کد خبر : 1720595 | 02 آذر 1399 ساعت 10:42 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ آزادگان از یکشنبه استارت می خورد

آغاز لیگ نیمکت های لرزان یا کارخانه تولید استعدادها

لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی از امروز(یکشنبه) آغاز میشود که این لیگ از جهات مختلف همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

آغاز لیگ نیمکت های لرزان یا کارخانه تولید استعدادها 

به گزارش "ورزش سه" وقتی چند سال پیش عباس پورخسروانی در گل گهر سیرجان آقای گل شد و به لیگ برتر رسید ؛این روند ادامه یافت تا اینکه مهدی طارمی و مهدی قایدی در ایرانجوان ،احمدنورالهی در فولاد یزد و انبوهی بازیکن گمنام از این لیگ به ستاره های جدید لیگ برتری فوتبال ایران تبدیل شدند.


سال گذشته لیگ یک چند صادرات جوان در شاخه مربی گری به لیگ برتر هم داشت.ربیعی در مس رفسنجان،بیاتلو در نود ارومیه و  محمود فکری که کارش را در شاهین بوشهر و الومینیوم اراک استارت زد تا به نساجی لیگ برتری رسید.پس تکاپوی مربیان در لیگ یک هم میتواند منجر به رسیدن به لیگ برتر شود و همین باعث شد تا چرخه مربیان لیگ برتری بزرگ تر و البته جوان تر هم گردد.


لیگ یک را لیگ صندلی های لرزان مینامند،لیگ تیمهای شخصی که مالک اراده کند سرمربی را عوض میکند!برخی لیگ یک را لیگ جامانده های لیگ برتر هم میدانند و البته لیگ تولید ستاره های ارزان و گمنام که در ادامه توسط لیگ برتری ها شکار میشوند.


لیگ یک هیاهوی های فراوانی هم دارد تا جاییکه در چند سال گذشته برنامه تلویزیونی هم برای آنها ساخته شده است.


در سالهای اخیر لیگ یک را لیگی فرسایشی و پر حاشیه لقب دادند اما این لیگ نشان داد میتواند جوانترین مربی اش (بیاتلو)را به لیگ برتر صادر کند. حضور شهرداری های مختلف از جمله بوشهر ،آستارا یا مربیانی مانند کمالوند و مهاجری و فرهاد کاظمی که  مربیان جوانی مانند شکوری،مازیار زارع،هرمزی هم به جمع آن ها اضافه شده اند.


لیگ یک امسال  با توجه شرایط کرونا ،تماشاگر ندارد و این در حالی است که تیمهای پر تماشاگری در آن حضور دارند.  لیگی که هر سال چهره های جدیدی به فوتبال ایران اضافه میکند امسال هم می تواند یک تورنمنت جذاب باشد.

دیدگاه‌ها