایی و ... که گنده‌تر از من بودند رفتند. این پرسپولیس بوده که مانده. من خودم چند فصل در پرسپولیس ماندم و علیرغم تمام مشکلات و جدایی بازیکنان، از هیچ تلاشی برای موفقیت تیم کوتاه نیامدیم و مسلما در آینده هم اوضاع همینطور خواهد بود.

 

بحث بوسیدن را پیش کشیدند تا مرا جلوی هوادار خراب کنند
بحث بوسیدن لوگوی الریان پیش آمد که به نظرم این‌ها بازی است تا بیشتر مرا روبروی هواداران قرار دهند و خراب کنند. من با الریان قرارداد بستم. تا لحظه‌ای که با الریان قرارداد دارم با جان و دل بازی می‌کنم. این خصلت من است و تا زمانی که با تیمی قرارداد دارم با همه وجود و بدون کم کاری برایش بازی می‌کنم. وقتی سرپرست و مدیر تیم از من چنین درخواستی می‌کنند من می‌توانم آن را قبول نکنم؟ من لوگوی پرسپولیس را با عشقم بوسیدم چرا که آرزوی بچگی‌ام بود. همه می‌دانند که با این تیم گریه کردم، شاد بودم، بردیم و شکست خوردیم، قهرمانی ها دیدیم و فینال آسیا رفتیم. همه چیز را در این تیم دیدم، بی پولی، فحاشی و دعوا کردیم. بیشترین فحش را در این تیم من خوردم.

 

بسیاری دنبال خودشیرینی هستند اما من به خاطر پرسپولیس فحش خوردم
کدام بازیکن از من بیشتر به خاطر پرسپولیس فحش شنید. یک سری از بازیکنان از سکوت من استفاده کردند، چه بازیکنانی که خارج از ایران بودند، چه بازیکنانی که داخل و در تیم بودند. من رک و راست حرفم را می‌زنم و خیلی‌ها دنبال سواستفاده و خودشیرینی بودند. من یک ماه ناله کردم که می‌خواهم بمانم یک نفر از هواداران پرسید مشکلش چیست؟ همه گفتند قرارداد دارد. من بند جدایی در قراردادم داشتم که می‌توانستم با وضعیت بی پولی پرسپولیس بارها قراردادم را فسخ کنم. چه جوری می‌گویند شجاع صد درصد قراردادش را گرفته و فسخ کرده؟ آن روزهایی که من شش روز پیاپی به باشگاه می‌رفتم چرا کسی ندید که مشکلم چیست؟ مگر می‌شود بازیکن خودش برود و از باشگاه خواهش کند تا قراردادش را تمدید کنید. کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟ بازیکن برود باشگاه و بگوید بند فسخ مرا بردارید و می‌خواهم تا آخر فوتبالم در این تیم بمانم. وقتی نخواهند چه می‌کنید؟ خودتان را بگذارید جای من، رییس‌تان به این درخواست شما پاسخ ندهد و نخواهدت چه می‌کنید؟ 

 

 

انگار استقلالی‌ها قهرمان لیگ و فینالیست آسیا شدند که قراردادشان چند برابر شده
چه طور بازیکن حریف قرارداد دارند اما قراردادشان ناگهان می‌شود 4 میلیارد و 6 میلیارد و فلان؟ چطور قرارداد 2 تومنی من نمی‌شود هم پایه قرارداد دیگر بازیکنان. مگر بازیکنان تیم حریف قهرمان لیگ شده یا به فینال آسیا رفته که قراردادش اینقدر بالا می‌رود اما برای ما را بازرسی و مدیر باشگاه نمی‌گذارد؟ چطور بازیکنان حال حاضر پرسپولیس هم باید کمترین قرارداد را داشته باشند؟ قرارداد خیلی از تیم‌های لیگ برتری را با پرسپولیس مقایسه کنید و قطعا پرسپولیس چهارمین قرارداد را دارد. چرا تیمی که قهرمان می شود این همه بی احترامی می‌بیند و کسی حرف نمی‌زند.

