کد خبر : 1721895 | 08 آذر 1399 ساعت 11:24 | 18.7K بازدید | 3 دیدگاه

وعده‌ای‌ که احتیاج‌ به‌ زمان دارد

بردهای متوالی می‌آیند؛ منصوریان درست می‌گوید؟

تراکتور روز گذشته در خانه برابر سپاهان شکست خورد تا فشار بر روی این تیم و کادر فنی‌اش بیش از گذشته باشد.

بردهای متوالی می‌آیند؛ منصوریان درست می‌گوید؟

به گزارش “ورزش سه” سه‌ بازی، دو امتیاز و یک گل زده. حاصل تراکتور مدل ۹۹ تحت هدایت علیرضا منصوریان است. آماری که زیبنده تیمی نیست که جزو مدعیان قهرمانی است و برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگد. این آمار ضعیف در گلزنی در حالی به دست آمده که شاگردان منصوریان در هر سه بازی خود، موقعیت‌های خوب گلزنی به دست آورده‌ و همه آن‌ها را از دست داده‌اند.

 

من جمله دیدار با نفت مسجد سلیمان که اگر توپ دقیقه ۹۰ احسان حاج صفی به گل تبدیل می‌شد، سه امتیاز به حساب تراکتور‌ واریز می‌شد. یا حتی جدال با نساجی که به گواه سایت‌های آماری زیباترین مسابقه هفته دوم با خلق موقعیت‌های زیاد از سوی هر دو تیم بوده است. حتی تراکتور‌ روز گذشته در ابتدای کار دو موقعیت خوب گلزنی به دست آورد که آن‌ها را از دست داد تا بزرگترین نقطه ضعفشان، فرصت سوزی لقب بگیرد. حالا می‌توان فهمید که عملکرد نه چندان درخشان در نقل و انتقالات و عدم جذب مهاجم شش دانگ چه ضربه‌ای به تراکتور وارد کرده است.

 

اگر همه این مسائل را کنار بگذاریم، منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی‌اش وعده بزرگی به هواداران تراکتور داد. او می‌گوید که بردهای متوالی می‌آیند و تراکتور در کورس قهرمانی است. وعده‌ای که تراکتوری‌ها به محض شنیدن، آن‌ را به پای یک وعده ساده و نشدنی که صرفا برای توجیه باخت است گذاشته‌اند. اما منصوریان با قاطعیت از آن صحبت می‌کند. حتی‌ می‌توان صحبت‌های مرزبان، مربی سپاهان که تراکتور را تیمی خوب و قوی دانست، دلیل بر این قاطعیت سرمربی تراکتو‌ر دانست.

 

 

اگر به گذشته منصوریان در نفت تهران، استقلال و هم‌چنین ذوب‌آهن بازگردیم به یک نکته مشترک می‌رسیم؛ شروع ضعیف. همه این‌ سه تیم تحت هدایتش هفته‌ها برای کسب برد انتظار‌ کشیدند. انتظاری که دقیقا به وعده حال حاضر منصوریان ختم شد. او با نفت و استقلال در نهایت به مقام نایب قهرمانی رسید و ذوب‌آهن را در نیم فصل دوم از رتبه چهاردهم‌ به رتبه ششم جدول رساند و این تیم‌ را در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار داد.

 

علی‌ منصور حالا در نقطه‌ای حساس قرار گرفته است. اینکه وعده او درست است یا خیر تنها احتیاج به زمان دارد. گذشته‌اش درستی این قضیه را ثابت می‌کند و‌ با گذر زمان‌ برد‌های متوالی هم‌ به دست می‌آید. اما‌ هواداران تراکتور که می‌توان‌ آن‌ها را پیگیر ترین هواداران ایرانی دانست تحمل زیادی برای رسیدن‌ آن روزها ندارند و می‌خواهند تیم محبوبشان همیشه در اوج موفقیت باشد. فضایی که با کسب یک برد تلطیف می‌شود و باز هم اعتمادها به سمت منصوریان و تیمش بازمی‌گردد.  هر چند که آن‌ها هنوز هم چیزی را از دست نداده‌اند و ۲۷ هفته تا پایان ماراتن لیگ‌ برتر باقی مانده است.

دیدگاه‌ها