کد خبر : 1726473 | 30 آذر 1399 ساعت 09:31 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

سجادی: المپین ها واکسن می زنند و به قرنطینه می روند

شروط کرونایی حضور ورزشکاران در المپیک توکیو

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: درباره حضور تماشاگران در المپیک تصمیم این است که بین یک پنجم یا یک دهم ظرفیت استادیوم ها پر شود.

شروط کرونایی حضور ورزشکاران در المپیک توکیو

به گزارش "ورزش سه"، نصراله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در نشست امروز با رسانه ها آخرین اخبار را پیرامون چگونگی برگزاری المپیک در تابستان 2021 ارائه کرد. 


سجادی با اشاره به تاکید IOC به برگزاری المپیک توکیو در سال 2021 گفت: دیدیم که توماس باخ هم در سفر اخیر خود به توکیو به ورزشکاران پیام داد آن ها را در دهکده ورزشکاران ملاقات خواهد کرد. اینطور که اعلام شده قرار است حتی در شرایطی که وضعیت کرونا مثل حال حاضر باشد، بازهم المپیک برگزار شود. البته ورزشکاران حاضر در توکیو قرار است دو هفته قبل از شروع المپیک در دهکده ورزشکاران حاضر شوند و 72 ساعت قبل از ورودشان به توکیو نیز تست کرونا داده باشند و نتیجه آن منفی باشد. 


وی افزود: در ضمن با توجه به پروسه ساخت واکسن، قرار است ورزشکاران باید قبل از ورود به دهکده واکسینه شده باشند یا اگر دسترسی نداشتند، در توکیو این واکسیناسیون صورت می گیرد. به هر حال میزبان تاکید کرده مسائل بهداشتی را به خوبی در المپیک رعایت می کند. از ماه سپتامبر کارگروهی تشکیل شده که نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین المللی المپیک و کشور ژاپن در آن حضور دارند. این کارگروه قرار است اطلاعات را به روز در اختیار کمیته برگزاری مسابقات بدهند. 


سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو درباره احتمال حضور تماشاگران در این بازی ها عنوان کرد: درباره تماشاگران تصمیم این است که بین یک پنجم یا یک دهم ظرفیت استادیوم ها پر شود. به احتمال فراوان المپیک با حضور تماشاگران برگزار می شود. 


سجادی در ادامه گفت: گفته شده IOC کمک هایی را به کشورهای عضو خود می کند تا ورزشکاران بتوانند خودشان را بهتر آماده حضور در المپیک کنند. 


وی همچنین در رابطه با ابراز نگرانی دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری از وضعیت سهمیه های ایران اضافه کرد: وزنه برداری ایران دو سهمیه برای المپیک می تواند داشته باشند و در واقع در دو وزن می توانیم نماینده داشته باشیم. اینطور که دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد در وزن 96 کیلوگرم با حضور کیانوش رستمی یا سهراب مرادی از ایران و نمایندگان چین و قطر رقابت خیلی نزدیک است. دیگر نماینده ایران هم بر اساس امتیازات احتمالا علی هاشمی خواهد بود. به هر حال ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سهمیه ایران صورت گرفت و این موضوع را باید مورد توجه مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها