کد خبر : 1718609 | 21 آبان 1399 ساعت 16:35 | 35.3K بازدید | 2 دیدگاه

پایان تلخ برای امپراطور؛

کلیشه برعکس؛ داستان افشین قطبی این بار تراژیک بود!

افشین قطبی بارها ثابت کرده این سقوط به معنای فراموش شدن نامش نخواهد بود.

کلیشه برعکس؛ داستان افشین قطبی این بار تراژیک بود!


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت چاینا نیوز، پنج سال قبل تیم شیجیاژوانگ در رده های پایین فوتبال در چین بازی می کرد و صعود دوباره به سوپرلیگ این کشور و حضور در بین نامدارترین تیم ها برای شیجیاژوانگ فقط چهار سال طول کشید. تیم شیجیاژوانگ بازی های خود را در استادیوم یوتونگ نزدیک به مرکز شهر انجام داده و در هر مسابقه هزاران هوادار متعصب خود را به این استادیوم کشانده است.  

 

کانون هواداری این تیم لقب "شیاطین سرخ" را برای خود انتخاب کرده و تا از نزدیک تجربه نکنید، متوجه نمی شوید که در هر مسابقه ای هواداران از لحظه ورود به استادیوم تا هنگام پایان مسابقه، حتی یک لحظه نیز دست از تشویق برنداشته و انگار به هیچ وجه خستگی برای آنها معنایی ندارد.

 

1543108

 

ابتدا و بعد از صعود شیجیاژوانگ به سوپر لیگ چین، کسی شانسی برای آنها قائل نبود و همگی در انتظار سقوط این تیم بودند، اما شیجیاژوانگ فصل را رویایی آغاز کرد و اگر گوانگژو اورگرانده در وقت اضافه به گل تساوی دست نمی یافت، شیجیاژوانگ فصل را با یک پیروزی بزرگ برابر این تیم نامدار و پرستاره آغاز کرده بود.

 

استادیوم یوتونگ در همه مسابقات شاهد حضور 40 هزار هواداری بود که فریادهایشان گوش آسمان را کر می کرد و آنها تا نیم فصل به شش پیروزی، هفت تساوی و تنها دو شکست دست یافته و رکورد 12 دیدار متوالی بدون باخت را نیز ثبت کردند. شیجیاژوانگ به قدری خوب کار کرد که در مقطعی حتی به رتبه سوم در جدول سوپرلیگ چین نیز رسید و هواداران این تیم در سودای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد نیز بودند.

 

اما در ادامه فصل شرایط تغییر کرد و روزهای دشوار برای شیجیاژوانگ فرا رسید. آنها معمولا شکست هایی با حداقل فاصله را تجربه می کردند و در نهایت این روند باعث سقوط آنها به رتبه آخر جدول رده بندی و رفتن به دسته پایین تر شد.

 

شاید بدترین اتفاق برای شیجیاژوانگ شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور هواداران در استادیوم بود. این تیم روی طرفداران متعصب خود حساب ویژه ای باز می کرد و غلبه بر شیجیاژوانگ در استادیوم یوتونگ حتی برای تیم های مدعی نیز دشوار بود.

 

1543107

 

اما شکست های متوالی در مرحله پلی اف کار شیجیاژوانگ را برای ماندن در سوپرلیگ چین دشوار کرد و در نهایت باخت در دیدار مقابل ووهان زال سقوط این تیم به دسته پایین تر را قطعی ساخت.

 

شاگردان افشین قطبی سال گذشته در شرایطی دشوار موفق شدند به سطح اول فوتبال در چین صعود کرده و رویارویی با سرمربیان بزرگ و مشهوری چون رافا بنیتس و فابیو کاناوارو را نیز تجربه کنند. این سقوط نیز باعث ناامیدی هواداران شیجیاژوانگ نخواهد شد و هنگامی که مجوز حضور کامل هواداران در استادیوم ها صادر شود، بی شک دوباره در کنار بازیکنان شیجیاژوانگ برای صعود به سوپرلیگ تلاش خواهند کرد.

 

کار برای افشین قطبی نیز تمام نشده است. او در سالهای دوران مربیگری خود روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کرده، از قهرمانی دراماتیک در دقیقه 96 با پرسپولیس و بالا و پایین های فراوان روی نیمکت شیمیزو اسپالس. اما در تمامی این فصول افشین با تکیه بر همان قلب شیر دوباره منتقدانش را به سکوت دعوت کرده و بی شک این بار نیز این سرمربی محبوب و دوست داشتنی موفق به بازسازی تیمش خواهد شد.

 

1526798

دیدگاه‌ها