کد خبر : 1720068 | 29 آبان 1399 ساعت 20:20 | 30.8K بازدید | 2 دیدگاه

گل شهباززاده در موقعیت سالم به ثمر رسید؛

بررسی دو صحنه جنجالی بازی سپاهان با دو کارشناس

دو کارشناس داوری کشور به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب سپاهان و آلومینیوم اراک پرداختند.

بررسی دو صحنه جنجالی بازی سپاهان با دو کارشناس

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در هفته دوم رقابت‌های لیگ بیستم با هدایت محرم نویدکیا توانست با یک گل از سد آلومینیوم اراک بگذرد و نخستین سه امتیاز لیگ را به دست آورد.


این بازی اگر چه بازی در نیمه نخست به آرامی پیش رفت، اما در نیمه دوم دو صحنه بحث‌برانگیز داشت؛ این موضوع باعث شد تا رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم اراک در کنفرانس خبری پس از این دیدار اعتراض شدیدی به داوری داشته باشد و از هدر رفتن تلاش‌های یک تیم با اشتباه یک کمک داور سخن بگوید.

 

صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و نوذر رودنیل دو کارشناس داوری بررسی شده، که در ادامه می‌خوانید:

 

گل شهباززاده آفساید بود؟
دقیقه ۵۸ پاس بلند بازیکنان سپاهان به پشت مدافعین آلومینیوم برای مرتضی منصوری که در موقعیت مشکوکی قرار داشت، باعث نفوذ این بازیکن به محوطه جریمه و پاس در عرض منصوری شد که موقعیت خوبی را جلوی دروازه آلومینیوم در اختیار شهباز زاده قرار داد. مهاجم سپاهان اما نتوانست با یک ضربه به گل تبدیل کند و توپ بین پاهای مدافعان پر تعداد تیم اراکی روی خط دروازه گیر کرد ولی در نهایت با تکل شهباز زاده به گل تبدیل شد. بازیکنان اراک اعتقاد داشتند داور باید آفساید منصوری را اعلام می‌کرده و گل در شرایط نادرستی به ثمر رسیده است.

سلیمانی: مهاجم سپاهان با مدافع اراک در یک خط قرار داشتند و ادامه بازی از سوی کمک داور صحیح بود و در ادامه گل به درستی رقم خورد.

رودنیل: دفاع راست آلومینیوم آفساید را پر کرده بود و حداقل با بازیکن سپاهان در شرایط مساوی قرار داشت. در ادامه نیز گل کاملاً صحیح بود. این موضوع از روی خط چمن‌های ورزشگاه مشخص است.

 

اخراج مستقیم بازیکن آلومینیوم
در دقیقه ۷۱ محمد علی نژاد برای باز پس گیری توپی که از زمین فاصله گرفته بود، با استوک‌هایش به سمت توپ پرید اما به شکلی خشن به سینه محمد کریمی برخورد کرد و باعث شد تا پور خلف بدون هیچ درنگی این بازیکن آلومینیوم را با کارت قرمز مستقیم جریمه کند.

سلیمانی: اخراج بازیکن اراک بخاطر خطای شدید انجام شد و تصمیم داور کاملاً درست بود.

رودنیل: اخراج مستقیم بازیکن آلومینیوم صحیح بود.

*سرنگون شدن باقری در واپسین لحظات مسابقه روی حرکتی که سپاهانی‌ها از گوشه سمت چپ خط دفاعی آلومینیوم با پاس منصوری ایجاد کردند، صحنه بحث برانگیز دیگری را رقم زد.

رودنیل: در این صحنه پنالتی اتفاق رخ نداد و تصمیم ادامه بازی درست بود.

گفتنی است قضاوت این مسابقه برعهده عبدالنبی پور خلف بود.

دیدگاه‌ها