کد خبر : 1718164 | 18 آبان 1399 ساعت 20:46 | 63.7K بازدید | 4 دیدگاه

جدال تدارکاتی با بوسنی با هدف ماجراجویی بزرگ صعود به جام جهانی

‌ فراری 2020؛ ساخت دراگان اسکوچیچ در تیم ملی (گزارش تصویری)

دراگان اسکوچیچ ماموریت بزرگ خود را در تیم ملی پیش می‌برد؛ ساخت فرازی از یوزهایی که با امید صعود دوباره به جام جهانی رویای بزرگی در ذهن دارند.

‌ فراری 2020؛ ساخت دراگان اسکوچیچ در تیم ملی (گزارش تصویری)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از تقابل تدارکاتی با ازبکستان، اکنون دومین اردوی تیم ملی در شرایطی از عصر امروز در استادیوم آزادی پیگیری شده که شاگردان دراگان اسکوچیچ خود را مهیای جدال تدارکاتی با بوسنی خواهند کرد.

 

 

1542408

 

نیازمند در اولین بازی تحت هدایت اسکوچیچ شانس حضور برابر ازبکستان را به دست آورد. او که با خاطره تلخ به تیم ملی بازگشته امیدوار است از این فضا به بهترین شکل برای بازیابی روحیه و انگیزه خود و نمایش توانایی‌هایش سود ببرد. هرچند اینبار حریفان حاضر در اردو نیز سرسخت و مدعی به نظر می‌رسند و باید دید برابر بوسنی شانس به او رو خواهد کرد یا رشید و امیر عابدزاده اینبار از او پیشی خواهند گرفت.

 

 

 

1542409

 

این تازه‌ترین تصویر از نفرات حاضر در اردو به دعوت اسکوچیچ است. نفراتی که جای خیلی‌ها البته در آن خالی به نظر می‌رسد و به دلایل مختلف در آن حضور نداشته‌اند. فوتبال ایران اما توانسته طی این سال‌ها سرمایه‌های مناسبی از حیث بازیکن و فنی داشته باشد تا امیدواری برای حضور دوباره در جام جهانی علیرغم عملکرد ضعیف در دوره ویلموتس افزایش یابد.

 

 

 

1542410

 

مثلث پرسپولیس در اردوگاه تیم ملی؛ نوراللهی و وحید امیری طی اردوهای اخیر جایگاه ثابتی در اردوهای تیم ملی داشته‌اند و نعمتی نیز بعد از درخشش در لیگ قهرمانان آسیا توانسته نظر اسکوچیچ را به خود جلب کند. او البته با بازگشت مرتضی پورعلی گنجی شماره هشت را از دست داده و با شماره 15 تیم ملی در این تمرین حضور داشته است. باید دید نظر اسکوچیچ برای بکارگیری این بازیکن در ترکیب به چه شکل خواهد بود. بازیکنی که در دیدار اول لیگ برتر به دلیل مشکوک بودن به کرونا شرکت نداشته ولی اکنون با انجام تست‌های نهایی در اردوگاه تیم ملی حاضر بوده است.

 

 

 

1542411

 

اسکوچیچ که چند فیفادی را از دست داده، امیدوار است در دومین دیدار تدارکاتی بتواند فلسفه کاری و تاکتیکی خود را به تیم قالب کند و به چیزی که انتظار دارد نزدیک شود. زمان زیادی به ماموریت بزرگ او در نیمکت تیم ملی باقی نمانده و تنها انتظاری که می‌رود عبور از سد عراق و بحرین و بازگشت به جمع مدعیان است. این دیدارهای تدارکاتی قطعا نقش پررنگی در دستیابی به هدف او خواهند داشت.

 

 

 

1542412

 

تیم ملی در دیدارهای قبلی خود در انتخابی جام جهانی از فاز دفاعی دچار دردسر شد. اتفاقی که اسکوچیچ امیدوار است در ادامه مسیر با پوشش مناسبی همراه شود و تیم تحت هدایتش برابر عراق و بحرین به بن بست و غافلگیری بر نخورد. بازی با بوسنی محک بزرگی برای مدافعان دعوت شده به تیم ملی خواهد بود.