 

قرارداد 2 میلیاردی بازیکن هم به هیچ دردی در این اقتصاد نمی‌خورد
همین الان به جرات می‌توانم بگویم که 10 بازیکن حال حاضر تیم پول ندارند. شاید بسیاری از دستم ناراحت شوند که شجاع چرا این مصاحبه را کرد و این حرف‌ها را زده. واقعیت را بگویم، راست قضیه این است که پول ندارند به بازیکن بدهند. بازیکن ازدواج کرده یا بچه دارد اما پولش را نمی‌دهند. می‌گویند فوتبالیست 2 میلیارد می‌گیرد پس فوتبالیست خارجی که 50 میلیارد حداقل می‌گیرد چه؟ لیگ حرفه‌ای است و خرج بازیکن زیاد است. یک کفش حداقل 10 میلیون است، اجاره خانه بازیکن حداقل 20 میلیون است. یک ماشین معمولی 207 شده 500 میلیون. من رک هستم و دروغ نمی‌گویم. 

 

4 سال پیشنهاد داشتم اما با کمترین عدد در پرسپولیس ماندم
من فینال آسیا رفتم و فینال آسیا را دیدیم. من 31 سالم است، من را نخواستند و نخواستند بمانم؟ خیلی از پیشکسوتان عزیز که از آنها تشکر کردم خواستند کمک کنند تا بمانم. اما همین عزیزان بی احترامی از باشگاه دیدند که چرا دخالت می‌کنند. مگر می شود این رفتار را دید؟ اینجا جز بی احترامی چیزی ندیدیم و به خاطر هواداران سکوت کردیم. همین الان فکر می کنید اوضاع خوبی دارند؟ من 4 سال پیشنهاد داشتم ولی ماندم. 4 سال پیشنهاد داشتم و هر وقت خواستید ایمیل این تیم‌ها را در اختیارتان خواهم گذاشت اما من ماندم و با کمترین پول تمدید کردم. 5 برابر پولی که به من در پرسپولیس دادند را می‌دادند اما با پرسپولیس تمدید کردم. هر کس بگوید پیشنهاد خوب داشتم اما ماندم، خودنمایی کرده اما من را می‌تواند برانکو شهادت بدهد که چطور ماندم. من به خاطر همین هواداران ماندم و با قرارداد کمتر اما الان می‌گویند که باشگاه پرسپولیس بزرگتر از بازیکن است. دقیقا همینطور است و خودم می‌گویم که باشگاه پرسپولیس بزرگتر است. بروید تمام مصاحبه‌های قبلی مرا ببینید. چهار سال زحمت کشیدم و وقتی این مشکل برایم پیش آمد کدام هوادار پشت من بود؟ 

 

 

دو سال دیگر با من هم مثل انصاری و ربیع خواه برخورد می‌کردند

من واقعیت ماجرا را درباره محسن ربیع خواه می‌گویم. وقتی او می‌خواهد از پرسپولیس برود نباید بعد از 4 سال از او تقدیر شود؟ حتی اگر 10 بازی برای پرسپولیس کرده باشد. کادرفنی محسن ربیع خواه را نخواهد، حق کادرفنی است و شاید مرا هم نمی‌خواست. باشگاه اما باید به این شکل با او برخورد کند. شاید محمد انصاری را مربی نخواهد آیا باشگاه باید با او اینچنین برخورد کند؟ چهار روز دیگر باشگاه با من و امثال من هم این برخورد را می‌کرد وهر کس می‌خواهد باشد. چرا زمانی که باشگاه با انصاری و ربیع خواه و امثال او این برخورد را کرد یک هوادار چیزی نگفت. من باز هم هر چیزی که هوادار پرسپولیس بگوید را بالای سرم می‌گذارم. در این چند سال هم یک بار به هواداران پرسپولیس بی احترامی نکردم و هرگز هم به خودم اجازه چنین کاری را نمی‌دهم. الان هم هرچقدر فحاشی کنند هرگز بی احترامی نمی‌کنم. خودم را پرسپولیسی می‌دانم و برای این تیم آرزوی موفقیت و قهرمانی در آسیا را دارم. تمام بازی‌های تیم را دنبال می‌کنم و انشاالله قهرمانی آسیا. 

