کد خبر : 1725048 | 23 آذر 1399 ساعت 08:27 | 39.6K بازدید | 19 دیدگاه

با تمام وجود با آنها همکاری می‌کنیم

مرزبان: نبرد ما و پرسپولیس باید جوانمردانه باشد

باشگاه سپاهان پیشقدم شده و می‌خواهد به کدورت هواداران دو تیم پرسپولیس و سپاهان که همواره دو باشگاه قابل احترام در فوتبال ایران بوده‌اند، خاتمه دهد.

مرزبان: نبرد ما و پرسپولیس باید جوانمردانه باشد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سپاهان مقابل نساجی مازندران نمایش مقتدرانه‌ای ارائه کرد و در روزی که نمایش تهاجمی این تیم با دو گل از سجاد شهباززاده، یک گل از محمدرضا حسینی و تک گل استنلی کی روش همراه شد، خبری از موقعیت سوزی‌های گذشته نبود و این تیم به سه امتیاز ارزشمند و البته روحیه بخش دست یافت.


علیرضا مرزبان مربی این تیم که در درست صبح روز دیدار با گل گهر به جمع طلایی پوشان اصفهانی اضافه شد، پس از این پیروزی به توصیف شرایط سپاهان پرداخته و بخش مهمی از صحبت‌هایش به باشگاه پرسپولیس اختصاص دارد که چند روز دیگر باید در فینال آسیا به میدان برود. مرزبان که به خوبی از جو منفی میان طرفداران دو تیم و خسارت های مالی و جانی‌ای که این نبرد کلاسیک طی سال های اخیر و به خصوص در لیگ‌های هجدهم و نوزدهم به جا گذاشته، آگاه است، در صحبت‌های خود به ماموریت اصلی ورزش فوتبال که نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر است اشاره می کند و تاکید دارد رقابت باید در چارچوب اخلاق و انسانیت باشد.


این مصاحبه را در ادامه می خوانید.

 

از روند نتایج تیم ناراضی بودیم
شروع حرف های علیرضا مرزبان مربی تیم فوتبال سپاهان در مورد پیروزی 4 گله مقابل نساجی مازندران بود و در این مورد گفت:« ما طبیعتا بعد از اینکه بازی خیلی سختی را در زمین بد مسجد سلیمان باختیم، از روند نتیجه گیری ناراضی بودیم ولی چیزی که ما را قوی می کرد، احساس خوبی بود که نسبت به تیم داشتیم و اینکه تیم در حال رشد است و مسائل تاکتیکی را بهتر انجام می دادند. این ما را امیدوار می کرد.» 

 

زندگی را برای نساجی سخت کردیم 
او سپس با اشاره به روش بازی تیم اضافه کرد:« بازیکنان اعتماد به نفس خوبی داشتند. خیلی خوب توانستیم در این بازی دروازه حریف را باز کنیم. شانس های خیلی خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کردیم. سیستمی که می خواستیم اجرا کنیم، یک سیستم پویا بود و از تمام زوایا به دروازه حریف نزدیک شدیم؛ هم از کناره ها خوب حرکت کردیم و هم بازیکنان کنار ما به عنوان مهاجم خیلی خوب کار کردند. خطوط دفاعی ما خیلی بالا بود و خطوط میانی ما با پرس خوبی که به خصوص در نیمه اول انجام داده بودند، زندگی را برای حریف سخت کرده بودیم. البته این آگاهی را داشتیم که تیم نساجی یک تیم منسجم و قوی بود. این تیم بازیکنان خیلی خوبی دارد. بازیکنانی که احساس خوبی نسبت به تیم دارند. هر لحظه از بازی را مبارزه کردند و در نیمه دوم ما به سختی توانستیم گل چهارم را بزنیم.» 

 

می‌‎خواهیم تا روز آخر شانس قهرمانی داشته باشیم 
مرزبان در ادامه حرف هایش به فوتبال زیبا اشاره کرد و افزود:« در مجموع از روند راضی هستیم. ما نه تنها دنبال فوتبال زیبا هستیم، بلکه دنبال گرفتن نتایج خوب هم هستیم. سپاهان سال ها از قهرمانی دور شده و می خواهیم تا روز آخر برای قهرمانی شانس داشته باشیم و بجنگیم و خیلی این موضوع برای ما اهمیت دارد.» 

