کد خبر : 1719193 | 25 آبان 1399 ساعت 01:22 | 171.1K بازدید | 4 دیدگاه

خراب کردن دو پنالتی در یک بازی

شبی که راموس، مارتین پالرمو شد!

یک سیو استثنایی برای نجات اسپانیا و دو فرصت سوزی از روی نقطه پنالتی؛ این یکی از عجیب ترین شب های سرخیو راموس در دوران فوتبالش بود.

شبی که راموس، مارتین پالرمو شد!

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا فرصت ویژه ای داشت تا با پیروزی خارج از خانه مقابل سوییس، جای آلمان در صدر جدول لیگ ملت ها را بگیرد اما شاگردان لوییز انریکه مقابل تیم ولادیمیر پتکوویچ به تساوی رسیدند و این نتیجه در شرایطی رقم خورد که ماتادورها لحظات پراسترسی را به خصوص در نیمه دوم تجربه کردند.

در دقیقه 55 پاس تماشایی ژردان شکیری موقعیت خوبی را برای صفروویچ به وجود آورد و او با دریبل اونای سیمون در موقعیت تک به گل قرار گرفت اما ناگهان سرخیو راموس که در لحظه ارسال پاس در نزدیکی های قوس میانه میدان بود، از روی خط توپ را برگرداند تا ناجی تیم ملی کشورش باشد. بازی در این لحظه 1-0 به نفع سوییس بود و اگر روی این ضد حمله گل دوم به ثمر می‌رسید، پیروزی برای یاران راموس به عملیات غیرممکن تبدیل می‌شد. این البته پایان کار نبود و در 30 دقیقه پایانی بازی اتفاقاتی رخ داد که راموس تبدیل به نفر اول جدال جکوب آره‌نا شد.

تنها دقیقه ای بعد و زمانی که اسپانیایی ها با اعتماد به نفس حاصل از این مهار دوباره پیش کشیده بودند، صاحب یک ضربه کرنر شدند. ارسال توپ در خارج از شش قدم روی سر راموس نشست و ضربه او به دست رودریگز، مدافع سوییس خورد و ویلیام کالوم اسکاتلندی نقطه پنالتی را نشان داد تا سرخیو راموس در آستانه رقم زدن شبی استثنایی قرار گیرد.

 

1543880

راموس پنالتی اول را با ارتفاع کم به سمت راست یان زومر زد اما دروازه‌بان سوئیس با تشخیص درست و شیرجه به موقع، این ضربه را دفع کرد.

 

او با همان چهره مصمم همیشگی پشت توپ ایستاد و در حالی که هواداران اسپانیا خود را آماده گل تساوی می‌کردند، ضربه اش را یان زومر به زیبایی راهی کرنر کرد تا ماتادورها مثل کاپیتان خود مات و مبهوت شوند. راموس با مکث خود پیش از ضربه و حرکت آهسته اش، انتظار داشت که زومر فریب بخورد و جهت پرش خود را مشخص کند اما او منتظر ماند و به سمت توپ شیرجه زد و طلسمی بزرگ را شکست.

این مهار اگرچه در جدول مسابقات نیز بسیار تأثیرگذار بود و شانس سوییس را حفظ کرد اما از جهتی دیگر هم مورد توجه قرار گرفت. آخرین بار که راموس پنالتی از دست داده بود به 2016 برمی‌گشت که اسپانیا مقابل کرواسی قرار گرفت و پس از آن ستاره خط دفاعی رئال مادرید هرگز اشتباهی در این زمینه نداشت.

 

1543878

پنالتی‌ای که راموس در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ 12-2011 مقابل بایرن مونیخ از دست داده بود، نه تنها به حذف رئال منجر شد که حواشی زیادی هم برای او به همراه داشت و ضربه بد او به سوژه ترول‌های اینترنتی تبدیل شد.

