کد خبر : 1726650 | 01 دی 1399 ساعت 08:44 | 35K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت به تمرینات با حضور بلان 

شجاع زیر نظر یکی از بهترین مدافعان تاریخ

لوران بلان، سرمربی سابق تیم ملی فرانسه برای اولین بار در تمرینات الریان قطر حضور پیدا کرد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، این سرمربی سرشناس فرانسوی یکی دو روز قبل با قراردادی یک و نیم ساله هدایت این تیم قطری را برعهده گرفت. الریان که با دیگو آگیره اروگوئه‌ای موفق به کسب نتایج مورد انتظار نشده بود و از 9 بازی 13 امتیاز کسب کرده و رتبه ششم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد، حالا از این پس مدافع میانی سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه اینتر را در رأس کادر فنی خود خواهد دید.


شجاع خلیل‌زاده که چند هفته پیش به تیم الریان پیوست، حالا این فرصت را پیدا خواهد کرد تا زیر نظر یکی از بهترین مدافعان دهه 90 فوتبال جهان با لقب آقای مورد اعتماد کار کند؛ مربی‌ای که پس از کارلوس کی‌روش گزینه هدایت تیم ملی ایران هم بود ولی در نهایت ویلموتس با مسئولان فدراسیون به توافق رسید. شاید اگر آن زمان مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش بیشتری انجام می‌دادند و در انتخاب خود دقت می‌کردند، الان لوران بلان روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشست و هدایت بازیکنان را برعهده داشت. اتفاقی که شاید می‌توانست وضعیت ایران را در دور نخست مقدماتی جام جهانی بحرانی نکند و به آرامش برساند.

 

1555554


شجاع خلیل‌زاده، مدافع سابق پرسپولیس که در دو بازی اخیر الریان به دلیل مصدومیت در لیست تیمش حضور نداشت به تمرینات گروهی الریان برگشت. بر این اساس در دیداری که بلان با بازیکنان تیم جدیدش داشت مدافع ایرانی نیز حضور داشت. بلان در جلسه معارفه خود گفت: «من بازی‌های لیگ ستارگان قطر را دنبال می‌کنم و دو کشور ارتباط نزدیکی با هم دارند. به الریان آمدم تا خواسته و آرزوی هواداران را محقق کنم. فعلاً با همین بازیکنان موجود در تیم کار خود را آغاز می‌کنیم تا در آینده ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

 

فعلاً هدف ما شناخت بیشتر از تیم، بازیکنان و حریفان است و امیدوارم که از همین ابتدا بتوانم با الریان نتایج خوبی کسب کنم و رتبه تیم را از ششم ارتقا بدهم. این هدف اولیه من در قطر است.» شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی ایران در این فصل برای الریان بازی می‌کند و اکنون باید زیر نظر بلان کار کند. خلیل‌زاده امیدوار است بتواند همراه الریان نتایج خوبی کسب کند، بخصوص حالا که می‌تواند از تجربیات گرانبهای بلان استفاده کند و نکته‌های فنی بسیاری نیز فرا بگیرد. نکته‌هایی که می‌تواند شجاع را به مهره‌ای مؤثر در ترکیب الریان تبدیل کند.

 

1555553


خلیل‌زاده ابتدای فصل و بعد از کشمکشی فراوان از پرسپولیس جدا شد و به قطر رفت تا پیراهن الریان را بر تن کند. او از وقتی راهی لیگ ستارگان قطر شده، فقط دو بار در ترکیب قرار گرفته و باقی اوقات را مصدوم بوده. شجاع ابتدا مقابل الخریطیات در ترکیب الریان قرار گرفت و 90 دقیقه بازی کرد. این دیدار را الریان با نتیجه دو بر صفر به سود خود تمام کرد. بازی با الاهلی دومین دیداری بود که خلیل‌زاده در ترکیب الریان قرار گرفت. دیداری که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. حالا خلیل‌زاده که آسیب‌دیدگی‌اش هم رفع شده باید خود را آماده بازگشت به ترکیب الریان کند. او باید بیشتر از قبل تلاش کند، چرا که با تصمیم سرمربی قبلی راهی قطر شده و این امکان وجود دارد که لوران بلان برای نیم فصل تصمیمات جدیدی در خصوص بازیکنان خارجی تیمش بگیرد. البته آنسوی ماجرا را هم باید نگاه کنیم. همانی که همه امیدوار به وقوعش هستیم. درخشش شجاع زیر نظر بلان و بازی در تیمی که می‌تواند با مربی فرانسوی و جدید خود مدعی باشد.


به هر حال این تغییرات انجام شده و از حالا به بعد خلیل‌زاده باید بتواند ابتدا نظر بلان را به خود جلب کند و سپس به جایگاهی که مورد نظرش است، برسد. آنوقت او قادر است به همان مدافعی تبدیل شود که در پرسپولیس و بخصوص بازی‌های لیگ قهرمان آسیا در خطر داشتیم. مستحکم و قرص، بدون اشتباه و بلند پرواز. آیا این شجاع را در قطر خواهیم دید؟

دیدگاه‌ها