کد خبر : 1726307 | 29 آذر 1399 ساعت 12:48 | 20.4K بازدید | 2 دیدگاه

گزارش فرانکفورتر آلگماینه از پرسپولیس و فینال آسیا

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه در گزارشی به فینال امروز لیگ قهرمانان آسیا و شور و شوق ایران برای حمایت از پرسپولیس در راستای کسب قهرمانی پرداخت.

گزارش فرانکفورتر آلگماینه از پرسپولیس و فینال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، در گزارش منتشر شده توسط فرانکفورتر آلگماینه اشاره شده که تا کنون تیمی از ایران قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نشده. این در حالی است که پیش از این استقلال و پاس در جام باشگاه‌های آسیا به قهرمانی رسیده اند ولی از زمان تبدیل شدن نام رقابتهای باشگاهی آسیا به لیگ قهرمانان تا کنون هیچ تیمی از ایران در شکل جدید تورنمنت به قهرمانی نرسیده است.

 

1554948

فرانکفورتر آلگمانیه از قول یک هوادار ایرانی به نام علی در پاسخ به این سوال که فینال امروز برای ایرانی‌ها چقدر مهم است نوشت: " هواداران استقلال و دیگر تیم‌های ایرانی می‌خواهند پرسپولیس ببازد. این فینال خیلی مهم است". این روزنامه آلمانی از علی به عنوان یکی از ساکنین تهران یاد می‌کند که در سالهای اخیر ازدواج کرده و پدر شده است. او هم مثل خیلی از شهروندان ایران در شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا زندگی کرده و می‌گوید قهرمانی پرسپولیس می‌تواند در روزهای اپیدمی کرونا و وضعیت دشوار اقتصادی، خوشحالی شیرینی نصیب هواداران پرسپولیس کند.

 

فرانکفورتر در ادامه گزارش خود می‌گوید مردم در تهران به دو دسته تقسیم می‌شوند: قرمزها و آبی‌ها. هواداران پرسپولیس و استقلال. این روزنامه در ادامه از قول علی‌، هوادار تهرانی پرسپولیس نوشت: " قهرمانی در قطر چقدر مهم است؟ قهرمانی در این تورنمنت رویای همه ایرانی‌ها است. این جام بزرگترین افتخار است. هیچ تیم ایرانی در فرمت جدید لیگ قهرمانان موفق به فتح جام نشده. تصور کنید ما به جام باشگاه‌های جهان برویم و با بایرن مونیخ بازی کنیم".

 

اپیدمی کرونا، کنفدراسیون فوتبال آسیا را مجبور کرد در فرمت همیشگی این رقابتها تغییراتی جدی بوجود بیاورد. تیم‌های شرکت کننده دو بار در دو مجموعه در قطر با هم دیدار کردند تا دو فینالیست مشخص شوند. این فرمت جدید به نفع پرسپولیس تمام شد.

 

1554280

 

پژمان راهبر سردبیر وبسایت ورزش سه در مصاحبه با فرانکفورتر آلگماینه در این باره گفت: " برای تیم‌های ایرانی انجام پنج یا شش بازی در دو هفته مشکل نیست. ولی ستاره‌ها و تیم‌های دیگر آسیایی به این شرایط عادت ندارند. پرسپولیس در مقایسه با دیگر تیم‌های آسیایی فوتبالی به مراتب فیزیکی‌تر و با تعداد پاس‌های بالا بازی می‌کند. پرسپولیس در سه سال اخیر دو بار به فینال رسیده و این تا کنون سابقه نداشته".

 

دو سال پیش که فینال به فرمت قدیمی و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد پرسپولیس در ژاپن مقابل کاشیما انتلرز شکست خورد. در بازگشت هم دیدار دو تیم در استادیوم معروف آزادی با حضور جیانی اینفانتینو و هزار تماشاچی زن برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیس از رسیدن به قهرمانی بازبماند.

 

 

دیدگاه‌ها