کد خبر : 1719213 | 25 آبان 1399 ساعت 10:49 | 7.5K بازدید | 1 دیدگاه

برد مانشافت زیر سایه کرونا 

گورتسکا مرد اول بازی تهاجمی آلمان مقابل اوکراین

انجام بازی آلمان و اوکراین به دلیل ابتلای چند بازیکن حریف به کرونا در خطر بود اما در نهایت توپ چرخید و مانشافت پتانسیل تهاجمی خود را نشان داد.

گورتسکا مرد اول بازی تهاجمی آلمان مقابل اوکراین 

به گزارش ورزش سه، در سایه بحران کرونا تیم ملی فوتبال آلمان شب گذشته به پیروزی پرگل ۳-۱ مقابل اوکراینی دست یافت که پس از مثبت شدن تست چهار بازیکن و یکی از مربیان تیم، در حدود چهار ساعت پیش از آغاز بازی از شرایط صددرصد برای رقابت با آلمانی ها برخوردار نبود.اما پس از انجام آزمایشات جدید از حاضران در اردو و اضافه نشدن به افراد مبتلا به کرونا، چراغ سبز برای برگزاری این بازی روشن شد.

 

گل های این بازی جذاب توسط سانه (۲۳) و ورنر (۳۳ و ۶۴) برای آلمان و یارمچوک (۱۱) برای اوکراین به ثمر رسید. آلمان در این مسابقه ظرفیت تهاجمی عالی خود را نشان داد اما خوش شانس هم بود که در نیمه دوم اوکراین سه بار به تیر دروازه مانوئل نویر زد. با این سه امتیاز و پس از آن که اسپانیا در یک دیدار عجیب مقابل سوییس متوقف شد، آلمان تبدیل به صدرنشین گروه A لیگ ملت های یوفا شد و حالا آن ها با یک تساوی به عنوان صدرنشین در این گروه دشوار باقی خواهند ماند.

 

از صبح بازی تمرکز روی ویروس کرونا بود، صبح زود مقامات شهر لایپزیش تصمیم گرفتند برخلاف شایعات تیم اوکراین را قرنطینه نکنند. سخنگوی بخش بهداشت شهر گفت: «مسئولان تیم به ما اطمینان دادند که هیچ تماس نزدیکی بین افراد آلوده و بقیه وجود نداشته است و ما هم روی حرف آن صحه گذاشتیم چون ما پلیس نیستیم.» با این حال بعد از ظهر شنبه تعداد ۳۵ آزمایش از اعضای اردوی اوکراین به عمل آمد که همه آن ها منفی بود. بنا بر قوانین این بازی تنها در شرایطی لغو میشد که اوکراین کمتر از ۱۳ بازیکن (۱۲ بازیکن و یک دروازه بان) داشت. اما آن ها این تعداد را داشتند و طبق قوانین در طول بازی خطر سرایت در طول بازی کمتر از اطراف است.ضمن این که آزمایش منفی به نحو قابل توجهی خطر سرایت را کاهش خواهد داد. 

 

1543914

 

در این شرایط اوکراین بدون یارمولنکو، زیگانو و کوآلنکو و دیدرچک چهار بازیکن خود مقابل آلمان حاضر شد. با این حال آن ها در همان دقایق ابتدایی توسط یارمچوک به گل رسیدند تا آلمان کمی جا بخورد. اما ۱۲ دقیقه بعد گورتسکا با یک انتقال عالی توپ را به سانه رساند و او با یک فرار سریع ، یک دریبل درجا و ضربه غیرقابل مهار به سبک آرین روبن  بازی را به تساوی کشاند.

 

 بعد از نیم ساعت خوب آلمانی ها بازی را برگردانده بودند.دقایقی بعد یک کنترل توپ استثنایی از سوی گورتسکا ، ورنر را صاحب موقعیت کرد تا او از فاصله نزدیک سی و سومین گل ملی اش را به ثمر برساند.  البته باوجود برتری آلمانی ها اوکراین نیز با ضد حملات سریع روی دروازه حریف خودی نشان می‌داد.در آغاز نیمه دوم این دوباره اوکراین بود که دروازه آلمان را با خطر مواجه می‌کرد و شوت زینچنکو از فاصله ۱۸ متری پس از برخورد به سوله به تیر دروازه خورد. در حالی که نویر  در این لحظه تسلیم شده بود. اما آلمان پس از تقریبا ۲۰ دقیقه به گل سوم رسید و زننده این گل کسی جز تیمو ورنر نبود که پاس گوندوگان را از فاصله ده متری به گل دوم خود تبدیل کرد. 

 

با نتیجه ۳-۱ آلمان دیگر برنده قطعی بازی به نظر می‌رسید اما آن ها در دقیقه ۷۵ و ۸۲ برای دومین و سومین بار لرزش تیر دروازه خود را تماشا کردند. این دو بدشانسی محض برای اوکراین و بازیکنانش مورائس و مارلوس بود. دو ضربه ای که پایان هیجان این مسابقه زیبا در لایپزیش بودند.

 

حالا شرایط برای یواخیم لو کمی ساده تر است اما در نهایت بازی اسپانیاست که سرنوشت قضاوتها درباره او را روشن می‌کند.

دیدگاه‌ها