کد خبر : 1722891 | 12 آذر 1399 ساعت 14:06 | 11.6K بازدید | 3 دیدگاه

پیکان چگونه به قایدی و مطهری فرصت گلزنی نداد؟

کادرفنی پیکان با آنالیز دقیق استقلال اجازه نفوذ را به بازیکنان تکنیکی این تیم نداد.

پیکان چگونه به قایدی و مطهری فرصت گلزنی نداد؟

به گزارش "ورزش سه"، پیکان تهران که امسال با مدیریت اکبر محمدی و هدایت مهدی تارتار شخصیت تیمی بهتری پیدا کرده و با وجود هزینه پایین در امر جذب بازیکن، کیفیت خوبی از فوتبال را به نمایش می‌گذارد دیروز هم یک امتیاز ارزشمند را از استقلال گرفت تا به روزهای خوب آینده بیندیشد.


خودروسازان پایتخت روز گذشته در شرایطی مقابل استقلال به میدان رفتند که مهدی تارتار سیستم بازی تیمش را تغییر داد و با بهره بردن از چند بازیکن جدید در ترکیب سعی کرد راه های نفوذ استقلال را به طور کامل ببندد. اینطور که از نحوه بازی و آرایش تیم پیکان در زمین مشخص بود، تارتار و همکارانش آنالیز دقیقی از حرکات تاکتیکی و تکنیکی استقلالی ها داشتند و همین که در طول مسابقه موقعیت زیادی به حریف ندادند گواه این امر است.

 

 


پیکان در مسابقه دیروز با 3 مدافع مرکزی به میدان رفت و این نشان می‌داد که کادرفنی این تیم قصد داشته ارسال های عمقی استقلالی‌ها برای قایدی و مطهری را خنثی کند. آبی ها که در بازی های گذشته نیز با فرستادن توپ های بلند پشت دفاع حریفان قایدی و مطهری را صاحب توپ می‌کردند و در موقعیت گلزنی قرار می‌دادند، در بازی با پیکان نیز سعی داشتند همین کار را انجام بدهند اما تارتار و همکارانش مانع از این امر شدند.


در جریان بازی دیروز به غیر از ضربه ای که در دقایق پایانی مطهری روی یک ارسال بلند به توپ زد و دریس دروازه بان پیکان آن را مهار کرد، زوج خط حمله استقلال حتی یکبار دیگر هم نتوانستند توپ پشت دفاع را مال خود کنند و این نشان از عملکرد فوق العاده نفرات دفاعی پیکان دارد.

 

1549557

 


اگرچه برخی انتقادها به سیستم بازی پیکان در بازی دیروز انجام شده اما اینکه در طول مسابقه موقعیت خاصی به استقلال با تمام بزرگی اش داده نمی‌شود نشان از یک شرایط خوب تاکتیکی در تیم تحت هدایت مهدی تارتار دارد.


تارتار در مصاحبه‌ای که امروز انجام داده نیز در این باره صحبت کرده و گفته است: «ما تیمی هستیم که باید پلن‌های مختلفی برای بازی‌های مختلف داشته باشیم. قرار نیست مقابل استقلال همانطور بازی کنیم که مقابل شهر خودرو بازی کردیم. بازی ما مقابل استقلال هوشمندانه و تاکتیکی بود. اگر بازیکنان خلاقی مانند مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری و میلیچ به چشم نمی‌آیند، یعنی پیکان خوب بازی کرده است. استقلال به غیر از توپ آخر که به دانشگر رسید، موقعیت دیگری نداشت.»

دیدگاه‌ها