کد خبر : 1719938 | 29 آبان 1399 ساعت 01:09 | 33.2K بازدید | 0 دیدگاه

صعود ایتالیا و بلژیک به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا

تیم‌های ایتالیا و بلژیک با پیروزی مقابل بوسنی و دانمارک، به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ ملت‌های اروپا صعود کردند.

صعود ایتالیا و بلژیک به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا

به گزارش "ورزش سه"، بعد از صعود اسپانیا و فرانسه، تیم های ایتالیا و بلژیک هم با پیروزی برابر بوسنی و دانمارک، به جمع چهار تیم پایانی رقابت های لیگ ملت های اروپا 2020 راه پیدا کردند.

ایتالیا امشب موفق شد با نتیجه 2-0 بوسنی را شکست بدهد و بالاتر از هلند و لهستان، راهی مرحله نیمه نهایی شد.

شاگردان روبرتو مانچینی که میهمان بوسنی بودند، ابتدا در دقیقه 22 توسط آندره آ بلوتی به گل رسیدند. روی ارسال لورنزو اینسینیه از سمت چپ بود که بلوتی با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.

 

1544914

 

این نتیجه تا دقیقه 68 پایدار بود تا اینکه روی ارسال مانوئل لوکاتلی به پشت مدافعان بوسنی، دومینیکو براردی با یک ضربه تماشایی، حساب کار را 2-0 کرد. در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا ایتالیا با 12 امتیاز، در صدر گروه یک قرار گرفت.

در دیگر دیدار این گروه، هلند گل های ممفیس دیپای (77- پنالتی) وجورجینیو واینالدوم (84)، موفق شد 2-1 لهستان را شکست بدهد و با 11 امتیاز در این گروه دوم شود. لهستان با 7 امتیاز دوم شد و بوسنی هم با 2 امتیاز، به دسته دوم لیگ ملت ها سقوط کرد.

در گروه دوم هم بلژیک در دیدار سرنوشت ساز گروه موفق شد با نتیجه 4-2 دانمارک را از پیش رو بردارد و به نیمه نهایی صعود کند.

 

1544921

 

یوری تیلمانس در دقیقه 3 بلژیک را پیش انداخت اما یوناس ویند در دقیقه 17 کار را به تساوی کشید. اما دو گل روملو لوکاکو در دقایق 56 و 69 پیروزی بلژیک را تقریبا قطعی کرد. گل به خودی ناصر شاذلی در دقیقه 86 دانمارکی ها را امیدوار کرد ولی کوین دی بروین در دقیقه 87 گل چهارم بلژیک را به ثمر رساند و یک پیروزی پرگل را برای این تیم رقم زد.

 

1544922

 

در دیگر دیدار این گروه، انگلیس با درخشش فیل فودن، 4-0 ایسلند را از پیش رو برداشت. دکلان رایس و میسون مونت در دقایق 20 و 24، دروازه ایسلند را باز کردند تا سه شیرها نیمه اول را با برتری 2-0 به رختکن بروند.

در نیمه دوم فودن دو بار دیگر در دقایق 80 و 84 دروازه حریف را باز کرد تا انگلیس در آخرین دیدارش در لیگ ملت ها به یک پیروزی پرگل برسد.

در این دیدار گروه بلژیک با 15 امتیاز اول شد و دانمارک و انگلیس هر دو با 10 امتیاز در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. ایسلند هم با 6 شکست و بدون امتیاز، به دسته دوم سقوط کرد.

مرحله نهایی این رقابت ها در اکتبر سال آینده برگزار خواهد شد. از قبل مشخص شده بود که مراحل نیمه نهایی و فینال به میزبانی تیم اول گروه یک خواهد بود و به این ترتیب، ایتالیا پذیرای سه تیم فرانسه، اسپانیا و بلژیک خواهد بود.

دیدگاه‌ها