کد خبر : 1725680 | 26 آذر 1399 ساعت 10:24 | 24.5K بازدید | 5 دیدگاه

معرفی حریف پرسپولیس

اولسان، تیمی با ریشه در دل کارخانه کشتی سازی!

اولسان هیوندای حریف قدرتمند پرسپولیس در فینال آسیا، یک بار سابقه قهرمانی در سطح قاره را در کارنامه دارد.

اولسان، تیمی با ریشه در دل کارخانه کشتی سازی!

به گزارش "ورزش سه"، هیجان و استرس برای برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به اوج خود رسیده است. پس از برگزاری دیدارهای مختلف در گروه های غرب و شرق آسیا، بالاخره چهره دو تیم حاضر در فینال مشخص شد و پرسپولیس و اولسان هیوندای روز شنبه 29 آذر به مصاف هم می روند.


تیم اولسان هیوندای که امسال در لیگ کره جنوبی در دو جام داخلی لیگ و حذفی قافیه را به چونبوک موتورز واگذار کرد و به مقام دومی بسنده کرد، حریف قدرتمندی برای پرسپولیس است. تیمی که ریشه آن به کارخانجات کشتی سازی در کره جنوبی بازمیگردد.


در زیر، مرور کوتاهی داریم بر تاریخچه و افتخارات اولسان هیوندای، حریف پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا:

 

تاریخچه:
این تیم در 6 دسامبر 1983 به عنوان چهارمین تیم فوتبال حرفه ای کره با نام تیم فوتبال هیوندای تایگر یا هورانگی تأسیس شد. هورانگی در زبان کره ای به معنای ببر است. نمادی که هم اکنون نیز در لوگوی این تیم کره ای دیده می شود. آنها تنها یک سال پس از تأسیس زمان نیاز داشتند تا وارد لیگ حرفه ای کره جنوبی شوند. آنها چهارمین تیم فوتبال حرفه ای فوتبال کره جنوبی هستند.

 

1553713


آنها در ابتدا نماینده ای برای شهر اینچئون در نزدیکی استان گیونگی به میدان رفتند. اولسان در سال 1984 و در اولین سال حضور در لیگ کره جنوبی، در سوپرلیگ نهایی به مقام سوم رسید. آنها به عنوان یک باشگاه در استان گانگوون، در شمال شرق کره جنوبی و در کنار دریای ژاپن فعال بودند و در پایان سال 1989 و پس از آنکه اتحادیه فوتبال کره از اجرای سیستم اتصال به مناطق شهری خبر داد، به کلانشهر اولسان، جایی که هم اکنون حضور دارند، نقل مکان کردند. آنها در نزدیکی کارخانجات صنایع سنگین هیوندایی به فوتبال ادامه دادند. این کارخانه بزرگترین کشتی سازی دنیا را دارد.

 

افتخارات داخلی:
آنها دوبار و در سالهای 1996 و 2005 در لیگ کره جنوبی قهرمان شده اند. آنها 9 بار تا پای قهرمانی کی لیگ رفتند ولی از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماندند. دو دوره از این 9 دوره، در 2 سال اخیر بوده است. آنها در سالهای 2019 و 2020 قهرمانی کره جنوبی را به تیم چونبوک موتورز واگذار کردند. 


آنها طی 4 سال اخیر 3 بار به فینال جام حذفی راه یافتند که تنها در سال 2017 موفق شدند عنوان قهرمانی را کسب کنند. آنها 5 قهرمانی در رقابت های لیگ کاپ کره جنوبی دارند. رقابت هایی که از سال 2012 برگزاری آن لغو شد.

 

1553499

 

یک قهرمانی در آسیا:
جدا از افتخارات این تیم در سطح داخلی، اولسان در سطح آسیا نیز یک بار موفق به فتح لیگ قهرمانان قاره کهن شده است جایی که این تیم کره‌ای موفق شد در سال ۲۰۱۲ با پیروزی ۳ بر صفر برابر الاهلی عربستان به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسد تا این جام را نیز در ویترین افتخاراتشان داشته باشند.


آنها در آن فصل در گروه F با تیم های بریزبن رور استرالیا، بیجینگ گوان چین و اف سی توکیو ژاپن همگروه بودند. آنها با 4 برد و دو مساوی به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. آنها در تک بازی با کاشیوا ریسول، با گل دقیقه 90 لی کئون هو 3 بر 2 برنده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.
اولسان در مرحله یک چهارم نهایی در مجموع 2 بازی رفت و برگشت 5 بر صفر از سد الهلال گذشت، در مرحله نیمه نهایی نیز 5 بر یک بنیادکار را مغلوب کردند و در بازی پایانی با گل های کواک تائه هوای، رافینیا و سئونگ یانگ کیم با قاطعیت به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافتند.

دیدگاه‌ها