 

تشکیلات جدید کار را سخت کرده بود
بخش بعدی حرف های مرزبان در رابطه با کادر مدیریتی تیم و بازیکنان بود و اضافه کرد:« کادر فنی جدید، هیئت مدیره جدید و به طور کلی تشکیلات جدیدی که ایجاد شده بود، کار را در ابتدا سخت کرده بود. کادر فنی نیز باید بازیکنان را درک می کرد. خیلی خوشحالم بگویم بازیکنانی با تفکر انسانی خیلی خوب داریم. آنها واقعا در حال یادگرفتن و پیاده کردن تفکرات ما هستند. این احساس درونی بازیکنان نسبت به یکدیگر موضوعی مهم است و ما خیلی خوب به این جهت در حال حرکت هستیم.» 

 

1552937


زمین بد دیگر سپاهان را اذیت نخواهد کرد
مرزبان سپس در پاسخ به این سوال که شیوه جدید سپاهان در زمین هایی با کیفیت پایین جواب نمی‌دهد، توضیح داد:« این یک واقعیت است که ما در حال کار روی این موضوع هستیم. ما در بازی بعدی باید با مس رفسنجان در چمن مصنوعی بازی کنیم. به بازیکنان گفتیم که کفش مناسب چمن مصنوعی تهیه کنند تا آماده این بازی بشوند. بعضی از بازی ها را باید برد. نباید منتظر اتفاقات و زمین خوب ماند. برخی بازی ها را باید با همان روشی بازی کرد که آنها بازی می کنند. این متودها را خوب می شناسیم. زمین بد دیگر ما را آزار نخواهد داد، چون مسجد سلیمان درس بزرگی برای بازیکنان ما و خودما بود.»


با تمام وجود با پرسپولیس همکاری می‌کنیم
از مرزبان در رابطه با تعویق دیدار پرسپولیس برابر تیم های نساجی مازندران، ذوب آهن و همینطور سپاهان پرسیدیم و او در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد:« اینکه ما با باشگاه پرسپولیس همکاری داشته باشیم، یک چیز طبیعی است. پرسپولیس نماینده فوتبال ایران در فینال آسیا است. ما این موضوع را هم اعلام کرده ایم که هر نوع همکاری ای که مورد نیاز باشد، انجام خواهیم داد تا بتوانیم کمک کنیم باشگاه پرسپولیس بتواند قهرمان آسیا شود. این یک روند ملی است و خودمان خوشحالیم که الان پرسپولیس در فینال حضور دارد. این افتخاری برای مردم ایران و هواداران خوب این تیم است. به خاطر همین هم هست که ما از روز اول گفتیم، هر نوع همکاری ای که نیاز باشد، انجام خواهیم داد، تا پرسپولیسی ها راضی باشند. چه بخواهند بازی کنند؛ چه بازی نکنند. اعتقاد قلبی ما این است که بتوانیم همکاری مشترکی داشته باشیم و به هم احترام بگذاریم. الان که پرسپولیس در فینال است، می خواهیم با تمام وجود همکاری کنیم و آرزو می کنیم نتیجه خوبی هم بگیرند.» 

 

نبرد با پرسپولیس باید انسانی و اخلاقی باقی بماند
مرزبان سپس در رابطه با لیگ ادامه داد:« در جریان قهرمانی این فصل اما با پرسپولیس را یک رقیب می دانیم. این روند را با کمال اخلاق انجام خواهیم داد. ما این مبارزه برای قهرمانی را یک مسئله قهرمانانه می دانیم و با احترام زیاد با آن مواجه می شویم. ما سعی می کنیم نتایج خوبی بگیریم و سعی می کنیم قهرمانی را برای خودمان به ارمغان بیاوریم. این نبرد باید یک نبرد انسانی و ورزشی بماند و احترام باشگاه ها و انسان ها حفظ شود.» 

