کد خبر : 1719365 | 26 آبان 1399 ساعت 10:16 | 69.7K بازدید | 9 دیدگاه

مصدومیت پنجم از یک ناحیه تکراری 

همسترینگ و سیاوش یزدانی و یک دنیا سئوال

درد کهنه سیاوش یزدانی بار دیگر عود و این مدافع را خانه نشین کرده؛ یکبار دیگر مصدومیت همسترینگ و یک دنیا سوال برای هواداران بابت این آسیب دیدگی تکراری.

همسترینگ و سیاوش یزدانی و یک دنیا سئوال 

به گزارش "ورزش سه"، روزی که سیاوش یزدانی از سپاهان با حاشیه های فراوان راهی استقلال شد تا در لیگ نوزدهم پیراهن این تیم را برتن کند، هواداران بسیار خوشحال بودند که یک مدافع باکیفیت و توانمند را به خدمت گرفته اند. توانایی های فنی یزدانی اما با مصدومیت های سریالی و نسبتا طولانی این بازیکن همراه شد تا حالا هواداران و کادرفنی از این موضوع ابراز تعجب کنند. با اعلام خبر مصدومیت یزدانی در تمرین روز گذشته حالا سوالات زیادی در ذهن فوتبالدوستان نقش بسته که چرا این مدافع باتجربه بارها و بارها در طول ماه های گذشته از ناحیه همسترینگ دچار آسیب شده و حتی شایعات زیادی نیز درباره اش وجود دارد.


اگر سری به صفحات مجازی بزنید، خیلی از طرفداران فوتبال نسبت به آسیب دیدگی های یزدانی از ناحیه همسترینگ ابراز تعجب کردند و دنبالی دلیلی علمی برای این مساله می گردند.


مصدومیت یزدانی اما یک درد کهنه است که بارها و بارها او را اذیت کرده؛ اگر خاطرتان باشد همان روزهای اولی که او به استقلال پیوست این آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ برایش دردسرساز شد و او را از دیدارهای ابتدایی فصل گذشته محروم کرد. در میانه های راه و در حالی که چند هفته ای بیشتر نبود که یزدانی به ترکیب استقلال برمی گشت، همزمان با حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی پوشان بار دیگر این آسیب دیدگی به سراغ مدافع آبی ها آمد و حدود دو ماه او را از میادین دور کرد.


مدافع آبی ها در تعطیلات کرونایی فوتبال فرصت بازیابی جسمانی یافت و با بهبودی کامل در تمرینات حضور پیدا کرد. او اما بعد از دو سه بازی بار دیگر مصدوم شد. اینبار اما آسیب دیدگی اش ربطی به درد قدیمی نداشت و او خیلی زود به میادین برگشت تا اینکه در مسابقه با شاهین بوشهر که آخرین بازی لیگ برتری استقلال در فصل گذشته بود، بار دیگر همان مصدومیت همیشگی برایش پیش آمد. 


غیبت در دیدارهای نیمه نهایی و فینال حذفی و همچنین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دوران نقاهت یزدانی را در پی داشت. همزمان با حضور فکری در راس کادرفنی استقلال این مدافع بار دیگر به ترکیب تیمش برگشت و خودش را برای مسابقات آماده کرد، ولی حالا بار دیگر اتفاق تلخ برایش تکرار شده است.

 

1516695


در حالی که آبی ها خود را برای مسابقه دوم لیگ برتری آماده می کردند، حالا یزدانی دوباره اسیر درد همسترینگی خود شده و احتمالا چند هفته دیگر او را در میادین نخواهیم دید.


اما به راستی دلیل این مصدومیت های سریالی از همان نقطه تکراری برای مدافع باتجربه آبی ها چیست؟


اینکه آمار مصدومیت در ایران بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است، مساله ای مهم تلقی می شود که دلایل زیادی هم دارد. امکانات نامناسب تمرینی، سازماندهی نه چندان مطلوب تمرینات بدنسازی، تمرینات اضافی و بدون هماهنگی بازیکنان، زمین های تمرینی نامناسب و .... از جمله دلایلی است که باعث مصدومیت های بازیکنان ایرانی می شود.


در استقلال اما یک مشکل اساسی وجود دارد که همین مساله نگرانی ها بیشتر می کند. مربیان بدنسازی که طی یکی، دو سال گذشته در این تیم کار کردند، همه به این مساله اشاره داشتند که بازیکنان این تیم با ضعف عضلانی مواجه اند که کادرفنی باید این مساله مهم را برطرف کند. برطرف کردن این موضوع در بازه ای که مسابقات فشرده و پشت سر هم برگزار می شود، قطعا امکان پذیر نیست اما حالا که اول فصل است و وقفه های زیادی در لیگ برتر وجود دارد، شرایط برای ریکاوری عضلانی بازیکنان مهیا می شود.


مشکل عضلانی در بین بازیکنان استقلال نیازمند برنامه تمرینی بدنسازی خوب و مدرن است تا در مقطع کوتاه برطرف شود و این مساله است که مصدومیت ها همسترینگ را شایع می کند. بی تردید اگر کادرفنی استقلال چنین مشکلی را در بین بازیکنان خود برطرف نکنند، در آینده هم شاهد اضافه شدن بر تعداد مصدومان خواهیم بود. اینکه تا اینجای فصل به غیر از یزدانی، داریوش شجاعیان هم به مشکل همسترینگ خورده نشان از همین موضوع مهم دارد و باید دید کادرفنی آبی ها چه تدبیری برای این موضوع دارد.


درباره سیاوش یزدانی هم قطعا کادر پزشکی تلاش خود را باید انجام دهد تا با بهبودی کامل درد قدیمی او از ناحیه همسترینگ عضله کشاله اش تقویت شود و بتواند در بازگشت دوباره با شرایط بهتری مسابقات را ادامه بدهد.

دیدگاه‌ها