کد خبر : 1722969 | 12 آذر 1399 ساعت 18:43 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

قلعه‌نویی و راه نفوذ به دفاع بتنی تارتار

هفته پنجم لیگ برتر صحنه تقابل بهترین خط حمله و دفاع لیگ خواهد بود.

قلعه‌نویی و راه نفوذ به دفاع بتنی تارتار

به گزارش ورزش سه، هفته چهارم لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که آمار گلزنی تیم ها همانند هفته های گذشته به شدت پایین بود. در این هفته از رقابت ها تنها 9 گل در 8 بازی به ثمر رسید که آمار بسیار ضعیفی است. در این بین اما تیم گل گهر سیرجان که در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد، تنها تیمی است که توانسته تا این لحظه تعداد گل های خود را در حالت معقولی حفظ کند.

 

شاگردان قلعه نویی در 4 بازی خود 7 گل زده اند و ضمن حضور در صدر جدول، بهترین خط حمله لیگ هم هستند. آنها در تمامی بازی های خود موفق به باز کردن دروازه حریفان شده اند و در هفته چهارم نیز با وجود بازی کاملا بسته ماشین سازی، موفق شدند یک بار دروازه این تیم را باز کرده و یک برد ارزشمند را در تبریز کسب کنند.

 

تقابل هفته پنجم گل گهر با پیکان با توجه به شرایط یاد شده را باید یکی از تقابل های ویژه هفته بنامیم. سیرجانی ها در مقابل تیمی قرار است به میدان بروند که در فاز دفاعی، وضعیتی که آنها در خط حمله دارند، داراست. اوج کار پیکان در فاز دفاعی، مقابل استقلال در هفته چهارم بود.

 

1549665

 

شاگردان تارتار مقابل تیمی که مهاجمان آماده ای چون مطهری و قایدی را داشت به گونه ای عمل کردند که استقلال حتی نتوانست یک بار نیز خطری را روی دروازه شان ایجاد کند. تنها موقعیت استقلالی ها را هم دریس، دروازه بان پیکان به خوبی مهار کرد اما اوج کار آنها عملکرد کم نقص شان در خط دفاعی بود که استقلال را 90 دقیقه آزار داد.

 

به این ترتیب عملکرد دو تیم در هفته چهارم، باعث شده تا جذابیت تقابل شان در هفته پنجم به شدت بالا برود چرا که در این هفته، شرایطی را تجربه خواهند کرد که هفته گذشته با سربلندی از آن خارج شدند. گل گهر توانست از سد ماشین سازی در تبریز بگذرد که در فاز دفاعی کم نقص بود و پیکان هم استقلالی را متوقف کرد که تنشه پیروزی بود و عناصر تهاجمی سرشناسی داشت.

 

حال تقابل پیکان و گل گهر را باید یک تقابل بسیار ویژه بنامیم. تارتار و قلعه نویی که تیم های خوبی را تا این لحظه روانه لیگ بیستم کرده اند، در هفته پنجم آزمون دشواری را پیش رو خواهند داشت و باید دید که برنده این تقابل چه کسی خواهد بود؟

 

1549666

دیدگاه‌ها