کد خبر : 1725045 | 23 آذر 1399 ساعت 08:21 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

4-4-2 لوزی؛ خطیبی به دنبال فوتبال تهاجمی

رسول خطیبی که فصل گذشته به همراه ماشین سازی ارایه گر بازی های خوبی در لیگ برتر بود و حتی در دربی تبریز موفق به شکست تراکتور شد امیدوار به ادامه این روند به همراه آلومینیوم اراک است.

4-4-2 لوزی؛ خطیبی به دنبال فوتبال تهاجمی

به گزارش "ورزش سه"، کسب 6 امتیاز از 6 بازی شاید برای رسول خطیبی راضی کننده نباشد اما بر این باور است با القای تفکرات تهاجمی می تواند در هفته های آتی به امتیازات بیشتری دست یابد و جایگاه تیم آلومینیوم اراک ارتقاء یابد. شاگردان این مربی جوان اگر چه دیروز در برابر پیکان به نتیجه مساوی بدون گل دست پیدا کردند و پورحمیدی ضربه پنالتی امیر روستایی را مهار کرد اما در جریان بازی موقعیت های خوبی را برای گلزنی به دست آوردند که در صورت استفاده از آنها احتمال تغییر نتیجه بازی وجود داشت. 

 

در بازی دیروز البته مصدومیت محسن ربیع خواه یکی از بدشانسی های رسول خطیبی بود که منجر به برهم ریختن نظم تاکتیکی تیم و البته یک تعویض زودهنگام شد. تغییر پست ها و سبک بازی تیم آلومینیوم اراک هم در نوع خود جالب است. آلومینیوم اراک اینروزها از معدود تیم هایی است که در لیگ برتر 2-4-4 بازی می کند. رسول خطیبی برای رسیدن به این سبک از بازی تغییر پست هایی هم داده که جواب داده است. او علاوه بر استفاده از اسماعیل شریفات در پست دفاع راست در این بازی شاهد بودیم که از محمد علی نژاد در راس لوزی و به عنوان هافبک پشت فوروارد استفاده کرد. بازیکنی که پیش تر عادت کرده بودیم او را در پست دفاع و هافبک راست ببینیم و البته فصل گذشته در این پست زننده گل و سازنده گل های حساسی برای آلومینیوم اراک در مسیر صعود به لیگ برتر بود و در پست جدید هم در خلق موقعیت موفق عمل می کند. 

 

رسول خطیبی بر خلاف خیلی از مربیان که به دنبال ارایه بازی تدافعی و استفاده از تاکتیک دفاع و ضد حمله هستند می کوشد با فوتبال رو به جلو و بازی تهاجمی به ایده ها و خواسته های فنی اش برسد و بدون شک روزی که ایده هایش در سبک بازی تیم غالب شود آلومینیوم اراک همانند ماشین سازی قادر به کسب نتایج بهتر در لیگ برتر خواهد بود. 

 

4-4-2 لوزی سیستمی است که بیشتر برانکو در ایران با پرسپولیس بازی می کرد. هر چند این مربی کروات برای بازی با شیوه ابزارهای بهتری در اختیار داشت.

دیدگاه‌ها