کد خبر : 1725311 | 24 آذر 1399 ساعت 10:19 | 17.5K بازدید | 2 دیدگاه

چرا تراکتور باید به ادامه فصل امیدوار باشد؟

حتی اگر گل لحظه آخر قنبری هم به ثبت نمی‌رسید، تراکتوری ها دلایل زیادی برای امیدواری به ادامه فصل داشتند.

چرا تراکتور باید به ادامه فصل امیدوار باشد؟

به گزارش ورزش سه، تراکتور با پیروزی مقابل ماشین سازی ۹ امتیازی شد و خود را به نیمه بالای جدول رساند. آن ها میانگین ۱.۵ امتیاز به ازای هر بازی را دارند و برای رسیدن به استاندارد قهرمانی، باید از پنج بازی آینده ۱۳ امتیاز کسب کنند تا با ۲۲ امتیاز از ۱۱ بازی صدرنشین احتمالی لیگ ایران شوند. هرچند که در این صورت، فرصت شکست در چهار بازی پایانی را هم نخواهند داشت.

 

اما با این شرایط سخت هم جایی برای ناامیدی نیست. تراکتور اگرچه سرمربی اش را از دست داده و در نقل و انتقالات هم عملکرد «عالی» نداشته اما هوادارانش می‌توانند دلایل زیادی را برای حفظ امید خود تا انتهای فصل داشته باشند.

 

اول این که تی تی ها همچنان جزو پرمهره ترین تیم های ایران هستند. در ترکیب اصلی این تیم دستکم شش بازیکن از سطح اول فوتبال ایران حضور دارند: محمدرضا اخباری، مهدی تیکدری، اشکان دژاگه، اکبر ایمانی، میثم تیموری و احسان حاج صفی. مهره هایی چون محمد عباس زاده و هادی محمدی نیز در حال تلاش برای رسیدن به روزهای اوج هستند.

 

1553178

 

از طرف دیگر رقبای تراکتور هر یک مشکلات خاص خود را دارند. استقلال، سپاهان و شهرخودرو با کادرفنی جدید در لیگ برتر حضور یافته‌اند و شاید هنوز به فرم ایده آل نرسیده‌اند، پرسپولیس نیز درگیر مسابقات آسیایی است و اگر در بازی فینال برنده شود، درگیر بازی های جهانی خواهد بود.

 

از طرف دیگر تراکتور مدیریتی دارد که محدودیت مالی خاصی را وضع نکرده‌اند و احتمالا به زودی با انتخاب مربی جدید، فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در نیم فصل نیز بازیکنان جدیدی را خواهند خرید و در واقع مثل پرسپولیس و استقلال در این موارد محدود نیستند.

 

بنابراین اگر تراکتور بتواند از هشت تیم نیمه پایین جدول امتیازات کامل را بگیرد و از تیم های نیمه بالای جدول میانگین یک امتیاز به ازای هر بازی داشته باشد، شانس جدی قهرمانی خواهد بود.

دیدگاه‌ها