کد خبر : 1720018 | 29 آبان 1399 ساعت 18:19 | 29.6K بازدید | 0 دیدگاه

تغییرات گسترده محرم جواب داد؛

سپاهان 1 آلومینیوم 0؛ سجاد جای کی‌روش را گرفت

تیم فوتبال سپاهان با ارائه یک نمایش منظم و حساب شده، مقابل آلومینیوم اراک به اولین پیروزی فصل دست پیدا کرد.

سپاهان 1 آلومینیوم 0؛ سجاد جای کی‌روش را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، محرم نویدکیا که در این مسابقه فقط و فقط به سه امتیاز می‌اندیشید، تغییرات زیادی نسبت به بازی هفته اول در ترکیب 11 نفره تیمش ایجاد کرد و نام‌هایی مثل مهدی کیانی، شایان مصلح، عزت پورقاز  و دانیال اسماعیلی فر را از ترکیب اصلی بیرون گذاشت، تا مقابل آلومینیوم که آنها هم تشنه پیروزی بودند، دست به ریسک بزرگی زده باشد. اثرات شکست در بازی هفته اول در دقایق ابتدایی بازی در نمایش سپاهانی ها دیده می‌شد، ولی رفته رفته آنها با پاس‌های سریعی که بین هم رد و بدل می‌کردند، بر بازی مسلط شدند و حتی می‌توانستند در نیمه اول به گل برسند. این گل اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم رقم خورد و سجاد شهباززاده روی یک کار تکراری که در طول بازی بارها شاهد آن بودیم، با پاس در عرض مرتضی منصوری گل اول بازی را ثبت کرد. با ورود محبی نمایش سپاهان در فاز هجومی زهر بیشتری گرفت و اگر بی دقتی بازیکنان این تیم نبود، حداقل یک گل دیگر در نقش جهان زده می‌شد ولی همین پیروزی یک بر صفر، خاطرات تلخ بازی هفته اول را در اردوی سپاهانی ها به دست فراموشی سپرد و حالا محرم که اصرار به استفاده از سجاد شهباززاده به عنوان مهاجم اصلی خود دارد، با گلزنی این بازیکن، اعتماد به نفس بیشتری برای تصمیم گیری های مهم تر در آینده خواهد داشت. در جبهه مقابل شاگردان خطیبی نمایش بدی نداشتند ولی به هدفشان که کسب حداقل یک امتیاز بود، نرسیدند و حالا در پایان هفته دوم، دو شکست را در کارنامه می بینند.

 

 

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹؛ فولاد مبارکه سپاهان- آلومینیوم اراک؛ ورزشگاه نقش جهان


تیم داوری: عبدالنبی پورخلف – ولی کاووسی – رحیم حاجی پور –ایمان کهیش؛ ناظر: حسین نجاتی.

 

 

اخطار

 

مهدی حسینی (۲۶) از آلومینیوم اراک

سروش رفیعی (۶۳) از سپاهان

 

 

اخراج

 

محمد علی‌نژاد از آلومینیوم اراک

 

 

ترکیب سپاهان:

  • پیام نیازمند
  • محمدرضا مهدی زاده
  • محمد نژاد مهدی
  • امید نورافکن
  • مرتضی منصوری
  • محمد کریمی
  • جلال علی‌محمدی(۸۲- مهدی کیانی)
  • سروش رفیعی
  • محمدرضا حسینی(۸۲- دانیال اسماعیلی‌فر)
  • محمدرضا خلعتبری (67 محمد محبی)
  • سجاد شهباززاده ( 90 روح الله باقری)

سرمربی: محرم نویدکیا

 

 

ترکیب آلومینیوم اراک 

  • رضا حسن‌پور
  • محمد ایرانپوریان(۷۰- محمد جواد عباسی)
  • رامتین سلیمان‌زاده
  • سیدمهدی حسینی
  • امید سینگ
  • پوریا آریاکیا
  • محسن ربیع‌خواه
  • مصطفی احمدی ( 83 امیر نوری)
  • امیرمحمد هوشمند
  • مرتضی آقاخان (83 اسماعیل شریفات)
  • جابر انصاری (۴۵ محمدی علی نژاد) 

