کد خبر : 1725526 | 25 آذر 1399 ساعت 12:45 | 34.7K بازدید | 3 دیدگاه

آشنایی با سرمربی حریف پرسپولیس

مربی اولسان، بازیکنی که برزیل را به زانو درآورد

کیم دو هون سرمربی اولسان که باید در بازی فینال به مصاف پرسپولیس، بازیکن برجسته ای در کشور کره جنوبی بوده است.

مربی اولسان، بازیکنی که برزیل را به زانو درآورد

به گزارش "ورزش سه"، تنها چند روز تا برگزاری مهم ترین بازی باشگاهی در سطح قاره کهن باقی مانده و پرسپولیس در دیدار فینال لیگ قهرمانان باید به مصاف تیم قدرتمند اولسان هیوندای کره جنوبی برود. تیمی که کیم دو هون هدایت آن را برعهده دارد.


شاید این نام در ذهن علاقه مند به فوتبال آشنا نباشد اما بد نیست بدانید که سرمربی اولسان، در دوران بازیکنی، یک مهاجم زهردار و فوق العاده گلزن بوده که به مدت 10 سال در نوک خط حمله تیم ملی کره جنوبی به میدان رفته است.


کیم دو هون سرمربی اولسان از بازیکنان شاخص در فوتبال کره جنوبی بود. در فوتبال کره جنوبی به او لقب "بمب افکن" داده بودند چرا که گفته می شد این بازیکن دروازه حریفان را بمباران می کند. لقبی که بیراه هم نبود و او آمار گلزنی بالایی در فوتبال کره جنوبی به ثبت رسانده است.

 

1553775


کیم در سال 1970 در شهر تونگیئونگ از استان گیونگ سانگ کره جنوبی متولد شد. او در سال 1993 به تیم فوتبال سنگمو پیوست و دوران خدمت سربازی را در این تیم گذراند. وی سپس در سال 1995 به تیم فوتبال چونبوک موتورز پیوست و فوتبال حرفه ایش را از این باشگاه بزرگ کره ای آغاز کرد.


چونبوک موتورز که خود در سال 1994 تأسیس شده است، در آن سالی که کیم دو هون را به خدمت گرفت، برای نخستین بار در لیگ حرفه ای کره جنوبی حضور پیدا کرد و نکته جالب اینکه کیم دو هون، اولین گل رسمی این باشگاه کره ای در یک تورنمنت رسمی را به ثمر رساند.


او در سال 1998 با یک قرارداد قرضی دو ساله راهی لیگ ژاپن شد و به عضویت تیم ویسل کوبه در آمد. همان تیمی که کیم دو هون در رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا 2020 توسط اولسان موفق شد آنها را در نیمه نهایی شکست دهد و به دیدار فینال راه یابد و حریف پرسپولیس شود.

 

1553772


سرمربی کنونی اولسان در سال 2000 و پس از پایان قراردادش با ویسل کوبه به چونبوک موتورز بازگشت و عنوان آقای گلی کی لیگ کره جنوبی را به دست آورد و با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی رسید. او در سال 2003 به تیم سئونگنام ایلهوا چونما پیوست و سهم بزرگی در قهرمانی این تیم در لیگ حرفه ای کره جنوبی داشت.


کیم دو هون در سال 2004 توانست 26 گل در رقابت های کی لیگ به ثمر برساند که این تعداد گل، رکورد جدیدی در امر گلزنی در لیگ کره جنوبی محسوب می شد. او در سال 2004 با سئونگنام ایلهوا چونما به مقام نائب قهرمانی جام باشگاه های آسیا رسید و در آن سال با 9 گل آقای گل رقابت ها شد. سرمربی اولسان به طور کلی 114 گل در کی لیگ کره جنوبی به ثمر رساند و 6 بار نیز موفق به هت تریک شد و رکورد بسیار خوبی در این زمینه به ثبت رساند.


او در 13 سپتامبر 1994 و در یک بازی دوستانه در برابر اوکراین، نخستین بازی ملی خود را انجام داد و در اولین بازی خود نیز گلزنی کرد. او در جام جهانی 1998 نیز حضور داشت کرد و نزدیک به 10 سال تا سال 2003 به عنوان مهاجم تیم ملی کره جنوبی نقش فعالی داشت.

 

1553773


او در 72 بازی برای تیم ملی کره جنوبی، 30 گل به ثمر رسانده است. کره جنوبی در سال 1999 در یک بازی دوستانه با یک گل از سد تیم ملی برزیل گذشت که تک گل آن مسابقه را کیم دو هون به ثمر رساند. او در سال 2003 و در بازی با ژاپن، آخرین بازی ملی خودش را انجام داد.


کیم دو هون در سال 2005 و پس از اعلام بازنشستگی، به عنوان کمک مربی کار را از سئونگنام ایلهوا چونما آغاز کرد. سپس به عنوان دستیار در تیم ملی زیر 19 ساله های کره جنوبی منصوب و در سال 2014 با این تیم به مقام قهرمانی آسیا رسید. او در سال 2015 به عنوان سرمربی اینچئون یونایتد منصوب و با این تیم قهرمان جام حذفی کره جنوبی شد.

 

1553771


کیم دو هون سپس در 21 نوامبر 2016 به عنوان سرمربی اولسان هیوندای معرفی شد و توانست پس از 19 سال این تیم را به فینال جام حذفی برساند و به مقام قهرمانی نیز رسید. او طی دو فصل اخیر، کی لیگ را به تیم دوران بازیگری اش یعنی چونبوک موتورز واگذار کرد.


این سرمربی نسبتا جوان، اکنون توانسته است اولسان هیوندای را به فینال لیگ قهرمانان برساند. آنها پیش از این و در سال 2012 یک بار موفق شده بودند عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند و اکنون اولسان با کیم دو هون در پی کسب دومین قهرمانی در برابر پرسپولیس است.

دیدگاه‌ها