کد خبر : 1726202 | 28 آذر 1399 ساعت 19:59 | 176.1K بازدید | 1 دیدگاه

عجیب است یک تیم ایرانی فینالیست شده؛

کسی باور نمی‌کرد قهرمان آسیا بشویم! (عکس)

27 سال پیش پاس برای آخرین بار به عنوان یک تیم ایرانی فاتح جام باشگاه های آسیا شد.

کسی باور نمی‌کرد قهرمان آسیا بشویم! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که برای دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 بین پرسپولیس و اولسان هیوندای شمارش معکوس انجام می شود، سایت ای اف سی نگاهی به دستاوردهای پاس تهران، آخرین باشگاه ایرانی که عنوان قهرمان آسیا را به دست آورد انداخته است.

 

پاس به لطف گل پیروزی بخش محسن گروسی در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در فصل 1992-93 برابر الشباب عربستان به پیروزی رسید. اکنون با گذشت 27 سال و در آستانه یک موقعیت مهم دیگر برای فوتبال ایران، محسن گروسی در مورد آن دیدار صحبت کرده است.

 

1554794

 

محسن گروسی گفت: "من در طول زندگی خود گلهای زیادی به ثمر رساندم، اما حالا از این گل بیشتر لذت می برم. آن زمان جوان بودم و ارزش این گل را نمی دانستم، اما حالا و پس از 27 سال ، احساس می کنم که این گل ارزشمند است، زیرا از آن زمان تاکنون هیچ تیم ایرانی موفق به کسب عنوان آسیایی نشده است.

 

هیچ کس در ایران فکر نمی کرد ما بتوانیم قهرمان آسیا شویم. در حقیقت، کسی اصلاً انتظار چنین کاری را نداشت، زیرا بیشتر تیم های ایرانی در آسیا معمولا نتایج خوبی نمی گرفتند. البته ما برای کسب عنوان قهرمانی راهی مسابقات شدیم، اما مشکل بزرگ ما کمبود بازیکن بود. اگر به گذشته بازگشته و بررسی کنید، خواهید دید که ما در بازی اول اکبر یوسفی را به دلیل محرومیت و علی اصغر مدیروستا را به علت مصدومیت در اختیار نداشتیم.

 

اما در در بازی دوم، سرمربی با وجود در اختیار داشتن دو بازیکن که البته همیشه هم در ترکیب اصلی تیم ما بودند، از آنها استفاده نکرد. درست است که ما در گروه خود شرایط دشواری داشته و به سختی صعود کردیم. اما در مرحله بعد این دو بازیکن آماده بوده و در مسابقه با تیم ژاپنی بازی کردند."

 

1554792

 

پاس در یک گروه سه تیمی قرار داشته و با تکیه بر قانون تفاضل گل به عنوان تیم دوم گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. محسن گروسی در ادامه گفت: "اگر کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تیم ژاپنی یومیوری را مشاهده کنید، می بینید که او قبل از بازی می گفت که آنها از همین حالا به فینال می اندیشیدند و انگار برابر ما از پیش برنده اند، اما بعد از بازی او مدعی شد منظورش تیم پاس از پاکستان بوده، نه پاس ایران. در آن بازی ما قدرت فوتبال ایران و تیم پاس را ثابت کردیم."

 

محسن گروسی که دو ماه قبل از فینال برابر الشباب 24 ساله شده بود گفت: "من از آن بازی خاطرات زیادی دارم. این قهرمانی برای ما بسیار لذت بخش بود زیرا تعداد زیادی از بازیکنان در آن فصل باشگاه را ترک کردند، اما با تلاش بازیکنان و تاکتیک های سرمربی مان فیروز کریمی، توانستیم تیم های شرق و غرب آسیا را شکست داده و قهرمان شویم. من تعجب نمی کنم که چرا تیم های ایرانی در این سالها قهرمان نشده اند و از این متعجبم که این بار چگونه به فینال رسیدیم."

 

1554791

 

1554793

دیدگاه‌ها