 

برانکو و سیدجلال شاهد هستند چه پیشنهادی از قطر داشتم
من به تیم ملی رسیدم و پرسپولیس را ترک کردم؟ این حرف خیلی خنده‌دار است. من در این سه چهار سال که پیشنهاد خارجی داشتم مگر در تیم ملی بودم؟ بروید از آقای برانکو و سیدجلال حسینی بپرسید که شجاع از کدام تیم قطری پیشنهاد داشت و نرفت. آقای سیدجلال حسینی کاپیتان تیم‌مان که هست و بروید از او بپرسید. به آقای برانکو زنگ بزنید و بپرسید که آیا وقتی در قطر بودیم مدیران تیم قطری نیامدند در لابی هتل و با او هم درباره من صحبت کردند. پولی که می‌دادند 5 برابر قرارداد حال حاضر من بود. 

 

به خاطر پول رفتم اما آقای رسول پناه به قیافه‌ات نمی‎خورد به مازندرانی‌ها توهین کنی!
من که نمی گویم برای پول نرفتم، دروغی ندارم که به مردم بگویم. من آمدم قراردادم را بالا ببرم که به من ندادند. گفتم سقف قرارداد را بدهند و می‌مانم. تنها کسی که برای باشگاه زحمت کشید آقای رغبتی بود و آدم خوبی است اما آقای رسول پناه یک شومن و دروغگو بود. آخه استیل و قیافه‌ات می‌خورد به مازندرانی‌ها توهین کنی؟

 

1527681

 

دکترها گفتند نمی‌توانی بازی کنی ولی برای تیم کم نگذاشتم
با پنجره بسته و 9 بازیکن داشتیم، ماندم. نمی‌گویم از دکترهای تیم خودمان، بروید از دکتر نوروزی باشگاه استقلال بپرسید. عکس ستون فقرات مرا دید و آزمایش‌های زیادی انجام داد. بروید بپرسید با چه مشکلی برای پرسپولیس بازی کرده. قبل از اینکه به قطر برویم هم پیش او بودم. من با این شرایط برای تیم بازی کردم، اما اکنون هر چه بگویند و فحش بدهند یک قطره از عشقم به پرسپولیس و هوادارانش کم نمی‌شود. حق را هم به آنها می‌دهم اما نباید یکطرفه قضیه را ببینند. 

 

می‌گویند برای پرسپولیس بازیکن گرفتم، دمم گرم که تیم به فینال رفت
خدا را شکر می کنم که اگر برای پرسپولیس بازیکن گرفتم و تیم به فینال آسیا رفت. خدا را شکر. تیم به فینال آسیا رفت با بازیکنانی که من گرفتم. مگر بازیکنان بدی بودند. هر هفت بازیکن برای تیم تاثیرگذار بودند. این‌ها بازی کثیفی است که خودشان شروع کردند. این آقایان دار و دسته در صفحات مجازی دارند. بازیکنان پرسپولیس زورشان به این افراد نمی‌رسد اما من رفتم و الان حرف دل بازیکنان را می زنم. همه می‌دانند که من رک و راست حرفم را می‌زنم. همه می‌دانند تا الان سکوت کردم اما جوسازی علیه‌ام می‌کنند.

 

آقای رسول پناه شما یک شومن در باشگاه بودی
من پیشنهاد قرارداد دادم که تا آخر فوتبالم در پرسپولیس بمانم. گفتند سازمان بازرسی اجازه نمی‌دهد. چطور سازمان بازرسی به بقیه تیم‌ها اجازه می دهد. اما دست آقای رغبتی درد نکند و زحمت کشید. آقای رسول پناه یک دروغگویی بیش نبود. یک شومن بود که مدیریت باشگاه را به او داده بودند.

