کد خبر : 1721600 | 06 آذر 1399 ساعت 18:21 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

من و فرینگس داستان مشابهی داشتیم؛

هاشمیان: یاغی نبودم و جایش تلاش کردم

مربی تیم ملی ایران در مصاحبه‌ای به اظهارات همبازی سابق آلمانی خود واکنش نشان داد.

هاشمیان: یاغی نبودم و جایش تلاش کردم

به گزارش "ورزش سه" وحید هاشمیان لژیونر سابق فوتبال ایران که تجربه بازی در تیم‌های بایرن مونیخ و بوخوم آلمان را هم در کارنامه خود دارد و اکنون نیز در کسوت مربی تیم ملی ایران و دستیار دراگان اسکوچیچ به فعالیت خود ادامه می‌دهد، در واکنش به مصاحبه میشائیل بالاک همبازی سابق خود که درباره هاشمیان گفته بود «وحید باادب‌ترین بازیکنی‌ست که من دیدم و این خیلی خوب است اما او باید بداند برای ستاره شدن و رسیدن به حق واقعی خود گاهی باید یاغی شود» گفت: البته من خودم بازی میشائیل بالاک را خیلی دوست داشتم و بازیکن بسیار خوب و توانایی بود، من فکر نمی‌کنم خود او هم یاغی بود. این نظر من است، در اواخر دوران بازی‌اش با یواخیم لو مشکل پیدا کرد اما در زمانی که بازی می‌کرد من خودم از نظر حاشیه‌ای مشکلی از او ندیدم.

 

وی ادامه داد: به این خاطر سبک فوتبال من بود که همیشه وقتی که بازی می‌کنم، بیشتر سرم به کارم خودم بود؛ من همیشه می‌گفتم که باید بتوانم توانایی خود را به جایی برسانم که بیشترین بازدهی را بتوانم از زمان بازیگری‌ام بگیرم. زمانی که مشغول بازی هستم، به این خاطر در تیمی که ما بودیم |تیم ما پاس بود| و تیم پاس بی‌حاشیه و مرتب و با دیسیپلین بود و به دلیل روحیات نظامی که آنجا بود، باید اصلا منظم هم می‌بودیم. در واقع می‌خواهم بگویم که تمام چیزهایی که من به دست آوردم، با تلاشم بوده و به این خاطر آن موقع تمام روزنامه‌های ایران عکس من را صفحه اول چاپ می‌کردند اما وقتی به آلمان می‌رفتم و نمی‌توانستم آنجا تمرین کنم، به چه درد من می‌خورد؟

 

1544538

 

هاشمیان در ادامه صحبت‌های خود درباره روحیات دوران بازیگری‌اش گفت: به این خاطر من فکر می‌کنم هنوز هم که هنوز است اگر یکسری جاهایی عضو یک گروهی می‌شدم در تیم، شاید البته منظورم داخل ایران است، شاید یک گروه خبرنگاری قوی‌تری پشت من بود و به جای بالاتری می‌رسیدم اما آن جای بالاتر، برای من بایرن مونیخ که بالاتر نیست. با تلاشم رفتم و رسیدم و 11 بوندسلیگا بودم، حالا اگر یاغی بودم چند سال می‌خواستم بازی کنم؟ 13 سال می‌خواستم بازی کنم؟

 

اگر مربی دیگری داشتیم، صحبت دیگری بود اما مربی ما آقای ماگات بود؛ آقای ماگات شخصیت خاصی دارد، ببینید این اتفاق فقط برای من در بایرن مونیخ رخ نداد، تورستن فرینگس یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان تیم ملی آلمان بود ایشان همزمان با من با بایرن مونیخ قرارداد بست و بعد از یکسال رفت. یعنی شما بخواهید ارزیابی کنید، هم بازیکن آلمانی بود و هم بازیکن فیکس تیم ملی بود و هم از تیم دورتموند آمده بود، به این خاطر برای او هم این اتفاق افتاد و این امکان وجود دارد که شما به تیمی بروی اما آنجا نتوانی با آن تیم همخوانی داشته باشی. شاید بالاک هم بالاکی که در بایرن مونیخ بود، در تیم چلسی نبود، به این خاطر باید ببینید که اگر در تیمی نمی‌توانید نتیجه و کیفیت خود را حفظ کنید باید تیم خود را عوض کنید. من از سبکی که داشتم، ناراحت نیستم و این سبک را ادامه خواهم داد چون هدف من کار کردن است و هدف من دیده شدن نیست چون می‌خواهم کاری که به من می‌دهند را به بهترین شکل انجام بدهم.

دیدگاه‌ها