کد خبر : 1722804 | 12 آذر 1399 ساعت 01:43 | 35.4K بازدید | 1 دیدگاه

ناراحتی هواداران سلتیک و گلاسکو از باخت رئال‌مادرید!

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی شکست رئال مادرید نه تنها هواداران این تیم، بلکه طرفداران سلتیک و گلاسکو را در اسکاتلند ناراحت کرد.

ناراحتی هواداران سلتیک و گلاسکو از باخت رئال‌مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در پنجمین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان انتظار در دیداری بد و با نتیجه ای دور از انتظار، 2 بر صفر مقابل شاختار دونتسک اوکراین شکست خورد تا کار این تیم برای صعود از این گروه، سخت شود.


اما جالب است بدانید که این شکست دور از انتظار، نه تنها باعث ناراحتی طرفداران رئال مادرید شد، بلکه هواداران سلتیک و گلاسکو در اسکاتلند را بابت این شکست اندوهگین کرد و کار این تیم ها در ادامه رقابت های لیگ اروپا سخت شد.


داستان از این قرار است که از 36 سهمیه تیم ها در لیگ قهرمانان اروپا، 26 تیم به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی می شوند. این 26 تیم، شامل قهرمانان ده کشور برتر رتبه بندی شده بر اساس ضریب، نایب قهرمانان شش کشور برتر رتبه بندی شده و تیم های سوم و چهارم از چهار لیگ برتر اروپا هستند.


همچنین قهرمان لیگ اروپا نیز به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان می شود. حال اگر قهرمان لیگ اروپا خودش موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان شده باشد، آن تک سهمیه به تیم های سایر کشورها با ضریب پایین تر می رسد.


پیروزی شاختار در برابر رئال مادرید 0.400 امتیاز ضریب داشت و با توجه به اینکه اوکراین 0.0325 از اسکاتلند عقب بود، آنها در حال حاضر در رده یازدهم کشورهای مدعی کسب سهمیه هستند.


اکنون فشار بر روی گلاسکو رنجرز یا سلتیک است تا در لیگ اروپا نتیجه بهتری کسب کند. در حالی که سلتیک برای بازی با میلان در سن سیرو راهی این کشور می شود و تیم استیون جرارد نیز در مقابل استاندارد لیژ قرار خواهد گرفت.


سلتیک در حال حاضر در قعر جدول گروهش قرار دارد اما معیار ضریب پیروزی بر میلان به آنها انگیزه می دهد تا به دنبال کسب هر سه امتیاز در ایتالیا باشند که در صورت تحقیق این امر، 0.500 امتیاز به سهمیه اسکاتلند اضافه می شود.


اما شاگردان جرارد در رنجرز وضعیت بهتری دارند. آنها با 8 امتیاز صدرنشین هستند و اولویت آنها صعود به دور بعدی است و با یک تساوی در دیدار پنج شنبه شب نیز صعودش را قطعی می کند.


با این حال شاختار در رده دوم گروه قرار دارد و می تواند به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برسد و حتی در صورت حضور در رده سوم نیز چند امتیاز برای کشورش کسب می کند. به هر حال باید منتظر ماند و دید سهمیه آخر لیگ قهرمانان اروپا به کشور اسکاتلند می رسد یا اوکراین.

 

دیدگاه‌ها