کد خبر : 1721860 | 08 آذر 1399 ساعت 08:20 | 23.9K بازدید | 2 دیدگاه

تغییر روش منصوریان؛ خداحافظی با 3 دفاع

تراکتور دیروز در حالی در خانه با یک گل در برابر سپاهان شکست خورد که در نیمه دوم تغییر سیستم داد و از بازی با 3 دفاع به حضور چهار مدافع روی یک خط روی آورد.

تغییر روش منصوریان؛ خداحافظی با 3 دفاع 

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان در بخشی از صحبت هایش در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:« در نیمه دوم دیدار با سپاهان سیستم تیم را چهار دفاعه کرده و از تک هافبک دفاعی خود برای سه رأس بالا استفاده کردیم. قبل از بازی هم گفتم مقابل سپاهان از لحاظ فیزیکی به فرم ایده‌آل می‌رسیم. شک نکنید امسال مثل سال‌های گذشته نیست که با حمایت پرشورها دومین گل تراکتور تبدیل به سومین گل شود و حتی گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. با توجه به اینکه فشار جمعیت وجود ندارد، تیم‌ها در بیشتر بازی‌ها با یک گل از روی یک ضربه ایستگاهی به گل یا حتی برتری می‌رسند.»

 

تراکتور یکی از معدود تیم هایی بود که در هفته های ابتدایی لیگ برتر با 3 مدافع بازی کرد؛ در این سیستم تیم به دلیل حضور بازیکنان بیشتر در حمله تهاجمی تر می شود اما یک واقعیت محض وجود دارد که تیم های ایرانی به خوبی نمی توانند با این سیستم بازی کنند به این خاطر که بازیکنان ایرانی در این سیستم کمتر بازی کرده اند و با آن ناآشنا هستند. حتی استراماچونی هم در ماه های ابتدایی حضور در استقلال برای اجرای این شیوه در تیم آبی دچار مشکل شده بود اما بعد از تلاش فراوان بالاخره توانست شاگردانش را با این شیوه از بازی آشنا کند. 

 

1547861

 

در این سیستم دو وینگ بک نقش محوری ایفاء می کنند. این دو بازیکن در حمله تبدیل به وینگر می شوند اما در دفاع خیلی سریع باید در عرض خط دفاعی قرار بگیرند و تبدیل به مدافع شوند؛ از سویی در این شیوه دو مهاجمی که در نوک بازی می کنند باید در دفاع به سمت عقب بازی کنند و مانع از بازیسازی دو مدافع میانی حریف با دو هافبک میانی شوند که در فوتبال ایران این کار را مهاجمان به خوبی انجام نمی دهندو با یک پاس از زمین خارج می شوند و آنوقت حریف در میانه میدان با توجه به رویارو شدن با 3 هافبک حریف برتری عددی پیدا می کند. 

 

تراکتور از سه بازی انجام داده در فصل جاری تنها دو امتیاز اندوخته؛ البته این خیلی ربطی به سیستم بازی این تیم ندارد؛ به نظر می رسد همان طور که سرمربی تراکتور بدان اشاره کرده فرصت سوزی عامل امتیازات از دست رفته پرشورهای تبریز است. با این حال به نظر می رسد علیرضا منصوریان در ادامه دفاع خطی بازی کند. همانند همه تیم های حاضر در لیگ برتر.

دیدگاه‌ها