کد خبر : 1719211 | 25 آبان 1399 ساعت 10:30 | 20.1K بازدید | 1 دیدگاه

تلاش برای ساکت کردن بوکسور منتقد اردوغان

اونسال آریک بوکسور ترکیه‌ای ساکن آلمان به اتهام توهین به رئیس‌جمهور ترکیه اردوغان با شکایت حقوقی مواجه شده و در بازگشت به ترکیه با احتمال دستگیری روبرو خواهد شد.

تلاش برای ساکت کردن بوکسور منتقد اردوغان

به گزارش "ورزش سه"، اونسال آریک بوکسوری است اهل ترکیه که در آلمان زندگی می‌کند. او یکی از منتقدین صریح‌اللهجه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است و تا کنون به دلیل انتقادات گاه تند خود از او با تهدیدهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و نامه‌های تهدیدآمیز زیادی دریافت کرده است.

 

1543907

 

اما اخیراً نامه ای به دست اونسال آریک رسیده که نشان می دهد با توجه به شکایت شخصی حقیقی از او در ترکیه به دلیل توهین به رئیس جمهور دستگاه قضایی علیه او پرونده ای تشکیل داده و آریک در صورت بازگشت به کشورش با خطر بازداشت و زندان طویل‌المدت روبرو خواهد شد.

 

در نامه‌های رسمی ارسال شده برای این بوکسور ترک تنها به حروف اول اسم شاکی اشاره شده است.

 

1543906

 

اونسال آریک در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد در این باره گفت: " اینها کارکنان رئیس جمهور ترکیه هستند و از او حقوق می گیرند. همه می دانند او در ترکیه آدمهای زیادی دارد که کارشان پیدا کردن کسانی است که راجع به اردوغان یا حزبش چیزی می گویند که به مذاق شان خوش نمی آید. وقتی هدف پیدا می شود می توانند علیه شان شکایت کنند یا دستگیرشان کنند. ولی اردوغان نمی تواند از پس میلیونها نفری که از او نفرت دارند برآید".

 

اونسال آریک می گوید از این موضوع آگاه است که در زمان بازگشت به ترکیه احتمال بازداشت و زندان طولانی مدتش وجود دارد ولی از این رفتارهای اردوغان و هوادارانش نمی ترسد و ساکت نخواهد شد.

 

 

دیدگاه‌ها