 

من خواستم بمانم، اما نگذاشتند و الان می‌خواهند محرومم کنند؟
قبل از اینکه بروم با آقای رغبتی صحبت کردیم و گفتم که تنها کسی که زحمت کشید تا بمانم ایشان بود. من هیچ قراردادی با باشگاه نبستم. اینکه می‌گویند شکایت می‌کنیم حرفی درباره‌اش ندارم. من برای پرسپولیس 4 سال زحمت کشیدم و الان هم بخواهند شکایت کنند تاج سر ماست. تا به حال گفتم چرا پرسپولیس شکایت کرده؟ چهار سال زحمت کشیدم و دم‌شان گرم که شکایت کردند و هیچ مشکلی نیست و باز هم خودم را مدیون پرسپولیس و تمام هوادارانش می‌دانم. قدر همان هوادارانی که بعد از این سال‌ها آمدند و فحش دادند را هم می‌دانم. آنها عاشق تیم هستند، درست مثل خودم. فکر نمی کنم دلیلی داشته باشند برای محرومیت من. من تمام کارهایم قانونی و با مستندات بوده و فکر نکنم دلیلی برای محرومیت داشته باشند.خودم دوست نداشتم از تیم بروم و نخواستند بمانم. اگر می‌خواستم بروم که با تیم به تهران برنمی‌گشتم. اگر می‌خواستم بروم که 6 بار به باشگاه نمی‌رفتم و خودم خواهش نمی‌کردم تمدید کنند. اگر می‌خواستم بروم که با آقای رغبتی جلسه نمی‌گذاشتم ولی بعد مانع تمدید شوند. به چه زبانی بگویم نمی‌خواستند بمانم. مگر خواسته من چقدر با بازیکنانی که جذب شدند فرق می‌کرد؟ مگر گفتم بالاتر به من بدهید؟ نمی‌خواستند برادر من که بمانم و چطور بگویم؟ می‌گویند زحمت کشیدی و پولت را گرفتی در این چهار سال. در این چهار سال که بودم پول پرسپولیس به اندازه یک ساختمان 50 متری هم نبود که بتوانم آینده‌ام را درست کنم. من سپاهان و مس کرمان و تراکتور بودم اما می‌دانید پرسپولیس چطور پول می‌دهد؟ آنقدر می‌دهد که بتوانی اجاره خانه و خرج‌های روزانه و حرفه‌ای ات را بدهی. بازیکنانی که در پرسپولیس بازی می کنند، مرد هستند. مرد روزهای سخت هستند. بعضی از آنها تا یک جایی می کشند ولی بعضی ها دیگر نمی‌کشند!

 

اگر رسول پناه راست می‌گوید چرا بازیکنان از من حمایت کردند؟
باند در پرسپولیس بودم و بازیکن جذب می کردم؟ من چسب زخم تیم هم نبودم. آقای رسول پناه این صحبت‌ها را علیه من کرد تا خرابم کند اما کل تیم برای من استوری گذاشتند و حمایت کردند. دیگر از این واضح تر پاسخ بدهم؟ من دیگر چه توضیحی بدهم؟ بازیکنی که باندبازی کند، همه بازیکنان از او حمایت می‌کنند؟ تیم بزرگتر دارد و کاپیتان آن سیدجلال است و تا زمانی که او در تیم باشد هیچکس نمی‌تواند باند درست کند و به دنبال باندبازی باشد.

