کد خبر : 1719883 | 28 آبان 1399 ساعت 19:25 | 56.8K بازدید | 0 دیدگاه

از کرویف و دی استفانو تا اتوئو و بنزما

لالیگا و یک شماره پیراهن غبطه برانگیز (عکس)

در طول رقابت های لالیگا همواره بازیکنان بزرگی پیراهن شماره 9 را بر تن کرده اند.

لالیگا و یک شماره پیراهن غبطه برانگیز (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شماره 9 پیراهنی است که همواره به بزرگ ترین گلزنان اختصاص داشته و لالیگا نیز همیشه بهترین مهاجمان جهان را به خود دیده است.

 

بازیکنانی که در فصل 21-2020 لالیگا پیراهن شماره 9 تیم هایشان را به تن می کنند، عبارت اند از: "جوسلو(آلاوس)، اینیاکی ویلیامز(بیلبائو)، لوئیس سوارز(اتلتیکومادرید)، مارتین برایتویت(بارسلونا)، چوکو لوزانو(کادیز)، نولیتو(سلتاویگو)، سرخی انریخ(ایبار)، لوکاس بویه(الچه)، آنخل رودریگز(ختافه)، روبرتو سولدادو(گرانادا)، رافا میر(هوئسکا)، راجر مارتی(لوانته)، چیمی آویا(اوساسونا)، بورخا ایگلسیاس(بتیس)، کریم بنزما( رئال مادرید)، ویلیان ژوزه(سوسیداد)، شون وایسمن(وایادولید)، لوک دی یونگ(سویا)، کوین گامیرو(سویا)، کارلوس باکا(ویارئال)"

 

 

1544842

 

 

در طول تاریخ فوتبال شماره پیراهن 9 اکثرا به یک مهاجم نوک سطح بالا رسیده است و مهاجمانی که در لالیگا این شماره را می پوشند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

کریم بنزما در رئال مادرید سالهاست که عملکرد خوبی دارد و بیش از 250 گل برای این تیم به ثمر رسانده است؛ موضوعی که او را در لیست پنج گلزن برتر تاریخ لوس بلانکوس قرار داده است. در سمت مقابل لوئیس سوارز با 196 گلی که در طول شش فصل حضور در نوکمپ به ثمر رساند، چنین موقعیتی را تجربه می کند. این ستاره اروگوئه ای در تابستان شماره 9 اتلتیکومادرید را تحویل گرفت و به عنوان سومین گلزن تاریخ بارسا از این باشگاه جدا شد.

 

 

1544843

 

 

شماره 9 های با تجربه دیگری نیز در این فصل لالیگا حاضر هستند؛ مانند روبرتو سولدادو و کارلوس باکا. این در حالی است که برخی مهاجمان آینده دار نیز در لالیگای این فصل حضور دارند.

 

از طرف دیگر لالیگا برخی شماره 9 های افسانه ای نیز به خود دیده که مهم ترین آن ها عبارت اند از: یوهان کرویف(بارسلونا)، ساموئل اتوئو(مایورکا، بارسلونا)، رونالدو نازاریو(بارسلونا، رئال مادرید)، سانتیلانا(رئال مادرید)، فرناندو تورس(اتلتیکو مادرید)، آلفردو دی استفانو(رئال مادرید)، پاتریک کلایورت(بارسلونا، والنسیا) ،فرناندو مورینتس(رئال ساراگوسا، رئال مادرید، والنسیا)، تلمو زارا(بیلبائو) ، هوگو سانچز(اتلتیکو مادرید، رئال مادرید)"

 

 

1544844

 

 

تلمو زارا، مهاجم باشگاه اتلتیکو بیلبائو، یکی از شماره 9 های افسانه ای لالیگا بوده است. زارا رکوردهای زیادی را در لالیگا به ثبت رساند تا این که اخیراً توسط لیونل مسی شکسته شد. زارا به قدری فوق العاده بود که حتی یک جایزه به نام او به بهترین گلزن اسپانیایی در هر فصل لالیگا اهدا می شود.

 

 

1544841

 

 

اخیرا بازیکنانی نظیر ساموئل اتوئو و فروناندو تورس نیز به عنوان شماره 9 در لالیگا خیره کننده عمل کرده اند. اتوئو 162 گل در لالیگا برای مایورکا و بارسلونا به ثمر رساند، در حالی که تورس در اتلتیکو به اسطوره باشگاه تبدیل شد و حتی شماره خود را روی مچ دستش حک کرد.

 

یوهان کرویف و آلفردو دی استفانو دو افسانه بزرگ بارسلونا و رئال مادرید نیز در طول کار خود در اسپانیا پیراهن شماره 9 را به تن کردند.  میراث آنها در نوکمپ و برنابئو هرگز فراموش نخواهد شد و هر بازیکنی که شماره 9 این باشگاه ها را تحویل بگیرد، می داند که چه پیراهن بزرگی را بر تن کرده است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا llalig
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3


 

دیدگاه‌ها