کد خبر : 1726231 | 29 آذر 1399 ساعت 00:01 | 144.7K بازدید | 181 دیدگاه

تقابل تئوری منافع ملی و علایق باشگاهی؛

نظرسنجی: در فینال آسیا طرف کدام تیم هستید؟

بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا جنجال های زیادی را در فضای مجازی به وجود آورده است.

نظرسنجی: در فینال آسیا طرف کدام تیم هستید؟

به گزارش "ورزش سه"، بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020 ظهر شنبه در ورزشگاه الجنوب برگزار خواهد شد و تیم آبی پوش اولسان به مصاف سرخپوشان تهرانی خواهد رفت و همین موضوع حساسیت و تنش زیادی را در فضای فوتبال ایران به وجود آورده که در چند دهه قبلی وجود نداشت.

 

پیش تر در بازی های بین المللی باشگاهی، اغلب با تئوری منافع ملی، طرفداران تیم های مختلف از رقیب خود حمایت می‌کردند یا دستکم مخالفان این تئوری، ابزاری را نمایش مخالفت خود نداشتند اما حالا با گسترش شبکه های اجتماعی، رقبا به شکلی افراطی از تیم رقیب حمایت می‌کنند و حتی این موضوع را به استادیوم ها نیز می‌کشانند.

 

مشخص نیست که دقیقا چند درصد از هواداران تیم های رقیب پرسپولیس، آرزوی پیروزی تیم اولسان هیوندای را می‌کنند اما دستکم می‌توان اطمینان داشت که بخشی از هواداران فوتبال علاقه مند به شکست سرخپوشان پایتخت در بازی نهایی هستند و حتی در فضای مجازی صفحات هواداری اولسان هیوندای به زبان فارسی را هم ایجاد کرده‌اند.

 

1554587

 

از سوی دیگر افرادی که قهرمانی پرسپولیس را منفعت ملی می‌دانند، کم نیستند. آن ها اگرچه شاید از ترس واکنش هواداران تیم خودشان، این نظرات را کمتر ابراز می‌کنند اما حتی نگاهی به اطراف در خانواده و دوستان نیز نشان می‌دهد که خیلی ها تصور می‌کنند که پیروزی پرسپولیس باعث افتخار و اعتبار برای فوتبال ایران است؛ هرچند که باتوجه به تقسیم بندی سهمیه ها بر اساس موفقیت تیم های باشگاهی، به نظر می‌رسد این نظرات تا حدی واقعی هم باشند.

 

اما نظر شما چیست؟ اگر پرسپولیسی هستید، آیا به هواداری از تیم رقیب در بازی های بین المللی معتقدید؟ اگر از دسته هواداران دیگر تیم های داخلی هستید، آیا در بازی با اولسان از پرسپولیس حمایت خواهید کرد یا خیر؟ در قسمت کامنت، دیدگاه خود را برایمان بنویسید و همچنین با رعایت موازین اخلاقی، پاسخ مخالفان دیدگاه های خود را نیز بدهید.

 

دیدگاه‌ها