کد خبر : 1725892 | 27 آذر 1399 ساعت 11:30 | 130.3K بازدید | 25 دیدگاه

برانکو از پرسپولیس تیمی با ذهنیت قهرمانی ساخت

بشار رسن: بایرن مونیخ ؛ رویای مشترک ما و هواداران

هافبک عراقی باشگاه پرسپولیس معتقد است حضور در جام باشگاه‌های جهان بالاترین انگیزه بازیکنان این تیم برای قهرمانی در آسیا محسوب می‌شود.

بشار رسن: بایرن مونیخ ؛ رویای مشترک ما و هواداران

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه دیدار حساس دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای در مرحله نهایی لیگ قهرمان آسیا سایت رسمی فیفا گفت‌وگویی را با هافبک عراقی و درعین‌حال مؤثر و بارزش این باشگاه انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم:


بشار رسن به پرسپولیس کمک کرده است تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. او در مورد حریفشان اولسان هیوندای در فینال آسیا و یک بازی رؤیایی مقابل بایرن‌مونیخ صحبت می‌کند.


این بازیکن عراقی همچنین امیدوار است تا همراه با تیم ملی کشورش به جام جهانی قطر 2022 صعود کند.


 وقتی بشار رسن هافبک عراقی در تابستان 2017 وارد تهران شد، او به‌سختی می‌تواند تصور کند که در سه سال با پرسپولیس در دو فینال لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

 

 

1554297

 


اولین مورد در اواخر سال 2018 رخ داد اما درنهایت ارتش سرخ شکست خورد و درمجموع 2-0 به کاشیما آنتلرز باخت. برای رسن و هم‌تیمی‌هایش شکست در اولین حضورشان در فینال انگیزه‌ای برای ادامه موفقیت‌های داخلی شد. وی سپس همراه با پرسپولیس قبل از اینکه تیمش را برای دومین مرتبه به فینال لیگ قهرمانان امسال برساند، سه بار پی‌درپی قهرمان لیگ ایران شد.


 شنبه آینده، غول‌های ایرانی برای تصاحب قهرمانی قاره آسیا در ورزشگاه الجنوب در دوحه، پایتخت قطر به مصاف اولسان جمهوری کره می‌روند.


این هافبک مؤثر باشگاه پرسپولیس و تیم ملی عراق در مصاحبه اختصاصی با سایت رسمی FIFA.com توضیح داد که چگونه پرسپولیس به قدرتی در ایران و آسیا تبدیل شده است. او همچنین حساب برانکو ایوانکوویچ، مربی سابق تیم را به دلیل سهم حیاتی‌اش در این موفقیت این باشگاه از سایرین، متمایز کرد. رسن ضمن تمجید از عملکرد این سرمربی کروات گفت: "اعتبار زیادی باید برانکو تعلق بگیرد، چراکه او تیمی با ذهنیتی قهرمانانه ساخت." " برانکو علی‌رغم نداشتن بااستعدادترین افراد و از دست دادن بازیکنان اصلی در چهار سال گذشته، هرگز اجازه نداد که این موضوع روی عملکرد تیم کوچک‌ترین تأثیری بگذارد. حتی امسال یحیی گل محمدی برای اولین بار در لیگ قهرمانان 5 بازیکن جدید را تجربه کرد که همین امر ذهنیت قوی تیم را نشان می‌دهد".

 

 

1554298

 


با از دست دادن فینال 2018 و خروج از بحران سال گذشته در مرحله گروهی، به نظر می‌رسید بازی‌های امسال پرسپولیس زودتر از زمان تعلیق مسابقات به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 به پایان برسد. رسن در مورد شکست پرسپولیس در فینال دو سال پیش مقابل نماینده ژاپن، گفت: "ما می‌خواستیم در سال 2018 عنوان قهرمانی را به دست آوریم، اما شانس با ما یار نبود." وی در پاسخ به سؤالی درباره مشکلاتی که تیمش درراه رسیدن به فینال امسال با آن روبرو بوده است، توضیح داد: "ما مبارزات سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و رسیدن به بازی نهایی چندان آسان نبود، خصوصاً پس از شروع بد و به دست آوردن تنها یک امتیاز از دو بازی اول"


 "بعدازاینکه تصمیم به انجام تمام بازی‌های حذفی در قطر شد، اوضاع به سمت بهتری تغییر کرد. ما علاوه بر صعود توانستیم تیم‌های بسیار قدرتمندی از غرب آسیا را شکست دهیم و به‌نوعی می‌توان گفت که همه‌چیز را برگرداندیم. مجبور شدیم هر سه روز یک بازی انجام دهیم که این نیز بسیار دشوار بود، اما اکنون پرسپولیس یک بازی با قهرمان شدن در آسیا فاصله دارد. " رسن و هم‌تیمی‌هایش در حالی به مصاف اولسان می‌روند که این تیم تنها تیم شکست‌ناپذیر در مرحله انتخابی است. آن‌ها موفق شدند ویسل کوبه ژاپنی، تیم موردعلاقه منطقه شرق آسیا را در مرحله نیمه‌نهایی حذف کنند. هافبک عراقی پرسپولیس گفت: اولسان تیم بسیار خوب و سختی است. "ما بازی آن‌ها را در مرحله نیمه‌نهایی تماشا کردیم، درباره این بازی باید بگویم در شرایطی که ویسل کوبه می‌توانست برنده این بازی باشد، موقعیت‌های زیادی را از دست داد و درنهایت اولسان موفق شد پیروز شود." "مانند همه تیم‌های شرق آسیا، اولسان بازیکنانی با سرعت، قدرت و نظم تاکتیکی دارد و حضور آن‌ها در فینال مطمئناً به دلیل شانس نیست. پیش‌بینی قهرمان آسیا از حالا بسیار دشوار خواهد بود، زیرا همه‌چیز دریک بازی 90 دقیقه‌ای به پایان خواهد رسید و بنابراین تیمی که کمترین اشتباه را انجام دهد برنده خواهد شد".

 

 

1554296

 


هافبک هجومی پرسپولیس به بایرن و سال 2022 نگاه می‌کند و همچنین شرکت به‌عنوان نماینده آسیا در جام باشگاه‌های جهان که قراراست در قطر برگزار شود. "حضور پرسپولیس در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهانی، چالش بسیار جذابی است که احساس می‌کنم انگیزه تیم در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر به همین خاطر است. این فرصت خوبی به ما می‌دهد تا مقابل تیم‌های بزرگی مانند بایرن‌مونیخ بازی کنیم و با ستاره‌های جهانی روبرو شویم، چیزی که هواداران ما آرزوی آن را دارند. "این واقعیت که قطر میزبان جام جهانی باشگاه‌ها و سپس جام جهانی در سال 2022 خواهد بود، برای من بسیار خاص است، زیرا من در تعدادی از استادیوم‌هایی که قرار است میزبانی این بازی‌های را بر عهده داشته باشد، بازی کرده‌ام که تجربه‌ای استثنایی بود، درواقع استادیوم‌ها فوق‌العاده بودند. من شخصاً امیدوارم که ظرف دو سال آینده با تیم ملی عراق فرصت بازی دوباره در این ورزشگاه‌های زیبا را داشته باشم. "

دیدگاه‌ها