کد خبر : 1721893 | 08 آذر 1399 ساعت 11:20 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

این هفته در لالیگا چه گذشت؟

رقابتهای لالیگا این هفته هم دنبال شد و تداوم صدرنشینی رئال سوسیداد و شکست بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید از مهمترین اتفاقاتی بود که در این هفته شاهد بودیم.

این هفته در لالیگا چه گذشت؟

به گزارش "ورزش سه"، رقابتهای این هفته لالیگا همانطور که انتظار می‌رفت با اتفاقات ریز و درشت بسیاری همراه بود که از جمله آنها می‌توان به تداوم صدرنشینی رئال سوسیداد و اولین پیروزی دیگو سیمئونه مقابل بارسلونا اشاره کرد.

 

تداوم صدرنشینی رئال سوسیداد

روزهای آفتابی رئال سوسیداد این هفته هم ادامه پیدا کرد و این تیم موفق شد ششمین پیروزی پیاپی خود در لالیگا را بدست بیاورد. آنها این بار برای مصاف با کادیز به خانه این تیم رفته بودند و موفق شدند به لطف گل الکساندر ایساک حریف را 1-0 مغلوب کنند. آنها حالا با 23 امتیاز از 10 بازی صدرنشین لالیگا هستند.

 

1547933

 

 

اولین پیروزی سیمئونه بر بارسلونا

دیگو سیمئونه قبلاً در نوکمپ فاتح لالیگا شده است ولی او تا قبل از این هفته هرگز نتوانسته بود در یک مسابقه لالیگا مقابل بارسلونا به پیروزی برسد. این آمار سیمئونه اما این هفته در واندا متروپولیتانو به پایان رسید و شاگردان او با گل یانیک کاروسکو موفق شدند بارسا را 1-0 شکست داده و جایگاه شان در رتبه دوم جدول لالیگا را مستحکم کنند.

 

1547931

 

نگرانی های بارسلونا از لشکر مصدومین

بارسلونا علاوه بر اینکه این هفته مقابل اتلتیکو شکست خورد اما خبرهای بد دیگری هم دریافت کرد. جرارد پیکه از ناحیه زانو با مصدومیتی جدی مواجه شد و شکی نیست که دست کم چند ماه از میادین دور خواهد بود. شرایط بارسا از این هم بدتر شد چرا که سرخی روبرتو هم مصدوم شد و گفته می‌شود او هم به مدت دو ماه نمی‌تواند برای تیمش بازی کند.

 

1547930

 

پیروزی خردکننده اسپانیا مقابل آلمان با درخشش ستاره های لالیگا

اسپانیا در این هفته یک پیروزی تاریخی مقابل آلمان بدست آورد و حریف را 6-0 در هم کوبید. از شانزده بازیکنی که در این مسابقه با پیراهن اسپانیا در میدان حضور داشتند ده نفر در باشگاه‌های اسپانیایی بازی می‌کردند. باشگاه‌های اتلتیک بیلبائو، رئال مادرید، بارسلونا، والنسیا، ویارئال، رئال بتیس، اتلتیکو مادرید، و رئال سوسیداد در جریان این پیروزی بزرگ دست کم یک نماینده در لاروخا داشتند.

 

پیروزی منتخب باسک بر کاستاریکا

تیم منتخب باسک این هفته در یک بازی دوستانه به مصاف کاستاریکا رفت. اعضای تیم منتخب باسک متشکل از بازیکنان تیم‌های اتلتیک بیلبائو، رئال سوسیداد، آیبار، آلاوس و اوساسونا بودند. باسک در این بازی 2-1 پیروز شد. اونای نونز ستاره بیلبائو در وقتهای تلف شده دروازه کیلور ناواس کاستاریکایی را باز کرد تا باسک در این بازی پیروز شود.

 

قرارداد جدید اونای نونز

گلزنی در مقابل کاستاریکا تنها خبر مهم اونای نونز در این هفته نبود. این دفاع وسط با باشگاهش اتلتیک بیلبائو قراردادی جدید امضا کرد و به این ترتیب تا سال 2025 بازیکن بیلبائو خواهد بود. مثل سایر قراردادهای جدید بیلبائو، در قرارداد جدید نونز هم چیزی به اسم بند آزادسازی دیده نمی‌شود.

 

1547932

 

درگذشت پدرو فرناندس، اسطوره باشگاه گرانادا

پدرو فرناندس اسطوره باشگاه گرانادا این هفته در 74سالگی از دنیا رفت و هواداران این تیم را غرق اندوه کرد. فرناندس 172 بار با پیراهن گرانادا در لالیگا به میدان رفته و رکوردار تعداد بازی در تاریخ این باشگاه بود. این دفاع وسط اهل گرانادا در دوران فوتبالی خود مدتی هم در بارسلونا بازی کرده بود.

 

لالیگا سقف هزینه‌کرد باشگاه‌ها را اعلام کرد

این هفته لالیگا سقف هزینه‌کرد باشگاه‌های حاضر در این لیگ برای فصل 2020-2021 را اعلام کرد. به دلیل تاثیر اپیدمی کرونا در این فصل تغییراتی در این سقف به نسبت فصلهای گذشته اعمال شده است. هدف از این کنترلهای اقتصادی این است که باشگاه‌ها از هزینه‌های بیش از حد توان و ظرفیت‌شان خودداری کنند. به هر باشگاه بر اساس میزان درآمدش یک سقف مشخص تعلق گرفته است.

 

دیدار بزرگان و کوچک‌ها در جام حذفی اسپانیا

قرعه‌کشی مرحله اول فصل 2020-2021 کوپا دل‌ری، جام حذفی اسپانیا این هفته انجام شد. بر اساس فرمت قرعه‌کشی، کوچک‌ترین باشگاه‌های حاضر در جام حذفی در مقابل شانزده تیم لالیگایی قرار می‌گیرند که از این مرحله به کوپا دل ری اضافه می‌شوند. این فرمت باعث شده که در مرحله اول شاهد دیدار تیم‌هایی بزرگ با تیم‌هایی کوچک باشیم. از جمله تیم‌های دسته چهارمی کارداسار و تراسا در این مرحله میزبان اتلتیکو مادرید و والنسیا خواهند بود.

 

اعلام زمان دقیق شروع مسابقات در چند هفته آتی

لالیگا این هفته زمان دقیق شروع مسابقات چند هفته آتی این لیگ را رسماً اعلام کرد. حالا هواداران می دانند که تا هفته پانزدهم لالیگا زمان دقیق شروع مسابقات تیمهایشان کی خواهد بود. هفته پانزدهم آخرین هفته پیش از توقف لیگ به دلیل تعطیلات کریسمس خواهد بود.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

دیدگاه‌ها