کد خبر : 1726255 | 29 آذر 1399 ساعت 09:00 | 34.8K بازدید | 5 دیدگاه

پیش بازی فینال آسیا؛ پرسپولیس - اولسان

بشار رسن می‌تواند امروز تاریخ بنویسد

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مطلبی مفصل، شرایط دو تیم اولسان و پرسپولیس پیش از دیدار فینال را ارزیابی کرده است.

بشار رسن می‌تواند امروز تاریخ بنویسد

به گزارش "ورزش سه"، در این مطلب اینطور در مورد شرایط دو تیم پیش از شروع فینال که از چند ساعت دیگر در استادیوم جنوب آغاز می شود، نوشته شده است: 

 

چند ساعت تا مشخص شدن قهرمان هجدمین دوره 
حالا یازده و ماه و پنج روز از اولین دیداری که در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیای 2020 انجام شده، می گذرد و تا ساعاتی دیگر یک مسابقه که میان دو تیم پرسپولیس و اولسان برگزار می شود، قهرمان هجدمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را مشخص خواهد کرد.


دو فینال برای هر دو تیم 
هر دو تیم پرسپولیس و اولسان دومین فینال تاریخشان را تجربه می کنند؛ نماینده کره جنوبی در سال 2012 با شکست الاهلی عربستان موفق به کسب اولین عنوان خود در لیگ قهرمانان شده ولی پرسپولیس در سال 2018 مغلوب کاشیما آنتلرز شده است.

 

پرسپولیس و رویای شکست رکورد سیدنی استرالیا
پس از اینکه پرسپولیس مسابقات را باخت 2 بر صفر مقابل الدحیل آغاز کرد، با یحیی گل محمدی سرمربی سابقشان، آنها موفق شدند به عنوان صدرنشین به دور بعدی مسابقات راه پیدا کنند و تا فینال مسابقات صعود کردند. در صورتی که آنها موفق به قهرمانی مسابقات و شکست اولسان در فینال شوند، به اولین تیمی پس از سال 2014 تبدیل می شوند که در افتتاحیه شکست خورده و سپس به مقام قهرمانی دست یافته است. در سال 2014 وسترن سیدنی استرالیا پس از شکست در افتتاحیه، موفق به این قهرمانی شده بود.

 

گل محمدی سرمربی پرسپولیس در آخرین مصاحبه خود گفته که هدف ما بردن جام قهرمانی است:« این مسابقه ای دشوار برای هر دو تیم است؛ چرا که بردن جام بردن هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. دو تیم تلاش زیادی کرده اند و مسیر دشواری را برای رسیدن به فنیال پشت سر گذاشته اند. هر دو تیم شایستگی کسب قهرمانی را دارند و من انتظار دارم شاهد یکی از مهیج ترین فینال های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشیم.» 
او سپس در مورد کیفیت اولسان می گوید:« اولسان تیم بسیار خوبی است. آنها دقیقا مانند ما تیمی جنگجو هستند. ما اما پرسپولیس هستیم و تنها هدفمان کسب عنوان قهرمانی است. من به هواداران پرسپولیس این قول را می دهم که از ابتدا تا انتهای مسابقه هر چه داریم را بگذاریم تا جام و خوشحالی را برای هواداران به ارمغان بیاوریم.» 

 

1554861

 

در سوی مقابل تیم اولسان هیوندای چشم به رکورد خیره کننده ای دارد و می خواهد اولین تیمی باشد که بدون حتی یک باخت به قهرمان مسابقات تبدیل شود. در سال 2012 آنها در دو دیدار از 12 مسابقه خود به تساوی دست یافته بودند، ولی در این تورنمت تنها به یک تساوی دست یافته اند و اگر می خواهند این جام را با 10 پیروزی و یک تساوی خاتمه دهند، باید پرسپولیس را در وقت های قانونی و بدون رسیدن بازی به ضربات پنالتی شکست دهند.


کیم دو هون سرمربی تیم فوتبال اولسان هیوندای می گوید که تیم آنها به طور کامل آماده این مسابقه است:« من خیلی به این واقعیت افتخار می کنم که به قطر آمدیم و در تمام مسیر جنگیدیم تا به فینال برسیم. ما مقابل تیم بسیار خوبی قرار گرفته ایم. ما نمایش خیلی خوبی تا اینجا داشته ایم و می خواهیم هر چه داریم را نشان دهیم تا به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم.» 