 

کمتر طرفداری از رئال مادرید و حتی رقبا، آخرین فرصت سوزی راموس از روی نقطه پنالتی در تیم باشگاهی اش را به یاد می‌آورند اما او شب تلخ سانتیاگو برنابئو را به خاطر داشت؛ شبی که پس از ناکامی رونالدو و کاکا، او پشت توپ ایستاد و در حالی که فرصت تکمیل معجزه ایکر کاسیاس را داشت، ضربه را به بالای دروازه مانوئل نویر زد تا بایرن مونیخ با پنالتی بعدی توسط شواین اشتایگر به فینال لیگ قهرمانان 2012صعود کند.

او البته در یورو 2012  توانایی خود در پنالتی زنی را ثابت کرد و نکته جالب این که از بازی با کرواسی تا حالا، کاپیتان ماتادورها 25 پنالتی متوالی را تبدیل به گل کرد تا به عنوان یکی از پنالتی زن ترین ها در فوتبال جهان معرفی شود. این البته پایان ماجرا نبود؛ 20 دقیقه بعد دوباره اسپانیا صاحب یک ضربه پنالتی شد و بازهم این راموس بود که برای جبران خسران، اعلام آمادگی کرد و پنالتی هم به او داده شد.

 

1543886

دو ماه بعد از خراب کردن پنالتی مقابل بایرن، راموس در نیمه‌نهایی یورو 2012 بار دیگر پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و این بار موفق به گلزنی شد. ضربه چیپ او پاسخی به انتقادهایی بود که در آن مدت شنیده بود. 

 

1543879

او قصد داشت امشب هم بعد از خراب کردن یک پنالتی، با یک ضربه پاننکا آن اتفاق را جبران کند اما ضربه او چندان جالب نبود و زومر به راحتی آن را مهار کرد.

 

بار دیگر راموس مکث کرد و زومر یک لغزش فریبنده داشت اما ضربه کاپیتان اسپانیا به شکلی آرام و تعجب برانگیز روانه دروازه شد و دوباره به همان سمت رفت تا دروازه بان سوییس راحت تر از قبل، توپ را بگیرد.

اگرچه اسپانیا در ادامه یک گل زد تا از شکست فرار کند اما نکته اصلی بازی همین دو پنالتی ای بود که سرخیو راموس از دست داد و سبب شد تا اسپانیا فرصت صدرنشینی در گروه خود را از دست بدهد؛ حتی اگر یکی از این دو ضربه هم گل می‌شد، ماتادورها بالاتر از آلمان قرار می‌گرفتند.

اما فارغ از آن همین که کاپیتان پرسروصدای رئال مادرید پنالتی از دست داد، کافی است تا طرفداران دیگر تیم ها این دو اشتباه را دست بگیرند و به شوخی و جدی، علیه او بنویسند. نگاهی به شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که در میان هواداران اسپانیا هم هستند آن هایی که اعتقاد دارند دستکم پنالتی دوم نباید به او داده می‌شد. از دست دادن پنالتی اتفاقی معمول در فوتبال حرفه ای است اما ممکن است شب تلخ جکوب پارک، تبعاتی را برای راموس و موقعیتش به عنوان پنالتی زن اول اسپانیا و رئال مادرید به همراه داشته باشد.

 

1543881

بعد از 25 پنالتی موفق، از جمله گلی که در ال‌کلاسیکو اخیر به ثمر رساند، راموس شب عجیبی را سپری کرد.

 

اما همچنان رکورد خراب کردن پنالتی در یک دیدار در اختیار مارتین پالرمو، مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین است که در کوپا آمه‌ریکای 1999 در دیدار مقابل کلمبیا سه ضربه پنالتی را از دست داد و تیمش در نهایت 3-0 شکست خورد. 

 

1543887

 

همه این‌ها در شبی رقم خورد که راموس با پشت سر گذاشتن جی‌جی بوفون، رکورد بیشترین بازی ملی برای کشورهای اروپایی را از آن خود کرد. او در بازی امشب تعداد بازی های ملی اش را به 177 رساند و رکورد قبلی که با 176 بازی در اختیار بوفون بود را شکست.

 

 

دیدگاه‌ها