کد خبر : 1723833 | 17 آذر 1399 ساعت 12:56 | 82.1K بازدید | 9 دیدگاه

از عمان به شباب الاهلی به نقل از ابوظبی اسپورت

ایوانکوویچ در تیم علی دایی و علی کریمی

رسانه های اماراتی خبر داده اند که برانکو ایوانکوویچ نزدیک به امضای قرارداد با باشگاه شباب الاهلی امارات است.

ایوانکوویچ در تیم علی دایی و علی کریمی

به گزارش "ورزش سه"، سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر، سه فتح سوپرجام، یک جام حذفی و یک  حضور در فینال آسیا، یک موفقیت بزرگ برانکو ایوانکوویچ در دوره کاری اش با پرسپولیس تهران بود که رزومه او را برای حضور در هر تیم آسیایی پربار کرد. اگرچه او پیش از این نیز به افتخاراتی دست یافته بود اما بی گمان، موفقیت در پرسپولیس علاوه بر این که وضعیت بحرانی سرخ ها را تغییر داد، شرایط کاری برانکو را هم عوض و او را تبدیل به یک سرمربی مناسب برای تیم های بزرگ غرب آسیا کرد.

 

ایوانکوویچ اگرچه در الاهلی عربستان نتایج مناسبی نگرفت و در همان هفته سوم از کار برکنار شد اما خیلی زود پیشنهاد کار در عمان را متوجه خود دید و زاگرب را به مقصد مسقط ترک کرد؛ جایی که یک چالش ویژه برای صعود به جام ملت های آسیا 2023 و تلاش برای حضور در جام جهانی 2022 انتظار او را می‌کشید. همه چیز خوب پیش می‌رفت اما در نهایت کرونا ویروس، مسابقات ملی را به خواب زمستانی برد و برانکو هم حالا خسته از این تعطیلات طولانی، در آستانه ترک عمان قرار گرفته است.

 

اگرچه برانکو از وضعیت نیروی انسانی تیم عمان راضی است و امکانات این کشور هم مناسب به نظر می‌آیند اما کلافگی سرمربی سابق تیم ملی ایران از تعویق مسابقات سبب شده تا به شکل جدی پیشنهاد شباب-الاهلی را بررسی کند و به گزارش رسانه های اماراتی، مذاکراتی نیز انجام دهد و به توافق غیررسمی هم دست یابد. نخستین بار ابوظبی اسپورت این خبر را اعلام کرد که واکنش های گسترده ای را در فضای مجازی به دنبال داشت و رسانه های عمانی نیز به آن پرداختند و تیم ملی کشور خود را در موقعیتی بحرانی قلمداد کردند.

 

شباب الاهلی که سال 2017 از ادغام دو باشگاه الاهلی و الشباب امارات تشکیل شد، این فصل اوضاع نابسامانی در لیگ حرفه ای امارات دارد و با قرارگیری در جایگاه چهارم، دور از مدعیان قهرمانی، شرایط ناامیدکننده ای را پشت سر می‌گذارد. سرمربی این تیم ساراگوسا که سابقه کار در آژاکس و بوکاجونیورز را دارد، به شدت مورد انتقاد رسانه ها و طرفداران قرار گرفته و بعید است که مدیران کم طاقت باشگاه شباب الاهلی، بیش از این به او فرصت بدهند.

 

1519771

 

این تیم در هفته جاری قرار است که در مقابل الظفره به میدان برود که پیش بینی می‌شود هرنتیجه ای غیر از پیروزی، رودولفو را به سمت در خروجی هدایت کند. موضوعی که ممکن است به پایان همکاری برانکو ایوانکوویچ و فدراسیون فوتبال عمان منجر شود. سرمربی کروات پیش تر هم گفته بود که علاقه مند به کار در فضای باشگاهی است و چالش های این شغل را بیشتر می‌پسندد.

 

نکته جالب درباره باشگاه ادغام شده اماراتی این است که هر دو تیم پیش از فروپاشی، بازیکنان ایرانی نسبتا زیادی را در خود داشتند؛ از علی دایی که پیراهن الشباب را برتن کرد تا علی کریمی که از الاهلی به بایرن مونیخ رفت. همچنین مهرزاد معدنچی، فرهاد مجیدی، جواد کاظمیان، میلاد میداوودی و ستارگان سال های دور فوتبال ایران نظیر حسن روشن. فابیو کاناوارو، آساموآ ژیان و ریکاردو کوارشما نیز پیراهن این تیم را برتن داشتند.

 

واکنش هواداران شباب الاهلی به انتخاب برانکو مثبت بوده اما در عمان اوضاع متفاوت است؛ عمانی ها از یک سو فدراسیون فوتبال را در موضوع مذاکره مستقیم برانکو با باشگاه اماراتی مقصر می‌دانند و از سوی دیگر در این ماجرا احساس شکست می‌کنند، چرا که با برانکو هزار امید و آرزو داشتند و حالا او پس از 23 روز تمرین با این تیم و بدون انجام بازی رسمی، ترک اردوی عمان را بررسی می‌کند.

 

سرمربی سابق پرسپولیس در فصل 2012-2013 هدایت تیم الوحده امارات را برعهده داشت و با این تیم در 34 بازی، 18 پیروزی، 3 تساوی و 13 شکست را به ثبت رساند و حالا باید دید آیا دوباره به امارات بازخواهد گشت یا خیر؟

دیدگاه‌ها