او در مورد شرایط تیمش هم اینطور توضیح می دهد:« ما زمان خوبی برای ریکاوری پس از بازی نیمه نهایی در اختیار داشتیم. همه بازیکنان از تمرین کردن لذت می بردند و خیلی خوب آماده مسابقه شده ایم. ما پرسپولیس را آنالیز کرده ایم؛ آنها تیمی با سازماندهی بسیار خوب هستند. آنها تیمی بسیار فیزیکی و قدرتمند در زمین هستند. خیلی مهم است که از ابتدای بازی با تمرکز بالا بازی کنیم. این آخر بازی ما است؛ پس نیازی نیست که فشاری روی خودمان تحمل کنیم و باید از بازی لذت ببریم.» 

 

1554864

 

دومین فینال کره ای- ایرانی لیگ قهرمانان 
دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 دومین فینالی است که در این سطح میان تیم های ایرانی و کره ای برگزار می شود. یک دهه قبل تر تیم فوتبال ذوب آهن در فینال مقابل سئونگنام قرار گرفت؛ این بازی در ورزشگاه بین المللی توکیو برگزار شد و آخرین فینالی بوده که در زمین بی طرف برگزار شده است. در این مسابقه، تیم کره ای با نتیجه 3 بر 1 موفق به پیروزی شد.


6 بازمانده از فینال 2018 در ترکیب پرسپولیس
از 14 بازیکنی که برای پرسپولیس در دو بازی فینال سال 2018 مقابل کاشیما آنتلرز به میدان رفتند، تنها 6 بازیکن در ترکیب فعلی تیم فوتبال پرسپولیس باقی مانده اند و کاپیتان سیدجلال حسینی که 180 دقیقه در فینال دو سال قبل بازی کرد، در این فینال نیز به احتمال فراوان به میدان خواهد رفت. بشار رسن بازیکن عراقی تیم فوتبال پرسپولیس، احمد نوراللهی کاپیتان دوم سرخپوشان و کمال کامیابی نیا به عنوان بازیکنان کلیدی تیم باقی مانده اند؛ این در حالی است که سیامک نعمتی و محمد انصاری هم همچنان در تیم حضور دارند.

 

1554863

 

یک بازمانده از فینال 2012 در ترکیب اولسان 
در سوی دیگر هشت سال پس از کسب اولین قهرمانی تاریخ باشگاه اولسان در لیگ قهرمانان آسیای سال 2012، لی کئون هو بازیکن کره ای اولسان تنها بازمانده آن مسابقه است. او 5 باشگاه را عوض کرده و دوباره در این فینال همراه اولسان خواهد بود.
این مهاجم 35 ساله که 90 دقیقه در فینال سال 2012 برای اولسان بازی کرده، در این فصل از رقابت ها زیاد فرصت بازی نداشته؛ او سه بار به عنوان بازیکن ثابت برای تیمش به میدان رفته و 4 بار هم از روی نیمکت در نیمه دوم وارد زمین شده است.

 

1554860


هت‌تریک، آقای گلی حمدالله را تهدید می کند
پس از اینکه مسابقات برای عبدالرزاق حمدالله با شکست در نیمه نهایی مقابل پرسپولیس تمام شد، حالا دو مهاجم تیم اولسان یعنی بیورن یانسون و جونیور نگرائو که 5 بار گلزنی کرده اند، این فرصت را دارند که به مهاجم مراکشی النصر که 7 گل به ثمر رسانده و آقای گل فعلی مسابقات است، برسند؛ یا حتی شاید با هت تریک این عنوان را از او بگیرند.

 

1554862

 

کیم و یک رکورد تاریخی دیگر
درنهایت باید به کیم سرمربی تیم فوتبال اولسان هیوندای اشاره کرد که به اولین فردی تبدیل خواهد شد که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خواهد کرد. او یکی از گلزنان تیم فوتبال سئونگنام در دیدار رفت فینال سال 2005 برابر الاتحاد بود که 3 بر 1 برنده بازی شدند ولی در بازی برگشت 5 بر صفر شکست خوردند  و در کسب عنوان قهرمانی ناکام ماندند.

 

رکورد تاریخی برای بشار ثبت می شود؟
در سوی دیگر بشار رسن در صورت پیروزی در فینال، به تنها بازیکنی تبدیل خواهد شد که هم قهرمانی در "ای اف سی کاپ" را تجربه کرده و هم لیگ قهرمانان آسیا را بالای سر خواهد برد. او در سال 2016 با نیروی هوایی عراق و پیش از انتقالش به پرسپولیس، به این عنوان دست پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها