کد خبر : 1717836 | 17 آبان 1399 ساعت 13:37 | 17.8K بازدید | 5 دیدگاه

امیدوارم پرسپولیس قهرمان آسیا شود

پیروز قربانی: جلوی پرسپولیس دست و پا بسته نبودیم

مربی تیم سایپا اعتقاد دارد که تیم جوان سایپا در رقابت های لیگ بیستم، یکی از تیم های برتر این رقابت ها خواهد بود.

پیروز قربانی: جلوی پرسپولیس دست و پا بسته نبودیم

به گزارش "ورزش سه"، پیروز قربانی مربی سایپا و دستیار ابراهیم صادقی در این تیم، بعد از مدتها یک بار دیگر در کنار زمین حاضر شد تا پس از جدایی او از گل گهر، شاهد حضور این پیشکسوت استقلالی ها در کنار زمین باشیم.


قربانی که سال قبل در لیگ دسته دوم هدایت سردار بوکان را بر عهده داشت، بعد از برگزاری دیدار تیمش در مقابل شهرداری بندرعباس در هفته بیستم لیگ دسته دوم فوتبال کشور، از سمتش استعفا داد و تیر ماه امسال به عنوان دستیار مجید جلالی در گل گهر به کادرفنی این تیم اضافه شد و به مدت 48 ساعت در سیرجان بود و در بازی گل گهری ها در مقابل شاهین بوشهر هم روی نیمکت نشست اما در نهایت بدون بستن قرارداد سیرجان را ترک کرد و به تهران بازگشت.


قربانی سرانجام در ابتدای لیگ امسال پیشنهاد ابراهیم صادقی را برای حضور در کادرفنی سایپا پذیرفت و این مربی جوان در کنار سایر مربیان جوان خودروسازان، هدایت تیم جوان سایپا را در لیگ بیستم برعهده دارند و آنها در نخستین گام، موفق شدند تیم قدرتمند پرسپولیس را با تساوی بدون گل متوقف کنند.


قربانی پس از این بازی در گفتگو با "ورزش سه" به تشریح اتفاقات بازی دیروز تیمش پرداخت و اعتقاد دارد نه تنها تیمش در مقابل فینالیست آسیا دست و پا بسته نبوده، بلکه حتی شانس پیروزی نیز داشته است.
قربانی با اعتقاد بر اینکه تیمش دربرابر مدافع عنوان قهرمانی خوب کار کرده است، می گوید: درمقابل  تیمی که 4 دوره قهرمان لیگ شده و به فینال آسیا صعود کرده، بازی خوبی انجام دادیم و بچه های ما یک بازی تاکتیکی انجام دادند. پرسپولیس هم خوب بازی کرد و هر دو تیم موقعیت گلزنی خلق کردند و بابت تلاش بچه هایمان به آنها تبریک می گویم و باید بدانند جا برای بهتر شدن دارند.
در این بازی، حسین اکبرمنادی سنگربان سایپا عملکرد خوبی از خود نشان داد و بسیاری از فوتبال دوستان عملکرد خوب او را عامل اصلی امتیاز گرفتن سایپا می دانستند و حتی عده ای عقیده داشتند او با 5 مهار فوق العاده در این بازی، بهترین بازیکن زمین بوده است.


اما قربانی علاوه بر تمجید از عملکرد خوب سنگربان تیمش، اعتقاد دارد اگر درخشش حامد لک در طرف مقابل نبود، سایپا می توانست پرسپولیس را شکست دهد و اینگونه نبوده که پرسپولیس حاکم مطلق بازی بوده باشد. قربانی در این رابطه می گوید: نوع بازی ما به گونه ای بود که می خواستیم از نوع بازی و موقعیت هایی که تیم پرسپولیس ایجاد می کند، استفاده کنیم. تا حد زیادی نیز به این خواسته رسیدیم. پرسپولیس تیم بسیار با کیفیتی است. چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ کیفیت انفرادی نفرات. جلوی این تیم موقعیت ندادن خیلی سخت است. دو فرصتی که پرسپولیس به دست آورد، روی اشتباهات فردی بود و بقیه موقعیت های آنها شوت از پشت محوطه جریمه بود و باید روی این مسائل کار کنیم که این فرصت ها را به حریفان ندهیم.


مربی سایپا ضمن تمجید از عملکرد منادی اما می گوید حامد لک نیز موقعیت های خوبی از شاگردانش گرفته است. او در این رابطه می گوید: حسین اکبرمنادی بازی خوبی انجام داد ولی در سمت مقابل نیز حامد لک موقعیت صد در صد گلزنی را از تیم ما گرفت. یعنی هر دو تیم توانستند موقعیت خلق کنند.


قربانی اعتقاد دارد که از لحاظ مهره، نباید دو تیم سایپا و پرسپولیس را با یکدیگر مقایسه کرد چرا که بازیکنان تعویضی پرسپولیس هیچ کمبودی نسبت به نفراتی که در ترکیب اصلی به میدان رفته اند، نداشته است. او می گوید: شما نباید سایپا را با پرسپولیس مقایسه کنید. مثلا تعویضی های آنها را اگر نگاه کنید، از بازیکنان داخل زمین یا باکیفیت تر بودند یا همتراز آنها بودند.  دو مورد از تعویضی های سایپا بازیکنان امید بودند که آقای صادقی در فصل گذشته شجاعت به خرج داد و به این جوانان بازی داد و این بازیکنان اکنون به مرحله ای رسیده اند که باید جواب این اعتماد آقای صادقی و باشگاه سایپا را بدهند.


