کد خبر : 1718084 | 18 آبان 1399 ساعت 13:55 | 46.8K بازدید | 1 دیدگاه

40 بازیکن سطح تیم ملی و نقدهایی که تمام نمی شود

اعتراض؛ دردسرهمیشگی تیم ملی

لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران توسط دراگان اسکوچیچ مثل تمامی لیست های قبلی تیم ملی در دوره های مختلف با نقد ها و اعتراضاتی همراه بوده است.

اعتراض؛ دردسرهمیشگی تیم ملی

به گزارش"ورزش سه" دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی ایران برای بازی دوستانه برابر بوسنی 23 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد. لیستی که با انتقادهای مختلفی هم روبرو شد؛ اتفاقی که نه در ایران که معمولا در اغلب اوقات در زمان دعوت بازیکنان به تیم ملی رخ می دهد.


40 بازیکن در سطح ملی
اسکوچیچ البته همانطور که می گوید محدودیت هایی برای دعوت برخی از بازیکنان کلیدی تیم مثل سردار آزمون و مهدی طارمی داشته است و حالا تیم ملی برابر بوسنی بدون حضور این دو ستاره اصلی خط حمله اش باید به میدان برود.  اما با این وجود آیا سرمربی تیم ملی با کمبود مهاجم مواجه خواهد شد؟ قطعا اینگونه نیست و علاوه بر کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری که توسط اسکوچیچ دعوت شده اند بازیکنان دیگری بودند که می توانستند نامشان در این لیست قرار بگیرد. بازیکنانی مثل ارسلان مطهری، علی علیپور، الهیار صیادمنش،شهریار مغانلو، رضا قوچان نژاد بازیکنانی هستند که می توانند در صورت آمادگی به تیم ملی دعوت شوند.

 

1542275


اما این فقط در خط حمله نیست. در خط هافبک احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، اکبر ایمانی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی دعوت شدند و  مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش ، سامان قدوس، علی کریمی، کمال کامیابی نیا ، اشکان دژاگه و تعداد زیادی بازیکن مطرح دیگر پشت خط هستند.

 

1542277

 


در دفاع و در کنار میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی‌گنجی و سید مجید حسینی دعوت شده و  بازیکنانی مثل محمدرضا خانزاده، وریا غفوری، روزبه چشمی، رامین رضاییان،دانیال اسماعیلی فر که  برخی از آن ها در جام جهانی هم بازی کرده اند در این اردو نیستند.

 

1542276


اسکوچیچ برای بازی با بوسنی برای دروازه محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند را دعوت کرده در حالی که دروازه بان هایی مثل علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، حامد لک نام های مطرحی هستند که در این اردو حضور ندارند.


شاید در وهله اول این همه بازیکن تقریبا در یک سطح خوب داشتن ، اتفاق مثبتی به نظر برسد اما نه فقط در ایران که در خیلی از کشورها این موضوع گاهی موفقیت آمیز هم نبوده است. نمونه اش تیم ملی آرژانتین که معمولا سرمربیانش برای انتخاب لیست تیم دچار سرگیجه می شدند و در نهایت هم تیم را با کلی به انتقاد و اعتراض به تورنمنت می بردند.
در ایران هم مربیان پیش از اسکوچیچ ، از کی روش تا برانکو همواره هدف انتقادات تندی برای دعوت و یا عدم دعوت از بازیکنانی خاص بودند. کی روش به خاطر دعوت کنعانی زادگان و خانزاده که بعدها با نمایش خوبشان مشخص شد دعوتشان براساس توانایی و استعداد فنی آن ها بوده انتقادهای زیادی را تحمل کرد همانطور که به خاطر خط زدن نام وریا غفوری و سیدجلال حسینی پیش از جام جهانی 2018 بشدت تحت فشار قرار گرفت.


در دوران مربیگری علی دایی عدم دعوت علی کریمی و آندرانیک تیموریان و دعوت از برخی از بازیکنان همواره مورد بحث بود همانطور که در زمان برانکو و بلاژویچ ماجرای عدم دعوت خدادادعزیزی یکی از مهمترین چالش های تیم ملی به حساب می آمد.


با این وجود اغلب این مربیان بر روی اصول و خواسته شان ایستادند و در نهایت لیستی که مدنظرشان بود، بستند.  دومین لیست دعوتی  اسکوچیچ نیز نشان می دهد که او نیز خودش را برای مواجهه با انتقادات و احتمالا ایستادن برروی اصول مدنظر آماده کرده است.


مربی 52 ساله کروات البته که از این نظر در یکی از ویژه ترین دوره ها هدایت تیم ملی را به عهده گرفته است؛ او بیش از 40 بازیکن مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی را می بیند که می توانند در اردوها دعوت شوند. شاید به غیر از پست دفاع چپ که کمی با کمبود بازیکن مواجه هستیم در تمامی پست ها بین  4تا5   بازیکن مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی وجود دارد و این کار اسکوچیچ را سخت می کند.


قطعا دراگان اسکوچیچ مثل تمامی مربیان تیم های ملی جهان نمی تواند تمامی سلیقه ها و افکار را راضی کند اما آنچه مهم است اینکه او بتواند از افکارش دفاع و مراقبت کند. کاری که کی روش ، دایی و مربیان گذشته که با اتکا به  توان مدیریتی و جدیت بر روی اجرای خواسته شان انجام بدهند. اسکوچیچ حتی اگر امروز به این اندازه اتوریته به دست نیاورده باشد باید به فکر کسب آن باشد.

دیدگاه‌ها