کد خبر : 1726501 | 30 آذر 1399 ساعت 12:09 | 50.8K بازدید | 10 دیدگاه

در روز دو اشتباه هولناک؛

پرسپولیس قهرمانی را از دست نداد، تقدیم اولسان کرد

جای خالی جام لیگ قهرمانان آسیا در ویترین افتخارات پرسپولیس بعد از ۵۷ سال پر نشد و این تیم برای دومین بار در سه سال گذشته جام از چنگش در رفت و به حریف شرق آسیایی رسید.

پرسپولیس قهرمانی را از دست نداد، تقدیم اولسان کرد

به گزارش "ورزش سه"، دریافت گل مساوی آن هم در هنگام خوشحالی گل اول، بدترین زمان ممکن برای گل خوردن بود؛ اگر پرسپولیسی‌ها فقط چند دقیقه تا پایان نیمه اول از گل محافظت می‌کردند، شاید در پایان بازی مدال طلا بر گردن آنها بود و جام قهرمانی در  دستان سید جلال. 


در ادامه  و پس از خطای ناشیانه احمد نوراللهی در دقایق پایانی نیمه اول، باز هم شانس زدن گل برتری یا کشاندن بازی به وقت های اضافی وجود داشت، اما دستی که بد موقع بالا رفت، هر چند از چشم داور دور ماند، ولی از چشم  دوربین های   تکنولوژی VAR پنهان نماند و دومین پنالتی به نفع اولسان گرفته شد و همین گل حکم قهرمانی را برای اولسان امضا کرد.


اولسان کره جنوبی چیز اضافه‌تر از کاشیمای ژاپن نداشت و می‌توان گفت تیم به مراتب ضعیف تری از آن تیم بود و پرسپولیس در دقایقی از بازی مخصوصا بعد از گل دوم اولسان، که برای جبران گل خورده تلاش می کرد، کاملا مسلط به بازی بود، ولی باز هم مثل 2 سال قبل نیمکت سرخپوشان خالی بود و یحیی بازیکنی نداشت که با فرستادن او به زمین، جریان بازی را تغییر بدهد. 

 

1555072


نکته مهمی که باید در نظر گرفت پرسپولیس برانکو در سال۲۰۱۸ با پنجره بسته و نیمکت تقریبا خالی در بازی فینال حاضر شد و بازی را به خاطر این موضوع باخت و به نوعی قدرت کاشیما در بازی فینال غالب شد؛ در فینال امسال با اینکه پنجره پرسپولیس برای جذب بازیکن بسته نبود، اما این تیم همانطور که اشاره شد، بار دیگر نیمکت چندان پرقدرتی نداشت که به کمکش بیاید و روند بازی را عوض کند. 


جدایی شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی و علی علیپور و نبود احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل کثیر، دست یحیی رو برای ارائه یک بازی قدرتمندانه بسته بود و این نکته به مانند سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۲۰ هم پاشنه آشیل پرسپولیس برای واگذاری نتیجه فینال بود.


البته حتی با وجود همه این نکات، باز هم پرسپولیس می‌توانست با تمرکز بیشتر در حفظ گل اول، نتیجه بازی را به نفع خودش به پایان برساند، اما این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس نتیجه بازی و قهرمانی را با عدم تمرکز و دو اشتباه فردی، تقدیم اولسان کره جنوبی کرد و به آرزوی دیرینه خود در کسب این جام خاتمه نداد.


حتما باید به این نکته اشاره داشت که گل اول پرسپولیس هم روی اشتباه خط دفاعی تیم اولسان به ثمر رسید ولی این اشتباه در ادامه با دو اشتباه از سرخپوشان همراه شد تا تیمی که تمرکز بیشتری داشت و کمتر در طول 90 دقیقه اشتباه کرد، برنده بازی و جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 شود.

دیدگاه‌ها