کد خبر : 1723053 | 13 آذر 1399 ساعت 08:35 | 29.2K بازدید | 0 دیدگاه

درگیری‌های ادامه‌دار زلاتان و سازندگان بازی FIFA

زلاتان ابراهیموویچ یک بار دیگر به کمپانی سازنده بازی فیفا حمله کرد.

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای درگیری های زلاتان ابراهیموویچ با سازندگان بازی ویدیویی FIFA همچنان ادامه دارد و ستاره سوئدی با انتشار توئیت جدیدی، بابت استفاده غیرقانونی از چهره او در این بازی، شکایت کرد.


زلاتان در جدیدترین توئیتش گفت: « حق کمپانی EA SPORTS در استفاده از تصاویر بازیکنان به صورت جمعی نیست. حق تصویر به صورت فردی است.

 

 

1549777

 


ما با FIFAPRO و باشگاه آ.ث. میلان صحبت کردیم و آن‌ها به ما گفته ‌اند که شما این حق را از آن‌ها خریداری نکرده‌اید. همچنین حق استفاده از تصویر من از خود من نیز خریداری نشده است. پس شما این حق را از چه کسی خریداری کردید؟»


زلاتان با انتشار عکسی از بیانیه شرکت EASport این توئیت را منتشر کرده است. در تصویری که زلاتان منتشر کرده و به آن پاسخ داده، بخشی از بیانیه این شرکت سازنده بازی فیفا است. در این بیانیه آمده است:


ما نسبت به مباحث مطرح شده در مورد شرایط صدور مجوز استفاده از تصاویر بازیکنان در بازی‌های EA SPORTS FIFA هستیم. جو ایجاد شده کنونی در رسانه‌های جمعی، صرفا تلاشی برای ایجاد اختلاف میان FIFA 21 و اشخاص ثالث بوده و ارتباط کمی با EA SPORTS دارد. 

 

 

1549778

 


به منظور شفاف‌سازی کامل: «ما بر اساس قرارداد حق داریم تا از تصاویر بازیکنان حاضر در بازی‌های خود استفاده کنیم. همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، این مجوزها به صورت مستقیم از لیگ‌ها، تیم‌ها و شخص بازیکنان کسب می‌شود».


زلاتان چند وقت پیش با انتشار توئیتی، از سازندگان این بازی ویدیویی انتقاد کرده بود که چرا بدون اجازه او، از تصویرش در این بازی استفاده کرده اند. مینو رایولا مدیربرنامه این بازیکن نیز در توئیتر به همراه گرت بیل به جمع معترضین به سازندگان بازی فیفا پیوسته بودند. رایولا مدعی شده بود که 300 بازیکن در سراسر دنیا بابت عدم اجازه از او بابت استفاده از حق تصویرشان معترضند.


زلاتان در آن توئیت نوشته بود: « چه کسی به FIFA EA Sports اجازه داده که از نام و تصویر من استفاده کند؟ هرگز به Fifpro و فیفا اجازه ندادم که با استفاده از من پول به جیب بزنند. کسانی هستند که طی این همه سال بدون توافق با من از نام و تصویرم سود کرده اند. وقت حسابرسی است.»

 

 

1549776

 


این شرکت چندی پیش در پاسخ به توئیت نخست زلاتان بیانیه ای را منتشر کرد و به صحبت های زلاتان پاسخ داده بود. آنها در این بیانیه طولانی نوشته بودند: "FIFPro، یک سازمان غیرانتفاعی، از طریق اتحادیه های منتشر کننده در نزدیک به 60 کشور جهان است که حقوق انتشار تصویر و چهره بازیکنان را به دست آورده است. این حقوق در اختیار صنعت الکترونیکی و سایر مشتریان صنعت بازی های ویدیویی قرار دارد.


ناشر بازی EA Sports نیز در ادامه توضیح داد که ارلینگ هالند مهاجم نروژی دورتموند یکی دیگر از بازیکنانی است که مینو رایولا حقوق وکالت او را برعهده دارد که این بازیکن در مبارزات بازاریابی FIFA 21 بسیار حضور دارد ، لمس کرد. مینو رایولا نماینده بازیکنان محترمی است که ما سالها با آنها همکاری کرده ایم، از جمله در سال جاری که ارلینگ هالند در کار بازاریابی بازی FIFA 21 کمک زیادی به این شرکت کرد. 


در ادامه بیانیه آمده بود: ما همچنین با زلاتان ابراهیموویچ که از سال 2002 در تمام بازی های فیفا ظاهر شده و به عنوان بخشی از تجربه این بازی به طور منظم جوایز دریافت کرده است و ما از یک رابطه کاری عالی برخوردار بوده ایم.

دیدگاه‌ها