کد خبر : 1722714 | 11 آذر 1399 ساعت 19:21 | 16.4K بازدید | 2 دیدگاه

کاپلو در برزیل؛ نفت می‌خواهد شگفتی بسازد!

در شرایطی که نفت آبادان در فصل گذشته و بعد از جدایی دراگان اسکوچیچ و مشکلات مالی که داشت در مسیر نزولی قرار گرفته بود، فصل بیستم را امیدوارانه استارت زده است.

کاپلو در برزیل؛ نفت می‌خواهد شگفتی بسازد!

به گزارش "ورزش سه"، نفت آبادان بعد از چند فصل که روند یکسانی را در لیگ برتر داشت، در لیگ نوزدهم با دراگان اسکوچیچ در قامت مدعی ظاهر شده بود و حتی با حضور در رده چهارم جدول به بهترین رده در تاریخ این باشگاه در لیگ برتر رسیده بود. در ادامه اما مشکلات مالی باعث شد تا دراگان اسکوچیچ از جمع نفتی‌ها جدا شده و خالی شدن بازیکنان این تیم از انگیزه نیز آنها را در مسیر نزول نتایج قرار داد تا فصل را در پایان با حضور در رده هفتم خاتمه دهند. 

 

شرایط در فصل جدید برای نفت آبادان بدتر از چیزی که پیش بینی می‌شد دنبال شد. جدا شدن ستاره‌های این تیم و محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی باعث شد تا آنها در پیش بینی بدبینانه حتی بعنوان گزینه اصلی سقوط در فصل بیستم لقب گیرند. جدایی بازیکنانی چون شهاب گردان، عیسی آل کثیر، رضا جبیره، میلاد جهانی، محمد دریس، محمد مومنی، عقیل کعبی، ناصر سالاری، مصطفی احمدی و مسلم مجدمی که همگی جزو نفرات اصلی این تیم در فصل گذشته بودند باعث شد تا نگرانی در بین هواداران پرشور این تیم برای شروع فصل جدید به بالاترین حد ممکن برسد.

 

 

1549248

 

 

سیروس پورموسوی اما بعد از تجربه حضور در پارس جنوبی، اینبار یک گزینه ایده آل برای نفت آبادان محسوب می‌شد. او خیلی زود دست به کار شد و نفرات مورداعتماد خود را علیرغم پیشنهادات مالی جالب توجهی که داشتند ترغیب به حضور در این تیم کرد. حسن بیت سعید، میلاد فراهانی، حکیم نصاری، رضا خالقی فر، محمد طیبی، علی عبدالله زاده و مهدی زبیدی از جمله نفراتی بودند که به این سرمربی اعتماد کرده و قرارداد خود را علیرغم محرومیت نقل و انتقالاتی نفت آبادان به امضا رساندند.

 

هفته اول اما با یک شوک بزرگ برای این تیم همراه بود و آنها در شرایطی برابر پیکان قرار گرفتند که مجوز باز شدن پنجره نقل و انتقالات و سود بردن از نفرات جدید این تیم صادر نشد تا پورموسوی با یک ریسک بزرگ از نفرات جوان و گمنامی در ترکیب تیمش استفاده کند اما در نهایت با سه امتیاز طلایی از جدال با پیکان خارج شود.

 

 

1549247

 

 

آنها در هفته دوم مقابل پرسپولیس شکست خوردند اما در نیمه دوم بار دیگر امیدوارکننده ظاهر شدند و این نوید را دادند که بتوانند در ادامه مسیر کار به بهترین شکل دنبال کنند. تساوی خارج از خانه مقابل شهرخودرو در شرایطی که موقعیت‌های خوبی را از دست داده بودند آنها را در پایان هفته سوم به امتیاز چهار رساند و البته یک گلزن ویژه را به خود اختصاص دادند. طالب ریکانی با 3 گل زده در پایان هفته سوم.

 

هفته چهارم اما مطابق ادعای این تیم و سرمربی‌اش پیش رفت و آنها با یک نمایش تاکتیکی و مالکانه مقابل ذوب آهن در نهایت توانستند با پنالتی طالب ریکانی به عنوان کاپیتان خود به برتری مقابل حریف دست یابند. ریکانی که با شماره 10 این تیم فصل را در بهترین شرایط استارت زده، اکنون با 4 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفته و نفت هم هفته چهارم را با دستیابی به امتیاز 7 به پایان رسانده است تا رده پنجم را از آن خود کند.

 

 

1549246

 

 

سیروس پورموسوی که پیش از این به عنوان کمک مربی در کادرفنی عبدالله ویسی توانست یک اتفاق شگفت انگیز را در لیگ پانزدهم با قهرمانی بهمراه استقلال خوزستان شکل دهد، اکنون با نفت بی ادعا نیز لیگ را به بهترین شکل شروع کرده و در شرایطی رده پنجم را از آن خود کرده که تیم‌های مدعی قهرمانی این فصل همچون فولاد، تراکتور، سپاهان و تراکتور در رده پایین‌تر از این تیم قرار دارند. 

سرمربی نفت آبادان تیمش را طی دو بازی آینده در مصاف‌های سخت مقابل استقلال خوزستان و گل گهر سیرجان صدرنشین به میدان خواهد فرستاد و باید دید قادر خواهند بود در مسیر شگفتی کار را دنبال کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها