کد خبر : 1724166 | 18 آذر 1399 ساعت 21:00 | 53.6K بازدید | 0 دیدگاه

تاکتیک هری کین زشت و غیر اخلاقی است؟ (عکس)

تاکتیک جدیدی که هری کین در برابر تیم های رقیب به کار می برد، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

تاکتیک هری کین زشت و غیر اخلاقی است؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام یک شنبه شب در هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر انگلیس در دربی شمال لندن از سد آرسنال گذشت ولی حاشیه های آن دیدار همچنان ادامه دارد. 

 

 

1551556

 

1551549

 


در دقیقه 93 آن دیدار، آرسنال برای جبران یکی از گل های خورده به روی دروازه تاتنهام خیمه زد که در صحنه و زمانی که توپ روی هوا بود، گابریل مدافع آرسنال برای زدن توپ به هوا برخاست ولی هر کین مهاجم تاتنهام خودش را زیر گابریل قرار داد و هم موجب سقوط خطرناک این بازیکن شد و هم یک خطا به سود تیمش گرفت.


پس از این اتفاق، فیلمی از حرکات هری کین در دیدارهای گذشته تاتنهام منتشر شد که او این کار را بارها انجام داده است و حتی در دیدار مقابل یاران علیرضا جهانبخش نیز موفق شده است یک پنالتی از داور بازی بگیرد.

 

 

1551552

 

1551548

 


اما پس از دیدار آرسنال، هواداران این تیم از این حرکت هر کین به شدت خشمگین شده اند. چرا که بازی بی پروای این بازیکن باعث سقوط ناخوشایند گابریل مدافع توپچی ها شد و در فضای مجازی بر سر این موضوع جنجال زیادی به پا شد.


داستان از این قرار است زمانی که توپ روی هوا قرار دارد، کین بدون اینکه به توپ نگاه کند و یا به دنبال تصاحب توپ باشد، خودش را به بازیکن حریف که قصد زدن ضربه سر دارد نزدیک کرده و به نوعی باعث می شود بازیکن حریف روی او خراب شود و به این شکل از تیم مقابل یک خطا می گیرد. حرکتی که موجب سقوط خطرناک بازیکنان حریف می شود.


جیمی کرگر مدافع سابق لیورپول که به عنوان کارشناس ورزشی در شبکه های انگلیس حضور دارد، هری کین را «خیابانی ترین بازیکن لیگ برتر» می داند و اعتقاد دارد کین با این تاکتیک های فوتبال خیابانی داوران را گول می زند. او حتی موفق شد در دیدار برابر برایتون یک پنالتی از آدام لالانا بگیرد.


هری کین به حدی این حرکت را خوب انجام می دهد که در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که خطا بر روی او انجام شده است اما ملی پوش 27 ساله تیم ملی انگلیس خیلی خوب می داند که چه کاری انجام می دهد.


مجموعه ای از این حرکات هری کین که این کار را بارها و بارها انجام می دهد، در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است. در حالی که واکنش های منفی نسبت به این حرکت او بسیار زیاد بوده و کین مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.


گابریل، آرون کرسول و آدام لالانا، بازیکنان آرسنال، وستهام و برایتون تنها تعدادی از بازیکنانی هستند که قربانی این حرکت هری کین شده اند که مهاجم تاتنهام بدون اینکه تلاشی برای تصاحب توپ داشته باشد، موجب سقوط ناخوشایند این افراد شده است. 


این حرکت هری کین باعث شد تا تاکتیک او با حادثه ای وحشتناک در کی لیگ کره جنوبی مقایسه شود. در سال 2018 و در مسابقات پلی آف کی لیگ، لی سونگ مو بازیکن تیم گوانجو کره در دیدار برابر دائه جون سیتیزن با حادثه ای همچون اتفاقاتی که هری کین رقم می زند، مواجه شد.

 

 

1551557

 

1551547

 

1551553

 

1551554

 

1551550

 


لی در این حادثه، دچار شکستگی در سه مهره گردنش شد و یکی از انگشتان دستش نیز شکست. همچنین او برای مدت کوتاهی نیز بیهوش شد و پس از این اتفاق وحشتناک، مدتی را از فوتبال به دور بود.


Refsupportuk، سازمانی که به داوران لیگ برتر مشاوره می دهد، گفته است که این حرکات هری کین باید مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند سایر جوانان را به پیروی از او هدایت کند و این حرکت باعث آسیب دیدگی شدید حریفان می شود.

 

 

1551546

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها