کد خبر : 1720738 | 02 آذر 1399 ساعت 19:42 | 39.4K بازدید | 8 دیدگاه

فکری کمک می خواهد 

پرویز مظلومی؛ سرمربی سابق یا سرپرست فعلی؟

شکست استقلال در برابر فولاد تنها یک شکست معمولی نبود! بعد از پایان بازی محمود فکری از فرط عصبانیت و در مواجه با محمد قاسمی نژاد – بازیکن حریف حرف هایی زد که بدون شک برای او تبعات منفی خواهد داشت.

پرویز مظلومی؛ سرمربی سابق یا سرپرست فعلی؟ 

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی استقلال در این بازی 10 نفره بازی کرد و کشمکش ها بین محمود فکری و شیخ دیاباته موجب شد سرمربی تیم بعد از بازی مهاجم شاخص تیم را در اختیار باشگاه قرار دهد. همه این ها مشکلاتی است که پرویز مظلومی می توانست به آن ورود و با استفاده از تاثیرگذاری خود آنرا کمرنگ کند. 

 

شاید پرویز مظلومی فکر می کند در جایگاه سرمربی سابق است و همین که به محمود فکری مشاوره فنی بدهد بس است؛ همین که تیم پرویز مظلومی را روی نیمکت ببیند بس است. اما این چنین نیست. امروز پرویز مظلومی سرپرست استقلال است نه سرمربی سابق تیم. او بلافاصله بعد از بازی با توجه به شناختی که از روحیات محمود فکری پیدا کرده و عصبانیت او در جریان بازی، باید به سمتش می رفت و وی را دعوت به آرامش می کرد. اگر او  این کار را انجام می داد شاید برخورد محمود فکری و محمد قاسمی نژاد شکل نمی گرفت. شاید پرویز مظلومی پیش خود تصور می کند محمود فکری به اندازه کافی باتجربه است و نیاز به مشاوره روحی و روانی او ندارد که این اشتباه است. اداره نیمکت آبی و منع آنها از درگیری با نیمکت فولاد یا عدم پاسخگویی به آنها هم در حیطه وظایف سرپرست تیم است و چرا تیم باید دقایق زیادی 10 نفره بازی کند؟ مگر تعویض در حیطه وظایف سرپرست تیم نیست؟ می گویند شیخ رفته بود رختکن کفش مناسبش را بیاورد و گروهی هم می گویند او از محمود فکری خواست به جای بیرون کشیدن ارسلان – یک هافبک دفاعی را بیرون بیاورد تا تیم تهاجمی تر شود. نمی دانیم کدام موضوع درست است اما هر یک درست باشد نشان می دهد پرویز مظلومی نقش خود را به خوبی ایفاء نمی کند و بیشتر درگیر مباحث فنی تیم است تا سرپرستی. 

 

امروز پرویز مظلومی باید در نقش سرپرست به محمود فکری کمک کند نه در نقش سرمربی سابق. استقلال در روزهای بارانی باید در زمین خوب تمرین کند. امروز آب و هوای تهران و همه شهرها از روزها قبل قابل پیش بینی است و پرویز مظلومی باید با پیش بینی این موضوعات زمینه تمرین استقلال را در زمین خوب مهیا کند. سرپرست استقلال با توجه به تجربیات گرانبهایی که در سال های حضور روی نیمکت استقلال اندوخته می داند محمود فکری به چه چیزهایی احتیاج دارد. او این چیزها را چشم بسته می داند و طبیعی است در جایگاه سرپرست برای برآورده کردن خواسته های محمود فکری تلاش کند. 

 

یک شکست و این همه تبعات منفی؟ این دردآور است. همه تیم های مدعی قهرمانی امتیاز می دهند و حتی شکست می خورند اما اگر قرار باشد با یک شکست همه چیز آوار شود قابل جبران نخواهد بود. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر در هفته اول با سایپا مساوی کرد و در هفته دوم با پنالتی صنعت نفت را شکست داد و تراکتور قهرمان جام حذفی در دو هفته ابتدایی کمتر از استقلال امتیاز گرفته. بنابراین شکست استقلال در برابر فولاد آنهم روی ضربه پنالتی فاجعه نیست. فاجعه اتفاقاتی است که در حاشیه شکست رخ می دهد. 

 

آیا پرویز مظلومی نباید در جایگاه سرپرست استقلال محمود فکری را متقاعد به عذرخواهی به خاطر حرف هایی که زده می کرد؟ اما دیدیم که او به جای اینکار خود مصاحبه کرد و در صدد توجیه رفتار صورت گرفته برآمد. همه رفتار استقلالی ها زشت و همه رفتار فولادی ها درست نبود اما واژه هایی که محمود فکری بر زبان آورد با هیچ ادله ای قابل توجیه نیست و تنها یک عذرخواهی می توانست شدت و حدت این رفتار را کم کند اما آنچه که دیدیم خلاف این رفتار بود در حالی که عذرخواهی هیچ کس را کوچک نکرده است؛ آن چیز که آدم ها را کوچک می کند تلاش برای توجیه رفتارهای ناپسند است. 

 

و حرف آخر؛ آقای پرویز مظلومی شما سرپرست استقلالی نه مدیر فنی تیم یا مشاور فنی محمود فکری یا گزینه ای برای آینده مربیگری استقلال؛ دست کم در حال حاضر.

دیدگاه‌ها