کد خبر : 1726652 | 01 دی 1399 ساعت 08:46 | 66.1K بازدید | 7 دیدگاه

عالی بودند اما قهـرمانـی دور از عدالت بود

واکنش بنا به نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا

من از سر علاقه‌ای که به فوتبال دارم این حرف را می‌زنم. همه می‌دانند پرسپولیسی هستم اما واقعیت این است که قهرمانی پرسپولیس دور از عدالت بود.

واکنش بنا به نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا 

به گزارش ورزش سه و به نقل ایران ورزشی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از مدت‌ها در خانه کشتی حاضر شد و همین باعث شد تا او درباره مسائل مختلف صحبت کند.


 محمد بنا که در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید فدراسیون کشتی حاضر شده بود، توسط فدراسیون کشتی مورد تجلیل قرار گرفت. او در حاشیه این مراسم درباره مسائل مختلفی حرف زد؛ از شروع دوباره اردوها گرفته تا بازی پرسپولیس و نایب‌قهرمانی در آسیا که نتیجه تلخی بود. 


محمد بنا که همیشه گفته طرفدار پرسپولیس است، این‌بار درباره نایب‌قهرمانی این تیم در آسیا واکنش جالبی از خود نشان داد: «پرسپولیس به نظرم عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت. این تیم با هدایت یحیی گل‌محمدی که زحمت زیادی کشید، به نظرم عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت. خیلی هم دوست داشتم این تیم با گل‌محمدی قهرمان آسیا شود تا جایگاه مربیان ایرانی هم مشخص شود اما به نظرم باید به این مسابقه یک نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم و همیشه این سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا باید پرسپولیس قهرمان آسیا شود؟ نه پرسپولیس هر تیم دیگری از ایران چرا باید در حضور ژاپن و کره‌جنوبی و حتی قطر قهرمان آسیا شوند؟


سرمربی تیم ملی کشتی با انتقاد از بی‌برنامگی در فوتبال ایران ادامه داد: «من از سر علاقه‌ای که به فوتبال دارم این حرف را می‌زنم. همه می‌دانند پرسپولیسی هستم اما واقعیت این است که قهرمانی پرسپولیس دور از عدالت بود. باید در آسیا ژاپن و کره‌جنوبی قهرمان شوند. باید قطر قهرمان جام ملت‌ها شود نه فوتبالی که شش ماه است در بلاتکلیفی است، نه فدراسیونی که یک‌سال است بر سر اساسنامه درگیر هستند.»

 

1538478


محمد بنا همچنین با بیان اینکه برای فوتبال همیشه پول وجود داشته اما موفقیت‌ها به‌خاطر غیرت و لیاقت فوتبالیست‌ها به وجود آمده از هدررفت پول در فوتبال گلایه کرد: «کلی پول صرف آمدن و رفتن ویلموتس شد اما خروجی فنی آن برای فوتبال ایران چه بود؟ امکان فراهم کردن 3 الی 4میلیون پول برای مربیان کشتی وجود ندارد اما مارک ویلموتس پولش را پیش‌پیش دریافت می‌کرد و خیلی از امکانات دیگر هم در اختیارش بود.


 اعتقاد دارم در فوتبال ایران پول کم خرج نمی‌شود اما موفقیت‌ها همیشه به صرف تلاش و غیرت فوتبالیست‌ها به دست می‌آید. در شکست‌ها هم همیشه پای داور و مسائل دیگر را به میان می‌کشیم، در حالی که باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی را درست انجام داد؛ مثل کره‌جنوبی و ژاپن و حتی قطر و خیلی از کشورهای دیگر که ما از آنها عقب ماندیم.»


سرمربی تیم ملی کشتی درباره شروع اردوها و عدم دعوت از سعید عبدولی هم گفت: «نفرات را دعوت کردیم چراکه باید اردوها تشکیل شود و برای المپیک آماده شویم. البته واقعاً فرصت کم داریم اما کرونا شرایط سختی را به وجود آورد. سعید عبدولی هم از شرایط آرمانی دور است. او به من قول داده بود شرایط وزنی خود را برای 77کیلوگرم مهیا کند تا شانس رسیدن به المپیک را داشته باشد اما با وجود گذشت چند ماه از وعده او هنوز نتوانسته به این فرم برسد، بنابراین لزومی ندارد بخواهم او را در این شرایط به اردو دعوت کنم. نفرات دعوت‌شده برای المپیک آماده می‌شوند و یک مسابقه قهرمانی آسیا را هم در پیش داریم که لزومی نداشت سعید عبدولی با کلی مدال جهانی و المپیک برای آن مسابقات اعزام شود. برای المپیک هم سعید با سن و سالی که دارد و با توجه به شرایط وزنی او سخت است در اردوها به او فشار آورد.»

 

1538479


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از نتایج هادی ساروی و حسین نوری در مسابقات صربستان که عنوان شده بود ناداوری وجود داشت، ابراز رضایت کرد: «همیشه اینطور بوده که بعد از شکست‌ها تقصیرها را گردن داوران بیندازیم اما واقعیت این است که برد و باخت در صربستان برای من مهم نبود.


 فکر می‌کردم با توجه به اتفاقاتی که رخ داده بود حسین نوری تمام شده اما درخشش او در انتخابی باعث شد تا دوباره او را به تیم ملی دعوت و تأکید کنم باید در صربستان کشتی بگیرد. 


کشتی او با روسیه را کنار می‌گذارم اما به اعتقاد من و بقیه کارشناسان، نوری در دیدار رده‌بندی مفت باخت. این مفت باختن‌ها و این اشتباهات به این خاطر به وجود می‌آید که او از شرایط تمرین دور بوده. باید اردوها را برگزار کنیم. مداوم و بلندمدت و با برنامه‌ریزی اردو بگذاریم تا بتوانیم این اشتباهات را به حداقل برسانیم.»


او درباره برگزاری مراسم تجلیل توسط فدراسیون کشتی گفت: «من سال‌ها در کشتی کار کردم اما برای کارهایی که کردم مزد دریافت کردم بنابراین منتی ندارم. اگر امروز فدراسیون کشتی مراسم برگزار می‌کند، از سر محبت است و بابت این محبت از فدراسیون تشکر می‌کنم.»

دیدگاه‌ها