سرمربی: رسول خطیبی

 

 

 

شرح گل 


سپاهان (1-0): در شرایطی که سپاهانی ها فشار حملات خود را مقابل آلومینیوم از سمت چپ خط دفاعی این تیم ایجاد می‌کردند، سرانجام روی پاس زیبای محمد کریمی که پشت مدافعین به مرتضی منصوری رسید و او هم یک پاس عرضی در دهانه دروازه برای سجاد شهباززاده فراهم کرد، گل اول بازی در دقیقه 55 توسط مهاجم نوک زردپوشان در شرایطی که به زمین افتاده بود و تعادل نداشت وارد دروازه آلومینیوم شد.

 

 

1545044

 

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 5: هنور دقایقی از این بازی نگذشته بود که نفوذ سینک و پاس به عقب او موقعیت خطرناکی را روی دروازه سپاهان ایجاد کرد که دفاع تیم میزبان سراسیمه توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 7: ارسال مرتضی منصوری که در این بازی جانشین دانیال اسماعیلی فر شده، با ضربه سر شهباززاده همراه شد ولی گلر آلومینیوم جایگیری خوبی داشت و توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 15: بار دیگر سنک روی دروازه سپاهان خطرساز ظاهر  شد ولی باز هم پیام نیازمند بهتر عمل کرد و شوت این بازیکن که از پشت محوطه جریمه زده شده بود را هوشمندانه به صورت دوضرب در اختیار گرفت.

دقیقه ٢٠: شوت نورافکن روی ضربه ایستگاهی با قدرت زده شد و با فاصله کمی از کنار دروازه حسن پور راهی اوت شد.

دقیقه ٢۶: ضربه خوب محمدرضا خلعتبری از روی ضربه ایستگاهی با فاصله بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۴٠: اشتباه حسن پور گلر تیم فوتبال آلومینیوم در شروع مجدد بازی، با هوشیاری سروش رفیعی می توانست به گل اول بازی تبدیل شود ولی ضربه هافبک سپاهان با اختلاف بسیار اندکی راهی اوت شد.

دقیقه ۴۶: ضربه فنی سروش رفیعی آخرین ضربه بازیکنان به توپ در نیمه اول بود و شوت او از روی یک ضربه ایستگاهی به اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۵٢: کار ترکیبی زیبای سپاهانی‌ها که با پاس های سریع و متوالی پشت محوطه آلومینیوم تجمع کرده بودند، سرانجام با پاس زیبای کریمی به مرتضی منصوری رسید ولی داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه 75: پاس دقیق محبی در محوطه جریمه با پاس در عرض شهباززاده در دهانه دروازه خالی به حسینی رسید ولی وینگر راست طلایی پوشان با بی دقتی این موقعیت را به راحتی از دست داد.

دقیقه 82: ارسال دانیال اسماعیلی فر با ضربه سر سجاد شهباززاده به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 2+90: روح الله باقری در برخورد با مدافع آلومینیوم اعتقاد به خطای پنالتی داشت ولی داور دستور به ادامه بازی داد.

 

 


شرح بازی

 
دقایق ابتدایی بازی را در شرایطی مشاهده می‌کردیم که آلومینیوم اراک دو سه موقعیت جدی گلزنی روی دروازه تیم میزبان ایجاد کرد ولی هر چه از زمان بازی سپری شد، سپاهان بر توپ و میدان مسلط تر شد و بازیکنان این تیم که سعی می کردند با پاس های سریع از جناحین و عمق به دروازه آلومینیوم حمله کنند، موقعیت های گلزنی خوبی هم ایجاد کردند که البته ضربات نهایی آنها دقت کافی را نداشت تا نیمه اول این مسابقه با تساوی بدون گل در حالی خاتمه پیدا کند که تیم سپاهان کاملا بر بازی مسلط شده بود.


در نیمه اول نمایش خوب سپاهان ادامه داشت و آنها سرانجام در دقیقه 55 روی یک کار تمرینی که درست دو دقیقه قبل از گل شهباززاده توسط منصوری تکرار شده بود و پرچم کمک داور آن را نیمه کاره گذاشت، به گل برتری دست یافتند. در ادامه بازی رسول خطیبی با تعویض های خود سعی داشت که روند تیمش را هجومی تر کند و محرم نویدکیا که بازیکنان به مراتب بهتری روی نیمکت تیمش دارد، به دنبال حفظ نتیجه و افزایش تعداد گل ها بود که اگر ضربات شهباززاده و محمدرضا حسینی با دقت بیشتری زده می‌شد، کفه ترازو در تعویضی ها هم به سود محرم می شد.

 

 

 

اتفاق ویژه 


پیروزی برابر آلومینیوم، اولین پیروزی محرم نویدکیا در کسوت مربیگری بود. البته پیش از این نیز محرم در بازی های آسیایی مقابل السد به برتری 2 بر 1 دست یافت ولی امتیازات آن مسابقه هم برای محرم و هم ژاوی هرناندز بی ارزش بود.

 

 

 

بهترین بازیکن 


در روزی که بازیکنان سپاهان در بخش دفاعی بی نقص عمل کردند و سه هافبک میانی تیم یعنی سروش، کریمی و علی محمدی هم نمایش هماهنگی ارائه کردند، چهره شاخص بازی مررتضی منصوری بود. مدافع راست تیم فوتبال سپاهان همواره حضوری خطرناک روی دروازه آلومینیوم داشت و به نظر می‌رسید با حضور محمدرضا حسینی، برنامه مربیان سپاهان هم حمله از همین سمت باشد و یکی از این حملات پرتعداد با فرار و پاس بسیار خوب منصوری که در دهانه دروازه خالی به شهباززاده رسید، آرام آرام غلتید و در حالی که مهاجم سپاهان و مدافعان آلومینیوم روی زمین افتاده بودند، به تنها گل بازی بدل شد.

 

 

 

درحاشیه

 

* در این مسابقه محرم نویدکیا تغییرات گسترده ای در ترکیب تیمش نسبت به دیدار اول برابر گل‌گهر ایجاد کرده است. نیمکت نشینی پورقاز، مصلح، اسماعیلی فر و مهدی کیانی  بزرگترین نام هایی هستند که از ترکیب اصلی دور مانده اند.

*نویدکیا مانند بازی های آسیایی بار دیگر از امید نورافکن در پست دفاع چپ استفاده کرده است.

* با نیمکت نشینی مهدی کیانی، محمدرضا خلعتبری کاپیتان سپاهان در این بازی است.
* محمد ایرانپوریان بازیکن فصل گذشته سپاهان که در این فصل به آلومینیوم اراک پیوسته از سوی رسول خطیبی به عنوان کاپیتان امروز آلومینیوم انتخاب شده است.
* محرم نویدکیا و کادر فنی سپاهان پیش از آغاز مسابقه به سمت نیمکت آلومینیوم اراک رفتند و به رسول خطیبی و نیمکت نشینان این تیم خوش آمد گفتند.
* پیش از آغاز مسابقه، به دلیل درگذشت محمود یاوری یک دقیقه سکوت در ورزشگاه اعلام شد.

*در دقیقه ۹ و به یاد مرحوم محمود یاوری بلندگوهای ورزشگاه شعاری با عنوان «محمود خان یاوری، روحت شاد روحت شاد» پخش کرد.

* بازوبند کاپیتانی سپاهان که پس از تعویض محمدرضا خلعتبری به علی محمدی سپرده شده بود، با خروج این بازیکن به مهدی کیانی رسید.

دیدگاه‌ها