کد خبر : 1718009 | 18 آبان 1399 ساعت 12:57 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

شعبانی: کشتی گیر باید روی تشک انتخاب شود، نه روی کاغذ

نقش حسن یزدانی در معرفی قهرمان 97 کیلو!

قهرمان وزن 97 کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفته تمرین کردن با حسن یزدانی در موفقیتش تاثیرگذار بوده است.

نقش حسن یزدانی در معرفی قهرمان 97 کیلو!
به گزارش "ورزش سه"، یکی از جذاب ترین رقابت ها در انتخابی تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم رخ داد؛ جایی که سه مدعی به نام های علی شعبانی، مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان رقابت نزدیکی با هم داشتند. 

در نهایت این علی شعبانی، عضو تیم ملی در مسابقات جهانی 2019 بود که رقبای خود را شکست داد تا بدون حرف و حدیث صاحب دوبنده تیم ملی شود. 

شعبانی که در دوران تعطیلی اردوها و مسابقات با حسن یزدانی در شمال کشور تمرین می کرد، حالا از تاثیر این ستاره کشتی ایران روی سبک کشتی خودش گفته است: در دوران قرنطینه افتخار این را داشتم که در کنار پهلوان حسن یزدانی تمرین کنم. شرایط سختی را پشت سر گذاشتم و هر روز فشار بالای تمرینات را پشت سر می گذاشتم. جا دارد از حسن آقا تشکر ویژه ای کنم که کمک کرد تا بسیاری از ضعف هایم را برطرف کنم.»
 
1542255

شعبانی که سال گذشته بعد از مصدومیت رضا یزدانی صاحب دوبنده تیم ملی شد، امسال کسب مدال جهانی را نشانه گرفته است: «از اینکه دوباره صاحب دوبنده تیم ملی شدم خوشحالم و امسال به فکر تجربه نیستم و فقط به فکر مدال هستم تا شب راحت بخوابم.»

قهرمان وزن 97 کیلوگرم انتخابی تیم ملی درباره انتقادهایی که به خاطر برگزاری دوباره کشتی پایانی بین او و محمدیان مطرح شده بود، می گوید: «از قبل ذهنیت آن را داشتم که اگر مقابل محمدیان پیروز شوم یک کشتی دیگر را نیز باید برگزار کنم و با این نظر کمیته فنی هیچ مشکلی نداشتم.برگزاری انتخابی بسیار مهم است و کشتی گیر باید روی تشک مشخص شود نه روی کاغذ و بیشتر کشورهای صاحب کشتی مانند روسیه نیز مسابقات انتخابی را برگزار می کنند و امسال نیز دیدیم که برخی از قهرمانان جهان آن ها شکست خوردند.»
 
1542256

دیدگاه‌ها