 

 

به بازیکن پرسپولیس دروغ نگویید
من واقعیت را می بینم و تعصبی حرف نمی‌زنم. بزرگترین مشکل پرسپولیس مالی است. یک واقعیت است که شاید مردم ندانند؛ شما می روید سر کار و پولت را نمی‌دهند، قطعا شما با جان و دل بازی نمی‌کنید. من چرا گفتم بازیکن پرسپولیس مرد است؟ چون با جان و دل و بدون توجه به مشکلات بازی می‌کنند. می‌برند و می‌برند و از پیروزی خسته نمی‌شوند. به قرآن ریا ندارند. بازیکن جدید پرسپولیس مگر پول گرفته؟ بازیکن قدیمی مگر تسویه حساب کرده و پیش پرداخت این فصل را گرفته؟ بدون دریافتی بازی می‌کند و برای فینال می‌جنگند. در این مدت یک چیز در مدیریت پرسپولیس باب شده و آن هم دروغ و وعده واهی است. من اما الان برای آقای شکوری و همچنین سمیعی آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم تیم را حمایت کنند. آقای شکوری را می‌شناسم و ایشان فوتبالی است و امیدوارم حداقل او کنار تیم باشد و بازیکن را درک می‌کند. 

 

آقایحیی تنهاست و با بغض حرفش را می‌خورد
هواداران لطفا از تیم حمایت کنند و خصوصا آقا یحیی. آقای یحیی خیلی دراین مدت تنها بود. بارها دیدید که در نشست‌های خبری لیگ قهرمانان چه حرف‌هایی را خورد و بغض کرد. مگر می‌شود تیم در آسیا بجنگد و در تهران برای کادرفنی دنبال جانشین باشند؟ امیدوارم کادر مدیریتی جدید حمایت کنند. کسی که در راس مدیریت باشگاه است حداقل باید راست بگوید. ما چیزی جز دروغ تا به امروز نشنیده بودیم. بازیکن پرسپولیس حقش است که راست بشنود. بازیکن پرسپولیس اینقدر دروغ شنیده گوشش از دروغ پر است. دروغ شنید اما به خاطر هوادار و پیراهن پرسپولیس جنگید. به او راست بگویید تا ببیند چه کاری می‌کند.

 

در انتظار دعای خیر هوادار پرسپولیس هستم
الریان تیم ریشه داری است و شرایطم در این تیم خوب است. من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم در این تیم موفق شوم، البته با دعای خیر هواداران پرسپولیس! دعای خیری که بدرقه راهم کردند وقتی که بعد از 4 سال زحمت برای این تیم جدا شدم.

 

یک روز به پرسپولیس برخواهم گشت
دنبال فالوور در پرسپولیس نبودم. آنهایی که مرا فالو دارند را دوست دارم و آنهایی که ندارند را هم دوست دارم و تاج سرم هستند. من دنبال فالو و آنفالو نیستم. وظیفه‌ام بوده و با جان و دل برای پرسپولیس بازی کردم. دنبال لایک و فالوور نیستم که ببینم چه می‌کنند. اما بعضی از بازیگران و مجریان تلویزیونی که خودشیرینی می‌کنند، دنبال فالوور هستند. با اسم من دنبال فالوور هستند. یکی از آنها را اسم بردم. یک فیلم اگر به کامبیز دیرباز 100 میلیون بیشتر بدهد سریع می‌رود بعد می‌آید درباره من حرف می‌زند؟ 50 میلیون بیشتر بدهد یک فیلم دیگر بازی می‌کند و بعد می‌آید درباره من حرف می‌زند. در پایان از هواداران و خصوصا پیشکسوتان تشکر می‌کنم چرا که اگر انتقادی هم کردند از روی علاقه به پرسپولیس بوده و این حس برای من هم وجود داشته. یک روز قطعا به پرسپولیس برخواهم گشت چرا که تیمم است و دوستش دارم. با جان و دل دوستش داشتم و دارم و مشکل پیش آمد که رفتم و هیچ چیز دست خودم نبود. من حرف‌هایم را زدم تا همه بدانند که رفتن دست خودم نبود و نگذاشتند بمانم.

دیدگاه‌ها