کد خبر : 1724759 | 21 آذر 1399 ساعت 20:55 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

فیروزجا و کارلسن و بقیه بزرگان در تاتا استیل

علیرضا فیروزجا و مگنوس کارلسن که در تورنمنت نرزوژ در ماه گذشته دست به مهره شده بودند برای تورنمنت تاتا استیل در حال آماده سازی هستند

 فیروزجا و کارلسن و  بقیه بزرگان در تاتا استیل

به گزارش "ورزش سه "،شهر ویک آن زی هلند که هر ساله و در آغاز هر سال میلادی  میزبان برترین  شطرنجبازان برتر جهان می باشد امسال هم برای برگزاری این رقابت ها در سطح سوپر استاد بزرگ ها در حال آماده سازی است و قرار است تورنمنت امسال در جدول اصلی و به صورت حضوری و  با حضور 14نفر از بهترین های جهان برگزار شود .


این رقابت ها که از تاریخ 15ژانویه آغاز خواهد شد میزبان  چهره های برتر شطرنج جهان خواهد بود که قرار است بعد از ماه ها به صورت حضوری و رو در رو دست به مهره شوند.مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابیو کاروانا دومین نفر رده بندی جهانی ، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا نابغه جوان ایرانی شطرنج جهان در این رقابت‌ها که یکی از معتبرترین رقایت های دنیای شطرنج می باشد دست به مهره خواهند شد.


بر اساس اعلام مسئولین رقابت ها مسابقات تاتا استیل درحالی در 13 دور در شهر ویک آن زی برگزار می شود که در آن قرار است به جهت سلامت بازیکنان کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت شود.هر چند براساس اعلام آنها نیازی به حضور زودتر و قرنطینه شدن آنها قبل از آغاز رقابت ها نیست و ارائه برگه پزشکی عدم ابتلا به بیماری کوید 19 برای ورود به کشور هلند کفایت می کند.

 

1552532


رویکرد مردم در این روزها به ورزش شطرنج که  بعد از سریال "گامبی وزیر"که یکی از اصطلاحات رایج  شروع بازی در شطرنج است خیلی زیاد شده ،باعث شده است مسئولین این رقابت ها از هم اکنون به فکر آماده سازی زیرساخت های برگزاری این مسابقات با توجه به شیوع بیماری کرونا باشند و هنوز در رابطه با چگونگی استقبال حضوری مردم تصمیمی گرفته نشده است . هر چند پخش مستقیم رقابت ها از سایت های اختصاصی شطرنج قطعاً با استقبال شطرنج دوستان همراه خواهد شد.


باید دید علیرضا فیروزجا نابغه 17ساله ایرانی جهان شطرنج که در حال حاضر در رده هجدهم جدول بهترین های جهان و نفر اول رده بندی آن در رده سنی جوانان می باشد می تواند درخشش ماه گذشته خود در تورنمنت نروژ را که با دومی او به پایان رسید تکرار کند.

دیدگاه‌ها