کد خبر : 1720324 | 01 آذر 1399 ساعت 10:25 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

حمله سایبری به منچستریونایتد؛ ترس از نشت اطلاعات

باشگاه منچستریونایتد مورد حمله سایبری قرار گرفت. از این حمله هکری به باشگاه به عنوان عملیاتی پیچیده یاد شده است.

حمله سایبری به منچستریونایتد؛ ترس از نشت اطلاعات

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ایی تایید کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته. با اینحال باشگاه می‌گوید سیستم دفاع سایبری منچستریونایتد موفق شده شرایط را تحت کنترل در بیاورد. در بیانیه باشگاه از این حمله به عنوان عملیاتی پیچیده یاد شده است.

 

1545438

 

منچستریونایتد می‌گوید با وجود مهارت بالای گروه هکرها‌، وبسایت و اپ باشگاه در جریان این حمله با اختلال مواجه نشده است و اطلاعات شخصی هواداران و مشتریان فروشگاه های منچستریونایتد در اختیار مجرمین سایبری قرار نگرفته است.

 

درحالیکه شاگردان اوله گنار سولسشر امروز عصر در خانه خود اولدترافورد به مصاف وست برامویچ می‌روند باشگاه منچستریونایتد تاکید کرد که این حمله سایبری تاثیری بر مسابقه امروز نخواهد گذاشت.

 

در بیانیه باشگاه که در وبسایت رسمی منچستریونایتد منتشر شده چنین آمده است: " منچستریونایتد تایید می‌کند که سیستم‌های باشگاه مورد حمله سایبری قرار گرفته است. باشگاه برای مقابله با این حمله اقدامات فوری را در دستور کار قرار داد و در حال حاضر با همکاری مشاورین متخصص در حال بررسی واقعه و به حداقل رساندن تاثیر آن در عملیات فناوری اطلاعات باشگاه است".

 

1545439

 

منچستریونایتد در ادامه این بیانیه اعلام کرد: " با اینکه این حمله عملیاتی پیچیده از سوی مجرمین سایبری بود ولی پروتکل‌ها و تمهیدات دفاعی ما در مقابل آن موفق بود. سیستم دفاع سایبری ما با تشخیص حمله سیستم‌های حساس را قطع کرد تا اطلاعات حساس و محرمانه محافظت شده و هیچ اطلاعات شخصی‌ای در اختیار حمله کنندگان قرار نگیرد. کانالهای رسانه‌ای باشگاه از جمله وبسایت و اپ، از حمله تاثیر نپذیرفته اند و در حال حاضر ما شاهد نشت اطلاعات شخصی هواداران و مشتریان باشگاه نیستیم. تمام سیستم‌های حساس و ضروری برای برگزاری مسابقه روز شنبه با وست برامویچ در ورزشگاه اولدترافورد به خوبی مشغول فعالیت هستند و این واقعاً تاثیری در برگزاری این مسابقه نخواهد داشت".

 

 

دیدگاه‌ها