کد خبر : 1718184 | 18 آبان 1399 ساعت 23:59 | 243.8K بازدید | 4 دیدگاه

شب درخشان ستاره ایرانی با اولین گل در پورتو؛

فریاد طارمی؛ بازی بدهید، گل می‌زنم!

مهاجم ایرانی پورتو پس از ورود به زمین روند بازی را به سود تیمش تغییر داد تا به برتری مقابل پورتیموننسی برسند.

فریاد طارمی؛ بازی بدهید، گل می‌زنم!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات هفته هفتم لیگ برتر پرتغال، تیم پورتو که مثل تمام بازی‌های این فصل مهدی طارمی را در ترکیب نمی‌دید و روی نیمکت داشت، از ساعت ۲۱ امشب در استادیوم دو دراگائو مقابل پورتیموننسی قعرنشین قرار گرفت.

 

پورتیموننسی شروع غیرمنتظره‌ای داشت و توانست در دقیقه ۱۴ روی توپ ارسالی از جناح راست زمین و ضربه سر چکشی بتو به گل برسد و تیم پورتو را در زمین خود عقب بیندازد.

 

مهدی طارمی که همواره فرصت کمی به‌عنوان یار جانشین در پورتو به دست می‌آورد، امشب برای نخستین بار و پس از آسیب دیدگی ماتئوس اوریبه، از دقیقه ۳۱ دیدار با پورتیموننسی به‌عنوان یک تعویض اجباری وارد زمین شد که پس از حضورش روند بازی کاملا به سود تیمش تغییر کرد.

 

ستاره ایرانی پورتو سه دقیقه بعد از حضور در بازی از میانه زمین پاس خوبی به خسوس کرونا داد و خلق موقعیت کرد تا این بازیکن با پیشروی تا محوطه جریمه پورتیموننسی پیش رفت که شوت او به تور کنار دروازه خورد.

 

 

1542486

 

 

پورتو پس از حملات پیاپی بالاخره در دقیقه ۳+۴۵ موفق شد روی ارسال دقیق سرجیو اولیویرا از کرنر سمت راست زمین و ضربه سر امبمبا گل تساوی را بزند تا نیمه اول با نتیجه یک بر یک تمام شود.

 

ستاره ایرانی پورتو که تشنه موفقیت در هفتمین بازی فصل لیگ برتر پرتغال با لباس پورتو بود، تنها ۴۹ ثانیه پس از شروع نیمه دوم روی سانتر زیبای سرجیو اولیویرا از جناح راست زمین موفق شد با جای‌گیری مناسب پشت مدافع پورتیموننسی و ضربه سر نخستین گل خود را در تیم جدیدش به ثمر رساند.

 

 

 

1542484

 

 

طارمی پس از باز کردن دروازه پورتیموننسی، ضربه محکمی به توپ زد و فریاد شادی در دو دراگائو سر داد تا به نوعی از زیر فشار انتقاداتی که علیه نیمکت‌نشینی او در پورتو و عدم گلزنی‌اش در تمام رقابت‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰ می‌شود، خارج شود و پاسخ محکمی به آنها بدهد.

 

ستاره ایرانی پورتو که پس از گل در آغوش هم‌تیمی‌هایش قرار گرفته و انگیزه بیشتری برای ادامه بازی پیدا کرده بود، در دقیقه ۷۱ هم با ضربه سر دروازه پورتیموننسی را تهدید کرد که گلر حریف توپ ر ا در اختیار گرفت.

 

 

1542485

 

 

طارمی در دقیقه ۷۸ با پیشروی تا پشت محوطه جریمه پورتیموننسی پاس در عمق خوبی به موسی مارگا داد که او هم با پاس در عمق اولیویرا را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما این بازیکن با فرصت‌سوزی توپ را تبدیل به گل نکرد و دروازه‌بان حریف با پا مقابل شوت او ایستاد.

 

در دقیقه ۸۸ مهاجم ایرانی پورتو در میانه زمین توپ‌گیری کرد که همین اتفاق موجب شد تیمش ضد حمله بزند و در ادامه روی پاس خسوس کرونا و شوت زمینی اولیویرا گل سوم را به ثمر رساند.

 

 

1542483

 

 

پورتو که در هفته گذشته لیگ برتر پرتغال مقابل فریرا شکست خورده بود، امشب موفق شد با درخشش مهدی طارمی به برتری ۳ بر یک خانگی برابر پورتیموننسی دست یابد تا ۱۳ امتیازی شده و موقتا در رده سوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد.

 

مهدی طارمی، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پرتغال در حالی امشب موفق به زدن نخستین گل خود در پورتو شد که طی ۶ مسابقه اخیر داخلی و دو دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچستر سیتی و مارسی فرانسه نتوانسته بود به این مهم دست پیدا کند.

 

 

 

1542482

 

گل اول طارمی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ مقابل تیمی به ثمر رسید که هدایت آن را پائولو سرجیو، سرمربی سابق صنعت نفت آبادان برعهده دارد؛ او پس از مسابقه به داوری دیدار با پورتو معترض شد و معتقد بود قبل از گل اول حریف خطا اتفاق افتاده است

 

 

 

ستاره ایرانی پورتو در شرایطی گل ارزشمندی مقابل پورتیموننسی به ثمر رساند که برای نخستین بار طی سالیان اخیر به اردوی تیم ملی دعوت نشده است.

 

بدون تردید این گل می‌تواند جایگاه طارمی را در پورتو محکم‌تر کرده و کاری کند تا او از دیدارهای بعدی تیمش در ترکیب قرار بگیرد؛ بازی آینده پورتو دوم آذرماه در جام حذفی خواهد بود که انتظار می‌رود این تیم با مهاجم ایرانی خود وارد این مسابقه شود.

 

 

1542491

 

ستاره ایرانی پورتو پس از پایان این بازی و برای نخستین بار در این فصل به‌عنوان بهترین بازیکن از نگاه باشگاه انتخاب شد

دیدگاه‌ها