کد خبر : 1723060 | 13 آذر 1399 ساعت 10:43 | 24.5K بازدید | 1 دیدگاه

خودنمایی ژیرو مقابل چشمان لمپارد و دشان

شب رویایی پیرمرد فرانسوی چلسی در اندلس

اولیویه ژیرو ستاره فرانسوی چلسی با درخشش استثنایی و چهار گلی که در بازی مقابل سویا به ثمر رساند نام خود را در کتابهای رکورد لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد.

شب رویایی پیرمرد فرانسوی چلسی در اندلس

به گزارش "ورزش سه"، چلسی که دیشب در لیگ قهرمانان اروپا به اسپانیا رفته بود تا به عنوان مهمان سویا مقابل این تیم قرار بگیرد یک شب درخشان و استثنایی را پشت سر گذاشت. اما علت اصلی به یاد ماندنی شدن این شب برای چلسی کسی نبود جز اولیویه ژیرو مهاجم فرانسوی کهنه‌کار این تیم. ژیرو در یکی از بهترین شبهای دوران فوتبالش هر چهار گل چلسی را وارد دروازه سویا کرد تا عملاً یک تنه تیمش را به پیروزی 4-0 برساند.

 

1549798

 

ژیرو به این ترتیب به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در تاریخ لیگ قهرمانان موفق می‌شود در یک بازی هت‌تریک کند. البته ژیرو به هت‌تریک صرف هم بسنده نکرد و چهارمین گل خود را هم در این مسابقه به ثمر رساند تا نامش را در کتابهای رکورد تاریخ چمپیونزلیگ ثبت کند.

 

1549799

 

فرانک لمپارد مدتی است به ندرت از ژیرو به عنوان بازیکن فیکس استفاده می کند. اما دیشب در شهر سویا ژیرو از یکی از معدود فرصتهایش برای فیکس بودن در ترکیب چلسی بهترین استفاده را کرد تا تنها دو ماه بعد از جشن تولد سی و چهار سالگی‌اش یک شب تاریخی برای آبی‌های لندن بیافریند.

 

اولین گل ژیرو در دقیقه هشتم و بعد از حرکات عالی کای هاورتز به ثمر رسید. ژیرو در دقیقه 55 دومین گل خود را با یک ضربه چیپ به ثمر رساند. جورجینیو و ماتئو کواچیچ روی این گل نقش داشتند و توپ را برای گلزنی در اختیار مهاجم تیم شان گذاشتند.

 

1549800

 

لحظه تاریخی برای ژیرو در دقیقه 75 اتفاق افتاد. سانتر انگولو کانته در محوطه جریمه به ژیرو رسید تا او بتواند در تاریخ لیگ قهرمانان رکوردشکنی کند. اما این پایان درخشش ستاره فرانسوی در سویا نبود. او در دقیقه 84 هم برای تیمش یک پنالتی بدست آورد و خودش آن را وارد دروازه حریف کرد تا شب پوکر او رقم بخورد.

 

البته رکورد ژیرو به تاریخ لیگ قهرمانان اروپا اختصاص دارد و در کل مسابقات باشگاهی این قاره رکورد فوق در دستهای فرانتس پوشکاش است. درحالیکه ژیرو در 34سالگی موفق به هت تریک در لیگ قهرمانان شد پوشکاش در سال 1965 درحالیکه 38 سال داشت موفق شد در جام باشگاه‌های اروپا که پدر لیگ قهرمانان محسوب می‌شود در یک بازی هت تریک کند.

 

1549801

 

ژیرو حالا دومین فوتبالیست فرانسوی است که موفق شده در تاریخ لیگ قهرمانان دو بار هت تریک کند. پیش از او کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال مادرید توانسته بود به این آمار دست پیدا کند.

 

از سوی دیگر تا پیش از بازی دیشب چلسی مقابل سویا، فرانک لمپارد که حالا روی نیمکت چلسی نشسته و هدایت تیم را بر عهده دارد آخرین بازیکنی بود که در یک بازی برای چلسی چهار گل به ثمر رسانده بود. لمپارد در سال 2010 و در مقابل استون ویلا چهارگله شده بود. اما ژیرو دیشب بعد از ده سال موفق شد بار دیگر به ثمر رسیدن چهار گل چلسی در یک بازی توسط یک بازیکن را تکرار کند و شبی فراموش نشدنی برای هواداران این تیم بسازد.

 

 

دیدگاه‌ها