 

درخواست تعویق بازی با نساجی انسانی و اخلاقی بود 
مربی سپاهان با اشاره به شرایطی که پرسپولیس در فینال آسیا باید با آن مواجه شود، در مورد درخواست این باشگاه برای سفر نکردن به مازندران توضیح داد:« اینکه پرسپولیس برای بازی با نساجی مازندران درخواست تعویق بازی را داشت، یک امر طبیعی است. این تیم نیروهای زیادی را از دست داده است. بازیکنان زیادی از این تیم جدا شده اند. این تیم احتیاج به یک ریکاوری خیلی خوب دارد. اینکه درخواست داده اند بازی با نساجی به تعویق بیفتد یک مسئله صد در صد انسانی و حرفه ای بود. ما همه می توانیم این موضوع را بفهمیم. بازی این تیم با سپاهان هم معوق شده و ما با سازمان لیگ همکاری خواهیم کرد تا در هر تاریخی مشخص کردند، بازی کنیم. آرزو می کنیم نماینده خوبی در فینال آسیا باشند.» 

 

1542364


برای پرسپولیس در فینال آرزوی سربلندی دارم 
مرزبان که پیش تر در پرسپولیس نیز سابقه همکاری با قطبی و قهرمانی با این تیم را دارد، با اشاره به کادر فنی این تیم اضافه کرد:« بخش بزرگی از کادر فنی پرسپولیس کسانی هستند که سالیان سال است که آنها را می شناسم. انسان های خیلی خوبی هستند و برایشان در فینال آسیا آرزوی سربلندی دارم. این را باید بدانیم که احترام از طرف ما باید نسبت به همدیگر بزرگ نوشته شود و روند کاری ما بعد از اینکه امیدوارم پرسپولیس قهرمان آسیا شود. اینطوری خواهد بود که سعی می کنیم رقابت خوب و جوانمردانه ای تا روز آخر برای قهرمانی لیگ داشته باشیم. این مسئله مهم است که در درجه اول اخلاق را از دست ندهیم و موضوع دوم اینکه این رقابت ورزشکاری را بپذیریم و برای پرسپولیس در فینال آسیا آرزوی موفقیت داریم.» 

 

تمام تلاشمان قهرمانی دوباره سپاهان است
بخش بعدی حرف های مرزبان در رابطه با اهداف و تلاش باشگاه سپاهان برای کسب مجدد عنوان قهرمانی لیگ بود و بیان کرد:« این مسئله طبیعی است که ما به عنوان نماینده های سپاهان تمام تلاشمان را می کنیم که قهرمانی را برای هواداران خوب تیم به ارمغان بیاوریم. چندین سال است که منتظریم باشگاه سپاهان دوباره قهرمان شود. باز هم تاکید می کنم که یک رقابت انسانی و یک رقابت صد در صد حرفه ای و اخلاقی را تعقیب می کنیم. انسانیت و اخلاق باید حرف اول را در امور ورزشی بزند و باید همیشه اصول را رعایت کنیم.» 

 

ما اولین قدم را برای حمایت از پرسپولیس برداشته ایم
مرزبان سپس به مصاحبه های روزهای گذشته محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان و محرم نویدکیا سرمربی تیم اشاره کرد که آنها نیز برای پرسپولیس آرزوی موفقیت کرده بودند و ادامه داد:« در مصاحبه ای که خود آقای ساکت و محرم نویدکیا انجام دادند نیز به این موضوع اشاره کردند که اعتقاد قلبی ما حمایت از پرسپولیس در فینال آسیا است. با تغییر زمان بازی ما با پرسپولیس، هر طور لازم باشد، همکاری خواهیم کرد. یک بار دیگر تاکید می کنم که باشگاه سپاهان در این زمینه هرگونه همکاری را دارد. ما احساس خوبی نسبت به این مسئله داریم. امیدواریم که ما قدم خوبی را برداشته باشیم به طرف یک رفتار انسانی و اخلاقی و حمایت از تیمی که در فینال اسیا حضور دارد.»

دیدگاه‌ها