کد خبر : 1723902 | 17 آذر 1399 ساعت 17:05 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

نبردی که دیر گرم شد؛

سایپا ٠ مس رفسنجان ٠؛ در انتظار سوت پنالتی

تلاش دو تیم سایپا و مس رفسنجان برای رسیدن به گل بی نتیجه بود تا یک امتیاز حاصل کار دو تیم در پایان هفته پنجم باشد.

سایپا ٠ مس رفسنجان ٠؛ در انتظار سوت پنالتی 

به گزارش ورزش سه، سایپا با شرایط خوبی به دیدار برابر مس رفسنجان در خانه خود رسیده بود. آنها که سه تساوی و یک پیروزی از چهار بازی آخر خود کسب کرده بودند، در این بازی آرامش بیشتری داشتند و همین موضوع سبب شده بود تا بهتر بازی را شروع کنند ولی در سی دقیقه پایانی شاگردان ربیعی که در چهار هفته قبلی گلی ثبت نکرده اند و تنها یک تساوی در جدول به نامشان ثبت شده جلو کشیدند و حملات خوبی روی دروازه تیم میزبان ترتیب دادند که البته به هدف نرسیدند تا علیرغم تماشای یک بازی جذاب و هیجان انگیز در دقایق پایانی شاهد گلی در این مصاف نباشیم.  


یکشنبه ١۶ آذرماه؛سایپا تهران – مس رفسنجان؛ ورزشگاه دستگردی اکباتان
تیم داوری: امیرسامان سلطانی – مهدی شفیعی – محتبی غریب – مسعود حقیقی
ناظر: بهرام مهرپیما

 

 

سایپا

محمدحسین اکبر منادی، کمال الدین نیک‌خوی، فریبرز گرامی، رضا علیاری، رضا جعفری، مجید علیاری، حسین ماهینی، حسین مالکی، محسن مسلمان، مهرداد عبدی، محمدصادق بارانی

 

مس رفسنجان

ناصر سالاری، عقیل کعبی، حامد نورمحمدی، محمد آقاجانپور، مسیح زاهدی، میثم نقی‌زاده، قائم اسلامی‌خواه، محسن آذرباد، سجاد آشوری، فراز امامعلی، محمد قاضی

 

1551172

 

دقایق حساس:


دقیقه ٣٣: در شرایطی که سایپایی ها در موقعیت سه به دو برتری محسوسی داشتند، علیاری از پاس خوب مالکی استفاده خوبی نبرد و ضربه او آرام در دستان سالاری قرار گرفت.  


دقیقه ۴۵: برخورد بازیکن سایپا با مدافع مس به اعتقاد میزبان این مسابقه باید خطای پنالتی اعلام می شد ولی داور اعتماد با به این موضوع نداشت.  


دقیقه ۴٧: روی برخورد رضا علیاری با مدافع مس رفسنجان سایپایی ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور به سود تیم مس در سوت خود دمید. 


دقیقه ۵٢: شوت بازیکن تیم فوتبال سایپا با اختلاف راهی اوت شد.  


دقیقا ۵٧: ارسال بازیکنان سایپا در دهانه دروازه و روی تیرک دوم به مهاجم این تیم رسید ولی ضربه تو که آرام زده شده بود با دخالت گلر برگشت داده شد. 


دقیقه ۶٠: شوت محسن طرحانی از داخل محوطه جریمه آرام زده شد و منادی به راحتی توپ را به آغوش کشید. 


دقیقه ۶٢: ضربه ایستگاهی تیم مس که چسبیده به محوطه جریمه بود با شوت قاضی به دیوار دفاعی سایپا برخورد کرد و به جایی نرسید. 


دقیقه ۶۴: برخوردی میان مدافع سایپا و مهاجم سایپا در محوطه جریمه ایجاد شد که ربیعی و بازیکنان تیم میهمان معتقد به خطای پنالتی بودند. اعتراض های ربیعی در این صحنه باعث شد از داور کارت زرد بگیرد. 


دقیقه  ٧۴: شود قایم اسلامی خواه از زاویه بسته به زاویه مخالف زده شد و عرض زمین را طی کرد و از نقطه کرنر با بازیکن سایپا رسید. 


دقیقه ٧۶: شوت محسن مسلمان توسط سالاری به صورت درازکش به آغوش کشیده شد. 


دقیقا ٧٩: مس روی یک ضدحمله صاحب موقعیت شده بود که پاس ارسالی دقیق نبود و منادی زودتر از مهاجم تیم میهمان به توپ رسید. 


دقیقه ٨٢: شوت کریم زاده بهترین موقعیت بازی برای این تیم بود ما با واکنش خوب منادی راهی کرنر شد. 


دقیقه ٨۵: ارسال کریم زاده از سمت چپ خط دفاعی سایپا با برخورداری دو بازیکن تیم و سرنگون شدن مهاجم مس همراه شد ولی داور بازی هم اعتقاد به خطای پنالتی نداشت.  


دقیقه ٩٠: سایپا موقعیت مناسبی برای ثبت گل داشت که ضربه مهاجم سایپا در شرایط نامتعادل به سینه بازیکن مس خورد و کرنر شد. در این صحنه هم سایپایی ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند. 

 

1551171

 

 

حاشیه‌ها:
 
 • در دقایق ابتدایی نیمه اول در شرایطی که گلر مس به دلیل مصدومیت روی زمین افتاده بود، بازیکنان سایپا بازی را متوقف کردند تا بازی جوانمردانه ای در شروع بازی به نمایش گذاشته باشند.  


 • رنگ پیراهن گلر مس رفسنجان شباهت زیادی به بازیکنان هم تیمی داشت که داور بازی را متوقف کرد و سالاری با تعویض پیراهن با رنگ سبز به کار خود ادامه می دهد. 


 • سایپایی ها در پایان نیمه اول به سه دقیقه وقت تلف شده توسط داور معترض بودند و معتقد بودند که داور باید وقت های تلف شده بیشتری در نظر می گرفت. 

 

1551174

 


شرح بازی 
نیمه اول این مسابقه در شرایط با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت که تیم سایپا مالکیت بیشتری داشت ولی در ایجاد موقعیت دو تیم عملکرد مشابهی داشتند و دو سه موقعیت نصفه و نیمه سهم هر دو تیم شد. 
در شروع نیمه دوم باز هم سایپا بود که مالکیت بهتر و بیشتری داشت ولی از دقیقه ۶٠ روند بازی دچار تغییر شد و این شاگردان ربیعی بودند که موقعیت های بهتری روی دروازه تیم میزبان ایجاد کردند. در دقایق پایانی شاهد بازی سریعی از هر دو تیم بودیم و توپ برخلاف اکثر دقایق بازی که در میانه زمین در جریان بود، در محوطه جریمه و اطراف آن گردش داشت ولی باز هم برای دیدن گل در این بازی کافی نبود.  

 

 

اتفاق ویژه 
چهارمین تساوی سایپا را می توان یکی از اتفاقات ویژه این دیدار دانست و البته باید به ادامه گل نزدن های مهاجمان تیم مس اشاره کرد که باعث شد این تیم در پنجمین بازی با کسب تساوی به کارش خاتمه دهد.

دیدگاه‌ها