کد خبر : 1718142 | 18 آبان 1399 ساعت 19:14 | 46.5K بازدید | 6 دیدگاه

خطا روی ارسلان پنالتی بود؟ (عکس)

در دقیقه 80 دیدار استقلال در مقابل مس رفسنجان، بازیکنان این تیم اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال با نتیجه 2 بر صفر از سد مس رفسنجان گذشت تا بتواند در هفته نخست با کسب 3 امتیاز، به خیالی آسوده به پیشواز تعطیلات فیفا دی برود.


در این دیدار، ارسلان مطهری که موفق شده بود گل دوم آبی پوشان را وارد دروازه حریف کند، در درون محوطه جریمه سرنگون شد و رضا عادل داور مسابقه نه تنها هیچ اعتقادی به خطای پنالتی نداشت بلکه با یک کارت زرد، مطهری را به دلیل شبیه سازی جریمه کرد.


اما پس از این صحنه، استقلالی ها اعتقاد داشتند که بر روی مطهری خطای پنالتی رخ داده و یا اینکه اگر هم پنالتی نبود، دادن کارت زرد به مطهری سخت گیرانه بود چرا که فشاری از سوی مدافع مس بر روی مطهری وارد شد که منجر به سرنگونی مهاجم استقلال شد.


اما کارشناسان داوری نیز درخصوص این صحنه نظرات خود را ارائه دادند که آنها نظری برخلاف نظر استقلالی ها داشتند و معتقد بودند در این صحنه خطایی بر روی مطهری رخ نداده است.

 

 

1542379

 


حیدر سلیمانی در مورد این صحنه گفت: در نیمه دوم داور اخطاری را به مطهری داد که صحیح نبود. درست است که مطهری سرنگون شد و چون شانه به شانه با مدافع مس در جدال بود و این اتفاق‌ها در جدال‌ها طبیعی است پنالتی نیز نبود، اما شبیه سازی اتفاق نیافتاد که داور بخواهد کارت نشان دهد.


نوذر رودنیل نیز می گوید تصمیم داور مبنی بر دادن کارت زرد صحیح بود. این کارشناس داوری می گوید: دقیقه 80 خطا روی مطهری را به درستی شبیه سازی تشخیص و اخطار داد.

 

 

1542380

 


سعید مظفری زاده دیگر کارشناس داوری نیز اعتقاد دارد این صحنه پنالتی نبود. او می گوید: در دقیقه 80 مدافع مس علی‌ رغم تماس دست با ارسلان مطهری، نیرویی که بخواهد تعادل او را برهم بزند، وارد نکرد و تصمیم داور برای اعلام خطای مطهری برای شبیه سازی سخت‌گیرانه ولی مطابق با قانون بود.‌


اما در نیمه نخست در دقیقه 14 و به هنگام ارسال کرنر توسط بازیکنان استقلال از سمت چپ، آرش رضاوند در محوطه مس توسط بازیکن حریف سرنگون شد اما عادل اعتقادی به پنالتی نداشت و ادامه بازی را نشان داد.

 

 

1542378

 


از میان کارشناسان داوری، نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی معتقد بودند که باید بر روی رضاوند خطای پنالتی اعلام می شد اما سعید مظفری زاده اعتقاد داشت که این رضاوند بوده که ابتدا مرتکب خطا شده و داور نباید برای استقلال پنالتی اعلام می کرد.

دیدگاه‌ها