کد خبر : 1726458 | 30 آذر 1399 ساعت 00:57 | 139K بازدید | 12 دیدگاه

وقتی شماره ۸۱ سرخ‌ها دست به دعا برداشت؛

التماس حامد لک در زمین الجنوب(عکس)

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی قهرمانی آسیا را از دست دادند که در رقابت های اخیر، در جریان بازی گلی دریافت نکردند.

التماس حامد لک در زمین الجنوب(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمان تلخ بود به خصوص اینکه بدانیم که پرسپولیس با حامد لک از زمان از سر گیری رقابت و برگزاری متمرکز آن در قطر، هرگز در جریان بازی گلی را دریافت نکردند.


پرسپولیس قبل از شیوع ویروس کرونا، در دو بازی ابتدایی خود نتایج ناامید کننده ای کسب کرد. آنها با شکست در برابر الدحیل و تساوی 2 – 2 در مقابل الشارجه، در رده آخر جدول گروه C قرار گرفتند.


اما پس از اینکه ادامه این رقابت ها پس از کرونا در قطر و شهر دوحه برگزار شد، پرسپولیس 4 بازی در مرحله گروهی و تا فینال نیز 4 بازی در مراحل حذفی انجام داد که در این بازی ها 4 بار دروازه اش باز شد.

 

1555252


لک در دیدارهای مرحله گروهی عملکرد خوبی را در برابر تیم های الشارجه، الدحیل و التعاون داشت. شاید اگر درخشش لک در بازی با التعاون عربستان نبود، سرخپوشان در همان مرحله گروهی از دور رقابت ها کنار رفته بودند.


او در بازی با نماینده عربستان 4 سیو بزرگ داشت و مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد تا سرخپوشان با یک گل از سد حریف خود عبور کنند. او  در بازی با الدحیل 4 و دیدار دوم مقابل الشارجه دو سیو داشت. همچنین در دیدار حساس یک هشتم نهایی در مقابل السد نیز 3 بار مجبور به واکنش شد و عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

 

1555256


در دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی و بخصوص بازی نیمه نهایی در برابر النصر نیز لک نشان داد که شایستگی حضور در درون دروازه تیمش را دارد. اوج هنر او، مهار ضربه مایکون در بازی با النصر بود که تیمش را روانه بازی پایانی کرد.


حامد لک که در این 8 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت، هرگز در جریان بازی گلی را از حریفان سرخپوشان دریافت نکرد. او در مصاف با الدحیل توسط المعز علی و در دیدار با النصر نیز توسط عبدالرزاق حمدالله دروازه اش را باز شده دید.


نکته مشترک هر دو گل، به ثمر رسیدن آنها از روی نقطه پنالتی بود. در واقع حامد لک تا دیدار فینال هیچ گلی را در جریان بازی دریافت نکرده بود. او دردیدار نهایی و در تقابل با اولسان نیز هر چند دو گل دریافت کرد ولی هیچ کدام از آنها در جریان بازی به ثمر نرسیدند.

 

1555254


لک حتی روی پنالتی نخست نیز واکنش بسیار خوبی از خود نشان داد ولی در برگشت جونیور دروازه او را باز کرد تا پرسپولیس و حامد لک در زمان برگزاری بازی ها در قطر، بدون دریافت حتی یک گل در جریان بازی، قهرمانی را از دست بدهند.


شاید اگر مدافعین پرسپولیس در درون محوطه جریمه با احتیاط بیشتری کار می کردند، پرسپولیس بدون گل خورده اکنون جام قهرمانی آسیا را به خود به تهران می آورد. در واقع تنها پستی که سرخپوشان مشکلی بابت آن نداشتند، درون دروازه این تیم بود.

 

1555253


البته درخشش حامد لک تنها معطوف به لیگ قهرمانان آسیا نیست. او در لیگ برتر نیز در 4 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته و در همه دیدارها موفق به ثبت کلین شیت شده است. در حالیکه این سنگربان باتجربه فصل را بسیار خوب استارت زد، ولی فعلا اولین جام ممکن از دست رفته است و او باید در لیگ داخلی به دنبال قهرمانی باشد.

 

1555255

 

دروازه‌بان پرسپولیس در لحظات پایانی مسابقه مقابل اولسان هیوندای و در زمان حمله تیمش، روی زمین ورزشگاه الجنوب سجده کرد و امیدوار بود به گل تساوی دست پیدا کنند؛ اتفاقی که نیفتاد تا او و هم‌تیمی‌هایش پس از یک نمایش درخشان در آسیا به جایگاه دوم آسیا تکیه بزنند.

دیدگاه‌ها