 

 

 

1542413

 

نمایش موفق کنعانی زادگان طی دو فصل اخیر او را به عضو ثابت تیم ملی تبدیل کرده است. مدافع میانی پرسپولیس که در این فصل با جدایی شجاع خلیل زاده، نگاه ها به سمت او خواهد بود تا این خلا بزرگ را بپوشاند، بار دیگر در اردوگاه تیم ملی حاضر شده و امیدوار به موفقیت در جمع شاگردان دراگان اسکوچیچ است.

 

 

1542414

 

اسکوچیچ امروز با بارانی تیم ملی و کلاه نایکی خود با لبخند همیشگی‌اش تمرینات را دنبال می‌کرد. با این حال اما انتظار می‌رود نمایش تیم ملی در دیدارهای رسمی بتواند شرایط را برای برآورده انتظارات به پیش ببرد. اسکوچیچ که طی دو لیست ارائه شده‌اش کاملا تحت فشار قرار گرفته، برای دفاع از فلسفه‌‌اش باید به دنبال دستیابی به نتایج درخشان و عبور از سایه مربیان سابق باشد. او قادر خواهد بود به این هدف بزرگ دست یابد؟

 

 

 

1542415

 

وحید هاشمیان اکنون دومین تجربه مربیگری‌اش را در تیم ملی پشت سر می‌گذارد. او که با توجه به قدرت پرش و سرزنی‌اش در دوران بازیگری به هلی کوپتر در فوتبال آلمان مشهور شده بود، امیدوار است برخلاف دوره ویلموتس اینبار تیمی با طراوت و نتیجه گرا را برای دستیابی به هدف دنبال کنند و در این راستا جدیت بالاتری در تمرینات از خود به جا می‌گذارد.

 

 

 

1542416

 

دو چهره‌ای که انتظار نمی‌رفت در این اردو تیم ملی را همراهی کنند اما اسکوچیچ با دیدگاه و فلسفه خاص خودش از روی نام مدعیان سمت راست دفاعی عبور کرده و مهدی شیری جدیدترین عضو تیم ملی خواهد بود. در کنار او هم اکبر ایمانی بعد از سال‌ها دوری از تیم ملی اکنون شانس حضور در جمع ملی پوشان را به دست آورده است. هافبک محبوب تراکتوری‌ها امیدوار است به خوبی سهمیه تیمش را در تیم ملی حفظ کند و نمایشی که اسکوچیچ انتظار دارد را به جا بگذارد.

 

 

 

1542417

 

احمد نور پرسپولیسی‌ها زننده آخرین گل رسمی تیم ملی محسوب می‌شود. او بعد از کی روش و ویلموتس اکنون مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ نیز قرار گرفته و برای حفظ جایگاه خود به دنبال شکل دهی تفکرات تاکتیکی‌اش با سرمربی جدید است و نمی‌خواهد این فرصت بزرگ را برای حفظ شماره 6 تیم ملی از دست بدهد. پیراهنی که البته مدعیان بزرگی دارد.

 

 

 

1542418

 

بازیکنان سابق تیم امید و مدعیان اصلی این روزهای پیراهن تیم ملی امیدوارند از تجربه یک دهه‌ای وحید هاشمیان در فوتبال آلمان به خوبی سود ببرند. عارف غلامی که توانسته به جایگاه ثابتی در استقلال دست یابد، اکنون در تیم ملی رقیب شجاع، کنعانی زادگان و البته پورعلی گنجی شده و امید نورافکن نیز بعد از یک فصل پرماجرا با سپاهان با همان استایل چند سال اخیر، با هدف دستیابی به پیراهن فیکس تیم ملی گام به آزادی و اردوی دراگان اسکوچیچ گذاشته است. ستاره‌هایی که قطعا قادر خواهند بود آینده تیم ملی را از آن خود کنند.

 

 

1542420

 

سه بازیکنی که در چندی پیش در پرسپولیس برای دستیابی به فینال آسیا جنگیدند، اکنون در تیم ملی نیز دور هم جمع شده‌اند. سکه شانس البته بعد از دوری چند هفته‌ای از ترکیب به مهدی شیری رو کرده و او بعد از اینکه نمایش موفقی برابر سایپا ایفا کرد در آخرین لحظه از سوی دراگان به اردو دعوت شد. شجاع هم که دیگر لوگوی پرسپولیس روی پیراهن تیم باشگاهی‌اش قرار ندارد و البته کنعانی زادگان هم مدعی اصلی پست دفاع میانی محسوب می‌شود.

 

 

 

1542421

 

رشید مظاهری در ادامه روزهای پرماجرای خود و بی اطلاعی از رای کمیته انضباطی درباره آینده‌اش، اما مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ است تا کمی آینده برای او روشن باشد. گلر حال حاضر استقلال بعد از حضور در جام جهانی و جام ملت‌ها با هدایت کارلوس کی‌روش، علیرغم رقبای سرسختی که در پست دروازه‌بانی دارد اما یک هدف بزرگ را دنبال می‌کند، اینبار حضوری فیکس در جمع آبی‌پوشان و البته گرفتن جایگاه فیکس در تیم ملی. او قادر خواهد بود در فصلی که تصمیمی جنجالی گرفته به اهداف بزرگ خود دست یابد؟

 

 

1542422

 

عارف غلامی که شانس حضور در تیم امید را به دست نیاورد، سرنوشت او را اکنون به تیم ملی سنجاق کرده است. مهدی قایدی هم دیگر هم‌تیمی‌اش است که در ادامه روند درخشش خود با پیراهن شماره 10 استقلال، لیگ جدید را هم با پاس گل آغاز کرده تا حضورش در تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ غیرقابل چشم پوشی باشد.

 

 

 

1542424

 

بی‌جهت نیست که شجاع شکار اصلی تمرین امروز تیم ملی توسط عکاسان بود. مدافع سابق پرسپولیس بعد از اینکه از سوی مدیریت این باشگاه تمایلی برای ادامه همکاری ندید، راهی الریان قطر شده و در بازگشت به تهران پیراهن تیم ملی را در اختیار دارد. کاپیتانی در تیم ملی برابر ازبکستان و حواشی اخیر او را به چهره‌ی اصلی تمرین تیم ملی تبدیل کرده بود و باید دید او برابر بوسنی در صورت بکارگیری از سوی کادرفنی چه نمایشی خواهد داشت.

 

 

 

1542425

 

شجاع خلیل زاده و مرتضی پورعلی گنجی، سوژه اصلی تمرین امروز تیم ملی بودند. دو مدافع مازنی که شاید بعد از سال‌ها هم تیمی شوند و در قلب دفاعی تیم ملی به دنبال درخشش باشند.

 

 

1542426

 

اسکوچیچ تمام مراحل تمرینی را زیر نظر دارد. دو مدافع میانی مازنی تیم ملی تحت تدابیر او امیدوارند برابر تیم قدرتمند بوسنی نمایشی بی نقص ارائه دهند و باید دید فرصت حضور برابر این حریف نصیب شجاع خواهد شد یا خیر.

 

 

 

1542427

 

مرتضی پورعلی گنجی، چهره ثابت اردوهای تیم ملی در دوران مربیگری کی روش و ویلموتس، اکنون اولین حضور خود در تیم ملی با هدایت اسکوچیچ را پشت سر خواهد گذاشت. مدافع ایرانی شاغل در لیگ چین، در اردوی قبلی به دلیل مصدومیت غایب بود و اکنون بار دیگر پا به آزادی گذاشته تا تیم ملی را برای سفر به بوسنی و تقابل با این حریف اروپایی همراهی کند.

 

 

 

در حال حاضر از سوی درگان اسکوچیچ این نفرات به اردوی تیم ملی برای دیدار تدارکاتی با بوسنی دعوت شده‌اند: محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، مهدی شیری، احسان حاج‌صفی، سعید عزت اللهی، علی قلی‌زاده، اکبر ایمانی، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن، سیامک نعمتی، علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری.

 

سردار آزمون و مهدی طارمی از جمله چهره‌های اصلی غایب در اردوی تیم ملی هستند و اکنون دراگان اسکوچیچ اما امیدوار است با دستیابی به ترکیب مدنظر خود تیمی جنگجو و قابل اعتنا برای بازگشت دوباره به مدار صعود به جام جهانی در اختیار گیرد.

 

دیدگاه‌ها