پیروز قربانی برخلاف نظر فوتبالدوستان اعتقاد دارد که بازی دیروز یک دیدار یک طرفه نبود بلکه سایپا موقعیت های خوبی داشت و حتی می توانست به گل برسد. او در این رابطه توضیح می دهد: آنطور که بعضی ها می گویند به هیچ عنوان بازی به نفع پرسپولیس بوده، اینگونه نیست. اگر درصد مالکیت توپ را در نظر نگیریم، اما از لحاظ ایجاد موقعیت اگر پرسپولیس 4 موقعیت داشت که چند مورد آن شوت از راه دور بوده، تیم ما هم 2 ، 3 موقعیت خیلی خوب گلزنی داشت و این از تیم سایپا قابل تقدیر است.


مربی تیم سایپا همچنین نسبت به بهبود کیفیت سایپا نسبت به سال گذشته و استمرار این وضعیت امیدوار است. او می گوید: کادرفنی سایپا و در رأس آن، ابراهیم صادقی یک استراتژی برای تیم تعریف کرده و براساس آن جلو می رویم. اولین کاری که ما انجام می دهیم، تغییر ذهنیت و تغییر سبک بازی در تیم سایپا بوده است. این مسئله زمان می برد و هر چقدر که از این مسئله بگذرد، تیم سایپا فوتبال خوب و باکیفیت تری می تواند ارائه کند. بازی امروز گوشه کوچکی از تلاش بازیکنان خوب سایپا بود. مطمئنا بازیکنان ما پتانسیلی بالاتری دارند و این را در بازی های بعدی این را نشان خواهیم داد.


قربانی همچنین به آینده این تیم جوان سایپا امید زیادی دارد. او اعتقاد دارد که به گذشت زمان، سایپا تبدیل به یکی از تیم هایی می شود که می تواند فوتبال خوبی ارائه دهد. قربانی در این رابطه توضیح می دهد: ما در درجه اول سعی می کنیم یک تیم قابل احترام باشیم. تیمی که فوتبال بازی می کند و به هدفی که داریم، پله پله خواهیم رسید. طبیعتا اگر ما بتوانیم فوتبال خوبی ارائه دهیم و سبک موردنظرمان را در تیم جا بیندازیم، مطمئنا در پی آن نیز نتیجه خواهیم گرفت. ما به دنبال این هستیم تا سبک بازیمان را جا بیندازیم و مطمئنا نتیجه نیز حاصل می شود.


مربی سایپا درباره عملکرد پرسپولیس نیز اینگونه توضیح داد: من خودم استقلالی هستم ولی نمی توانم چشمم را بر روی حقایق ببندم. پرسپولیس هم از لحاظ تاکتیکی و هم از لحاظ انفرادی، تیم با کیفیتی است. به نظر من، آنها امسال نیز مدعی اول قهرمانی هستند و امیدوارم به عنوان نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان قهرمانی برسد.


پیشکسوت سابق استقلال همچنین اعتقاد دارد که غیبت بازیکنانی نظیر شجاع خلیل زاده و عیسی آل کثیر نمی تواند بر روی روند کلی و عملکرد پرسپولیس تأثیر بگذارد و برای موفقیت و قهرمانی سرخپوشان در آسیا آرزوی موفقیت کرد چرا که اعتقاد دارد موفقیت پرسپولیس، یک دستاورد جمعی برای ایرانیان خواهد بود.


قربانی در این خصوص می گوید: پرسپولیس همیشه بازیکن لازم داشته و همه نفرات آنها با کیفیت هستند. اگر شجاع از این تیم جدا شده، در عوض سیدجلال حسینی را دارند. با وجود غیبت آل کثیر، آنها مهدی عبدی را در خط حمله دارند. بازیکنان این تیم اختلاف آنچنانی با یکدیگر ندارند. آنها تیم خوب و با کیفیتی هستند و امیدوارم در این فاصله ای که تا بازی فینال دارند، اگر قوانین به آنها اجازه می دهد، تیمشان را تقویت کنند. باید گرایش های رنگی را کنار بگذاریم چرا که پرسپولیس نماینده ایران است. اگر آنها به قهرمانی برسند، افتخارش برای تمام ایرانی هاست و امیدوارم آنها موفق شوند.


مربی سایپایی ها اعتقاد دارد که تیم جوان آنها به چند فرد با تجربه نیاز دارد تا بازیکنان کم سن و سال تیمشان بتوانند با استفاده از آن تجربیات، در لیگ موفق شوند. قربانی می گوید: براساس نفراتی که در باشگاه سایپا وجود دارد، بازهم نیاز به تقویت داریم. اساس تیم ما جوان است و بازیکنان جوانی داریم که از تیم امید سایپا به ما اضافه شده اند. سرمربی تیم ما، جوانگرایی را به معنای واقعی انجام داده است. نیاز به چند بازیکن باتجربه داریم تا در کنار بازیکنان جوان بتوانند بالانس خوبی را در تیم ما ایجاد کنند. ما بازیکنان خوب و باکیفیتی جذب کرده ایم ولی نیاز به جذب چند بازیکن داریم. کاری به نتیجه ندارم ولی از تیم سایپا خیلی بیشتر از این خواهید شنید. مطمئنا از لحاظ فوتبالی، سایپا جزو 3 ، 4 تیم خوب لیگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها