کد خبر : 1717862 | 17 آبان 1399 ساعت 18:05 | 53.3K بازدید | 0 دیدگاه

روز درخشان منشا و شاکری؛

گل‌گهر 3 سپاهان 1؛ خشم ژنرال علیه طعنه‌ها

تیم فوتبال گل گهر سیرجان علیرغم اینکه در ابتدا از سپاهان عقب افتاده بود، سه گل زد و شروع تلخی برای محرم در کسوت مربیگری رقم زد.

گل‌گهر 3 سپاهان 1؛ خشم ژنرال علیه طعنه‌ها

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حساس ترین بازی های هفته اول لیگ بیستم طبق قرعه باید در ورزشگاه امام علی سیرجان میان سپاهان و گل‌گهر برگزار می‌شد؛ مسابقه‌ای که امیرقلعه نویی را مقابل تیم سابقش قرار می داد؛ تیمی که جدایی خوبی از آن نداشت و هواداران سپاهان بدرقه خوبی با پرافتخارترین مربی ایران نداشتند. این مسابقه با گل محمدرضا حسینی که روی ارسال دقیق سروش رفیعی در دقیقه 12 با ضربه سر شکل گرفت، از تیم میزبان که سرمربی خود را به دلیل اتفاقات رخ داده در دیدار سپاهان و استقلال روی سکوها می دید، پیش افتاد ولی این پایان کار گلزنی در اردوی تیم سپاهان بود و گل های گل گهر یکی یکی وارد دروازه پیام نیازمند شدند تا این گلر که تا هفته نهم لیگ نوزدهم گلی دریافت نکرده بود، در 90 دقیقه سه گل طی هفته ابتدایی لیگ بیستم بخورد. اولین گل شاگردان امیرقلعه نویی روی پاس شاکری و ضربه سعید صادقی در دقیقه 30 به دست آمد و نیمه اول با همین نتیجه خاتمه یافت. در نیمه دوم باز هم این تیم میزبان بود که عملکرد بهتری داشت و اینبار در دقیقه 55 روی ارسال بهنام برزای و ضربه سر منشا به گل دوم بازی دست یافت. سه دقیقه بعد هم دوباره این منشا بود که پایه گذار گل سوم تیمش شد تا شاکری آن را وارد دروازه نیازمند کند و روز درخشان مهاجمان گل گهر کامل شود.

 

* شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹؛ گل گهرسیرجان – فولاد مبارکه سپاهان؛ ورزشگاه امام علی سیرجان 

تیم داوری: موعود بنیادی فر – محمدرضا منصوری – محمدرضا ابوالفضلی – احمد مرشدی
ناظر: علیرضا یزدانی

 

ترکیب گل گهرسیرجان

  • علیرضا حقیقی
  • سیدعلیرضا ابراهیمی
  • آرمین سهرابیان
  • بهنام برزای
  • میلاد زکی‌پور
  • احمدرضا زنده روح
  • علیرضا علیزاده
  • سعید صادقی (84-امین پورعلی)
  • نوید عاشوری (82- علی قربانخانی)
  • گادوین منشا
  • یونس شاکری (90- پیمان رنجبری)

 

ترکیب سپاهان 

  • پیام نیازمند
  • عزت الله پورقاز
  • محمد نژادمهدی
  • شایان مصلح (78- محمدرضا خلعتبری)
  • دانیال اسماعیلی فر
  • مهدی کیانی
  • امید نورافکن
  • سروش رفیعی (58-رسول نویدکیا(78 - محمد کریمی))
  • محمدرضا حسینی (84- رضا میرزایی)
  • رضا دهقانی(58- کیروش استنلی)
  • سجاد شهباززاده

 

اخطار: 

سروش رفیعی دقیقه 29 از سپاهان

محمدرضا حسینی دقیقه 44 از سپاهان

علیرضا علیزاده دقیقه 60 از گل گهر

مهدی کیانی دقیقه 88 از سپاهان

اخراج: سعید الهویی (مربی) از گل گهر

 

1541960

 

شرح گل: 

سپاهان (1-0): ارسال کرنر از سمت راست خط دفاعی آبی پوشان سیرجانی توسط سروش رفیعی با ضربه سر خوب و دقیق محمدرضا حسینی در دقیقه 12 به گل اول بازی تبدیل شد.

 

گل‌گهر سیرجان (1-1): یک ارسال بلند پشت محوطه جریمه با ضربه سر یونس شاکری و حضور به موقع سعید صادقی در محوطه جریمه به گل اول بازی تبدیل شد.

 

1541961

 

گل‌گهر (2-1): ارسال بهنام برزای که در این دیدار به عنوان دفاع راست بازی می کند، روی تیرک دوم دروازه به منشا رسید و این مهاجم نیجریه ای هم با یک ضربه سر تماشایی در دقیقه 55 گل تساوی بازی را ثبت کرد.

 

گل‌گهر سیرجان ( 3-1): در شرایطی که سپاهان پس از دریافت گل دوم برای رسیدن به گل تساوی تلاش می کرد، روی یک ضدحمله و سرعت گادوین منشا، موقعیت دیگری برای تیم میزبان ایجاد شد و پاس این مهاجم نیجریه ای برای یونس شاکری این بازیکن را با نیازمند تک به تک کرد تا سومین گل هم در هفته اول بازی ها وارد دروازه سپاهان شود.

 

1541962

 

دقایق حساس:

دقیقه 7:  حرکت تیمی خوب سپاهان و شوت نورافکن با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹- پرتاب اوت بلند گل گهر در محوطه جریمه سپاهان با خروج اشتباه نیازمند تبدیل به موقعیت بسیار خطرناکی شد اما ضربه بازیکن گل گهر برابر دروازه خالی سپاهان در چارچوب نبود.

دقیقه 20: شوت محکم محمدرضا حسینی با واکنش علیرضا حقیقی به محوطه جریمه برگشت داده شد و در برگشت این رضا دهقانی بود که توپ را ریباند کرد ولی ضربه او دقت نداشت.

دقیقه 36: باز هم یک ضربه سر از یونس شاکری اینبار با دخالت منشا می توانست به گل دوم شاگردان قلعه نویی بدل شود که اسماعیلی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 43: ارسال تند و تیز محمدرضا حسینی با تکل بهتر از علیرضا ابراهیمی راهی کرنر شد. روی کرنر ارسالی ضربه نژادمهدی به آرامی زده شد و در اختیار علیرضا حقیقی قرار گرفت.

دقیقه 4+45: ارسال اوت بلند پورقاز روی تیرک دوم به امید نورافکن رسید و ضربه این بازیکن یکی از جدی ترین موقعیت های بازی را ساخت.

 

دقیقه 70: یک ضدحمله دیگر توسط منشا و بازیکنان هجومی گل گهر اینبار با دخالت به موقع مدافعین سپاهان به جایی نرسید.

دقیقه 85: بازیکنان سپاهان در محوطه جریمه گل گهر اعتقاد به خطای پنالتی و برخورد توپ به دست مدافع گل گهر را داشتند.

 

شرح نیمه اول 


بازی را تیم میهمان بهتر شروع کرد و طلایی پوشان روی یک ضربه کرنر که امیرقلعه نویی فکرش را نمی کرد، به گل برتری دست یافتند. در ادامه باز هم این تیم سپاهان بود که نمایش بهتری داشت ولی از دقیقه 30 که گل گهر به گل تساوی دست پیدا کرد، خطرناک تر شد و توانست در ادامه موقعیت های بیشتری ایجاد کند. با این حال آخرین موقعیت نیمه اول هم نصیب نورافکن شد که در طی نیمه اول هم چند بار روی دروازه سیرجانی ها خطر ایجاد کرده بود.

 

شرح بازی


بازی را تیم میهمان بهتر شروع کرد و طلایی پوشان روی یک ضربه کرنر که امیرقلعه نویی فکرش را نمی کرد، به گل برتری دست یافتند. در ادامه باز هم این تیم سپاهان بود که نمایش بهتری داشت ولی از دقیقه 30 که گل گهر به گل تساوی دست پیدا کرد، خطرناک تر شد و توانست در ادامه موقعیت های بیشتری ایجاد کند. با این حال آخرین موقعیت نیمه اول هم نصیب نورافکن شد که در طی نیمه اول هم چند بار روی دروازه سیرجانی ها خطر ایجاد کرده بود.


در نیمه دوم شاگردان محرم نویدکیا تا به خودشان بیایند گل دوم را دریافت کردند و وقتی برای رسیدن به گل تساوی حمله می‌کردند، بار دیگر گل خوردند تا طی سه دقیقه 3، دو گل وارد دروازه نیازمند شود. از دقیقه 58 به بعد که دو ضربه گل گهری ها وارد دروازه شد و دومی روی ضدحمله شکل گرفت، همین روند ادامه داشت؛ سپاهان برای رسیدن به گل تلاش می کرد و گل گهر با خیال راحت ضدحمله می زد. این روند تا ثانیه های پایانی که دانیال اسماعیلی فر دو بار از سمت چپ خط دفاعی گل گهر روی دروازه علیرضا حقیقی ایجاد موقعیت کرد، ادامه داشت و درنهایت یک پیروزی 3 بر 1 دلچسب برای امیرقلعه نویی در شروع کارش با گل گهر مقابل تیم سابقش رقم خورد.

 

1541958

 

بهترین بازیکن زمین 


منشا و شاکری ستاره های گل گهر در روز پیروزی شیرین برابر سپاهان بودند؛ شاکری گل اول بازی را ساخت و گل سوم را زد و در سوی دیگر منشا گل دوم را به ثمر رساند و زمینه ساز گل سوم بازی شد.

 

حاشیه:

 

*امیرقلعه نویی این مصاف را به دلیل محرومیتی که از دیدار استقلال و سپاهان برای او باقی مانده، از دست داده است و از روی سکوها نظاره گر عملکرد شاگردانش است.

 

* سعید الهویی از کنار خط بازیکنان گل گهر را هدایت می کند.

 

*محمد محبی و گئورگی گولسیانی دو غایب تیم فوتبال سپاهان هستند.

 

*علیرضا مرزبان مربی سابق سپاهان امروز در سیرجان به سایر نفرات تیم اضافه شد و در لیگ بیستم سرشناس ترین دستیار محرم نویدکیا خواهد بود.

 

* این اولین مسابقه محرم نویدکیا در قامت سرمربی در لیگ برتر است و باید دید چه نتیجه ای در آن مقابل امیرقلعه نویی به دست می آورد.

 

* سعید الهویی پس از ثبت گل سوم گل‌گهر توسط داور مسابقه از کنار زمین اخراج شد.

 

* آرمین سهرابیان مدافع وسط  تیم فوتبال گل گهر به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف راست به بیمارستان منتقل شد.

دیدگاه‌ها