کد خبر : 1720555 | 02 آذر 1399 ساعت 01:03 | 299.3K بازدید | 15 دیدگاه

کنعانی زادگان؛ خطا یا سیمولیشن؟

پنالتی پرسپولیس زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

فصل تازه فوتبال و پرسش هایی که هرگز تمام نمی‌شوند؛ پنالتی بود یا نبود؟ تصمیم داور درست بود یا نبود؟

پنالتی پرسپولیس زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

به گزارش "ورزش سه"، سرخ های تهرانی با تک گل سیامک نعمتی از سد صنعت نفت گذشتند تا با چهار امتیاز دوباره به بالای جدول برگردند و فرصت رسیدن به صدر جدول در هفته سوم را هم داشته باشند. اما گل پرسپولیسی ها از سوی برخی از طرفداران فوتبال زیر سوال رفته و همچنین کارشناسان مختلف در این باره اظهار نظر داشته‌اند.

 

فارغ از آنچه که در گفتمان هواداران فوتبال در شبکه‌های اجتماعی در جریان است، شاید بهتر باشد برای بررسی این موضوع به نظر کارشناسان خبره داوری رجوع کنیم؛ آن‌هایی که درخصوص قضاوت اکبریان نظر داده‌ و آن را نقد کرده‌اند:

 

1545887

1545888

 

حسین عسگری: پنالتی درست بود


پنالتی اعلام شده توسط داور کاملآ صحیح بوده است،مدافع بوضوح با زانو به پشت ران کنعانی زادگان می زند و اورا سرنگون میکند ومرتکب خطای پنالتی میشود، ضمنآ تصمیم داور  در مورد اخراج سرمربی پرسپولیس هم کاملآ صحیح میباشد متآسفانه هنوز مسئولین فنی و اداری تیم‌ها هنوز هیچگونه آشنائی با رفتارهای مسئولانه خود در قبال قانون و مقررات بازی را ندارند.

 

* سعید مظفری زاده: پنالتی درست بود


در دقیقه ۳۹ اکبریان که زاویه دید مناسبی هم داشت، به درستی خطای مدافع صنعت نفت که بر روی کنعانی‌زادگان خراب شده و موجب سرنگونی او در محوطه جریمه شده بود، تشخیص داد و اعلام پنالتی کرد. اعتراض بازیکنان صنعت نفت به تصمیم داور هم کاملا بی‌مورد بود.

 

* حیدر سلیمانی: پنالتی درست بود


با توجه به اینکه مدافع صنعت نفت با کشیدن دست کنعانی زادگان مانع حرکت وی شده و روی بازیکن پرسپولیس خراب شد، اکبریان به درستی اعلام پنالتی کرد.

 

* نادر جعفری: پنالتی درست نبود


چیزی که در تصاویر تلویزیونی به نمایش درآمد، این بود که یک چالش ساده بود و به نظرم هیچ خطایی در صحنه پنالتی رخ نداد.

 

سیف الله پور: پنالتی درست بود


در این صحنه خطای پنالتی انجام شد. مهاجم از مدافع جلو افتاد و مدافع از پشت سر عامل سرنگونی شد و با یک پشت پا مانع از حرکت شد.

 

حسین نجاتی: پنالتی درست بود


بنابر آنچه در تصویر پیداست پای مدافع تیم نفت به پشت پای  بازیکن حمله ور برخورد کرده و باعث سرنگونی او می شود.تصمیم داور در این صحنه درست است.

 

خداداد افشاریان: پنالتی درست بود


قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که قضاوت در مسابقه‌ای مثل این که تحت تاثیر عوامل جوی است بسیار دشوارتر است اما به نظر من اقای اکبریان امروز خوب از پس کار برآمدند.من تشخیص او در صحنه پنالتی را درست می‌بینم.

 

نوذر رودنیل: پنالتی درست بود


دقیقه ۴۰ پنالتی به درستی اعلام شد. چون بازیکن صنعت نفت با زانویش به پشت پا کنعانی زادگان ضربه زد.به طور کلی لغزندگی زمین و بارندگی کیفیت بازی امروز را کامل از بین برده بود ولی بد هم نبود. اکبریان و تیم داوری‌اش به طور کلی قضاوت خوب و بدون مشکلی داشتند.

 

دیدگاه‌ها